تحلیل تکنیکال میکر MKR؛ تاریخ ۷ شهریور ۱۴۰۳

پلتفرم میکردائو یکی از خدمات جذاب دنیای کریپتو را ارائه می‌کند. وام دهی و اجرای سیستمی مشابه با سیستم بانکی در دنیای بلاکچین از جمله‌ فعالیت‌های اصلی این پلتفرم می‌باشد. مهم‌ترین رمزارز و همچنین توکن بومی این پلتفرم میکر با نماد MKR است که معمولا هم شرایط خوبی به پشتوانه فاندامنتال قوی خود دارد. اما همانطور که واضح است داشتن شرایط فاندامنتال مناسب کافی نبوده و توجه به تحلیل تکنیکال الزامی است چرا که بازار مالی همواره با نوسان همراه است و نمی‌تواند روند ثابتی داشته باشد. گرفتار شدن در دام روند‌هایی که به اشتباه تشخیص داده می‌شوند می‌تواند به راحتی باعث از دست دادن سرمایه شود.

امروز ۷ شهریور ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال میکر همراه شما هستیم تا مهم‌ترین مناطق حمایت و مقاومت این رمزارز را تعیین کرده و روند قیمت آن را مشخص کنیم.

طی 24 ساعت گذشته قیمت میکر حدود 0.05 درصد افزایش قیمت داشته و با مارکت کپ 1.97 میلیارد دلار در رتبه 46 بازار قرار دارد.

 

تحلیل تکنیکال میکر MKR در تایم فریم روزانه 1D

همانطور که عنوان شد یکی از اهداف اساسی در تحلیل تکنیکال مشخص کردن روند قیمت به صورت کلی می‌باشد. با انجام این کار از احساسات و تصمیمات بازیگران اصلی بازار آگاه می‌شوید و تا حد امکان از حرکت برخلاف روند اصلی بازار جلوگیری خواهد شد. توجه داشته باشید زمانی بیشترین بهره را از سرمایه‌گذاری می‌برید که با یک روند به درستی همراهی کنید و زمان مناسب ورود و خروج را تشخیص دهید. برای تعیین روند قیمت میکر به سراغ تحلیل تکنیکال این رمزارز در تایم فریم روزانه می‌رویم تا دید وسیع‌تری نسبت به بازار داشته و تحلیل معتبر‌تری هم ارائه دهیم.

 

تحلیل تکنیکال میکر MKR در تایم فریم روزانه 1D

 

روند رو به رشد قیمت میکر پس از رسیدن به محدوده قیمتی 3800 دلار متوقف شد و این رمزارز توانایی عبور از این محدوده را نداشت. همین امر سبب شد روند قیمت نزولی شده و طی این ریزش محدوده‌های حمایتی مهم 2500 و 2000 دلار نیز از دست بروند. در حال حاضر به نظر می‌رسد میکر درطی یک روند صعودی اصلاحی در حال پولبک به ناحیه 2200 دلار و سپس آماده شدن برای ادامه ریزش باشد. چرا که کندل‌ها پایین‌تر از خط EMA20 تثبیت داشته‌اند و اندیکاتور RSI به فاز منفی ورود کرده و در حال کراس شدن به سمت پایین است.

مجموعه این عوامل سبب می‌شوند تا روند قیمت را نزولی تشخیص دهیم و مهم‌ترین حمایت‌های این مسیر را 1800 و سپس 1200 دلار بدانیم.

توجه داشته باشید که تحلیل فوق محتمل‌ترین حالت ممکن است اما قطعیت ندارد و در صورتی که میکر به بالاتر از 3200 دلار برسد شرایط تغییر خواهد کرد و امیدواری‌ها برای شکل‌گیری روند صعودی قیمت افزایش می‌یابد.

 

تحلیل نمودار MKRBTC

تحلیل نمودار MKRBTC کمک می‌کند تا با بررسی قیمت میکر نسبت به قیمت بیت کوین وضعیت این توکن را نسبت به بیت کوین بسنجید. در واقع هرچقدر که این نمودار به حالت صعودی نزدیک‌تر باشد بیانگر وضعیت بهتر میکر می‌باشد. وضعیت بهتر میکر به این معنی است که در زمان صعود بازار می‌تواند رشدی بیش از بیت کوین را تجربه کند یا در زمان ریزش مقاومت بیشتری داشته باشد.

 

تحلیل نمودار MKRBTC

 

شاخص این نمودار در یک کانال مستطیل شکل بین 0.05 و 0.03 در حال نوسان است و شکست هر کدام از این نواحی سبب شکل‌گیری روند در همان جهت خواهد شد. شرایط میکر نسبت به بیت کوین رفتاری متعادل دارد و تفاوت آنچنانی با این رمزارز نداشته است. در حال حاضر با توجه به نحوه شکل‌گیری کندل‌ها پایین‌تر از خط EMA20 به نظر می‌رسد شاخص به کف کانال برسد و پس از آن شاهد رشد شاخص به سمت بالا باشیم. توجه داشته باشید که واکنش مثبت به منزله یک سیگنال مناسب برای خرید میکر تلقی می‌گردد.

 

سخن آخر

پلتفرم میکر و توکن بومی این شبکه یعنی MKR وضعیت مناسبی از لحاظ بنیادین دارند اما بررسی تحلیل تکنیکال میکر نشان می‌دهد خرید این رمزارز در شرایط فعلی تا حدودی همراه با ریسک است چرا که احتمال ادامه روند نزولی وجود داشته و نشانه‌ای قوی مبنی بر تغییر روند مشاهده نشده است. چنانچه قصد خرید این رمزارز را دارید بهتر است منتظر واکنش مثبت در نواحی مهم گفته شده در تحلیل تکنیکال بمانید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها