کتیزن چیست؟ معرفی بازی تلگرامی و ارز دیجیتال catizen

در چندین ماه اخیر پروژه‌های متعددی بر روی بستر تلگرام راه اندازی شدند که هر یک به عنوان بازی‌های Tap to Earn فعالیت می‌کردند. به صورت کلی بازی‌های Tap to Earn برای کاربران شرایطی فراهم می‌کردند تا آن‌ها بتوانند با انجام فعالیت‌های ساده همچون ضربه‌های مکرر بر روی صفحه موبایل خود در بازی شرکت کنند و پاداش دریافت کنند. اما این نوع بازی‌ها در مدت زمان کوتاهی گسترش یافته و توسعه دهندگان زیادی به ساخت آن‌ها پرداختند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به همستر کامبت اشاره کرد.

برهمین اساس می‌توان گفت مدتی است که این نوع بازی‌ها اشباع شده است و دیگر جذابیت چندانی برای کاربران ندارد از همین رو توسعه دهندگان سعی داشتند با ایجاد تحولات متفاوت بازی‌های جدیدی را طراحی کنند تا بتوانند کاربران بیشتری را به این نوع بازی‌ها جذب کنند. با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید که مدتی است پروژه جدیدی به نام کتیزن توجه سرمایه گذاران و معامله گران را به خود جلب کرده است. بازی کتزن به شکل متفاوتی طراحی شده است و کاربران به جای کلیک‌های متعدد بر روی صفحه موبایل خود باید گربه‌ها را ارتقا دهند و به نوعی آن‌ها را بزرگ کنند.

شاید خواندن این مطالب در ابتدا برایتان خنده‌دار باشد اما بهتر است بدانید که این بازی کاملا جدی است و شما می‌توانید با بزرگ کردن گربه‌ها و به دست آوردن نژادهای متفاوت گربه‌ها کسب درآمد کنید. برای درک بهتر این مطلب در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص این پروژه بپردازیم و طریقه بازی کتیزن را به شما آموزش دهیم.

 

بازی کتیزن چیست؟

 

بازی کتیزن چیست؟

کتیزن (Catizen) یک نوع بازی تلگرامی است که به عنوان بازی‌های Play to Earn فعالیت می‌کند. این پروژه به تازگی راه اندازی شده است و به دلیل داشتن یک محیط کاربری متفاوت، در مدت زمان کوتاهی توجه سرمایه گذاران و گیمرهای زیادی را به خود جلب کرده است و تا به امروز نزدیک به 30 میلیون کاربر در این پروژه فعالیت داشته‌اند. به صورت کلی محیط این ربات مانند بقیه بازی‌های تلگرامی نیست که کاربران بتوانند با ضربات مکرر بر روی صفحه موبایل خود، سکه به دست آورند. بلکه در این بازی شما صاحب یک مغازه پر از گربه هستید و به پرورش و گسترش گربه‌ها می‌پردازید.

اگر بخواهیم به صورت ساده‌تر توضیح دهیم در این بازی شما باید گربه‌های هم لول را با هم مچ کنید در این صورت گربه‌ها ارتقا پیدا می‌کنند و نژاد آن‌ها تغییر می‌کند. از همین رو با ارتقا گربه‌ها پس از گذشت مدتی افراد متعددی به بازی با گربه‌ها می‌پردازند و درازای آن سکه پرداخت می‌کنند. با در نظر داشتن این موضوع می‌توان گفت مراجعه افراد به مغاز می‌تواند منجر به افزایش سکه‌های شما شود، اما به این معنا نیست که شما باید فعالیت خاصی انجام دهید تا افراد بیشتری وارد مغازه شما شوند.

بلکه تنها کافی است به ارتقا سطح گربه‌ها بپردازید و تسک‌های داخل بازی را در بخش مختلف Catizen انجام دهید مراجعه کنندگان نیز خود به صورت اتفاقی هر چند دقیقه یکبار وارد مغازه شما می‌شوند و به بازی با گربه‌ها می‌پردازند. از همین رو اگر بخواهیم ساده‌تر توضیح دهیم باید بگوییم که بازی کتیزن از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که در ابتدای فعالیت این بخش‌ها و آپشن‌ها به شما نمایش داده نمی‌شود، هر چه فعالیت خود را در بازی بیشتر کنید آپشن‌ها و آیتم‌های بیشتری به شما نمایش داده می‌شود.

اکنون که با مفهوم کلی این پروژه آشنا شدید بهتر است بدانید بازی کتیزن از ابتدای راه اندازی با پروژه‌های شبکه تون همکاری‌های زیادی داشته است که یکی از عمده‌ترین آن‌ها پشتیبانی از کیف پول تون کیپر است، برهمین اساس فعالان حوزه ارزهای دیجیتال بر این باورند که ممکن است در آینده ارز کتیزن بر روی بستر تون راه اندازی شود.

 

توکن های بازی کتیزن

بازی کتیزن به شکلی طراحی شده است که شما می‌توانید با افزایش تعداد گربه‌ها و به دست آوردن نژادهای مختلف آن‌ها دو توکن متفاوت به نام‌های vKitty و Fish دریافت کنید. با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید که توکن vKitty یکی از آیتم‌های درون بازی است که در ازای ارتقا و گسترش گربه‌ها به دست می‌آید. البته منظور از ارتقا مچ کردن گربه‌های هم لول با یکدیگر است.

توکن Fish در صورتی به دست می‌آید که افراد تسک‌های درون بازی را تکمیل کنند و یا ماموریت‌های درون بازی را انجام دهند تا بتوانند توکن Fish دریافت کنند. البته شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای توکن Fish را خریداری کنید و از آن برای خرید آیتم‌های درون بازی استفاده کنید.

 

آموزش کامل بازی کتیزن

 

آموزش کامل بازی کتیزن

برای شروع، باید در اپلیکیشن تلگرام حساب کاربری داشته باشید. در قسمت جستجو “Citizen” را سرچ کنید. این ربات نوآورانه سرگرمی جالبی برای دوستداران گربه فراهم آورده فقط کافی است روی دکمه Start کلیک کنید تا وارد یک دنیای کارتونی با گربه‌های کیوت شوید فقط مطمئن شوید که روی گزینه Play for airdrop ضربه بزنید و از بازی لذت ببرید.

در نگاه اول، بازی ممکن است کمی شلوغ و طاقت‌فرسا به نظر برسد، اما نگران نباشید! با بیت ایمن همراه باشید تا بتوانید بیشترین بهره را از تجربه ربات Catizen خود ببرید. محیط بازی یک فروشگاه شلوغ پر از گربه را در بخش‌های مختلف نمایش می‌ده، در پایین صفحه خود کادری با تصویر گربه با برچسب Generate را پیدا کنید. مکرراً روی آن کلیک کنید و تماشا کنید که گربه‌های رنگارنگ در کوسن بشینن.

هر گربه با یک عدد بالای سرش مشخص شده است، برای ارتقاء سطح در بازی گربه‌های که شماره یکسان دارند را جفت کنید بازی نژاد‌های جدیدی از گربه‌های پشمالو برای شما به وجود می‌اره، به عنوان مثال، دو گربه سطح یک را جفت کنید تا یک گربه سطح دو بگیرد با هر جفت‌سازی سطح شما بالا‌تر می‌رود ظاهر گربه نیز تغییر می‌کند. هرچه تعداد گربه‌های بیشتری را به نمایش بگذارید، مشتری بیشتری برای فروشگاه خود جذب می‌کنید و سکه‌های شما بیشتر می‌شد با زیاد شدن مشتری ربات به شما گربه با سطح مختلف به شما هدیه می‌دهد تا سریع‌تر سطح کیتی‌های خود را بالا ببرید.

البته اگر یادتان باشد گفتیم بازی کتیزن از آپشن‌های متفاوتی برخوردار است از همین رو همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید بخش‌های متعددی برای این بازی طراحی شده است. پس از اینکه مدتی از فعالیت شما در بازی کتیزن گذشت ممکن است عروسک‌هایی به شکل اردک یا قورباغه وارد مغازه شوند با کلیک بر روی آن‌ها سه گزینه متفاوت به رنگ زرد و آبی و سبز به شما نمایش داده می‌شود.

در زیر هر کدام از کادرهای رنگی عملیاتی که باید برای به دست آوردن هر یک از آن‌ها انجام دهید نوشته شده است. البته اکثر این گزینه‌ها پولی است و باید در ازای آن‌ها توکن Fish یا تون کوین پرداخت کنید. البته درمیان سه گزینه یکی از آن‌ها Free و رایگان است که می‌توانید بر روی آن ضربه بزنید و سکه‌های خود را افزایش دهید.

 

بخش های مختلف بازی کتیزن تلگرام

 

بخش های مختلف بازی کتیزن تلگرام

همانطور که در بخش‌های بالاتر نیز به آن اشاره کردیم بازی کتیزن از بخش‌های متعددی برخوردار است از همین رو در این بخش قصد داریم بخش‌های مختلف این بازی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید سکه‌های کتیزن را افزایش دهید و به سطح‌های بالاتر بازی دست پیدا کنید.

Auto: گاهی اوقات ممکن است مچ کردن گربه‌های هم لول برای شما عملیاتی سخت و حوصله سر بر باشد. از همین رو، بازی یک بخش به نام Auto برای شما در نظر گرفته است که با فعال سازی این بخش، بازی به صورت اتومات گربه‌های شما را با هم مچ می‌کند و دیگر نیازی نیست که شما فعالیتی انجام دهید. بنابراین می‌توانید تنها به صفحه بازی نگاه کنید و ببینید که چه به سرعت گربه‌های هم لول باهم مچ می‌شوند و سکه‌های شما افزایش پیدا می‌کند.

البته برای فعال سازی این بخش باید در صفحه بازی بر روی گزینه Auto ضربه بزنید در این صورت بازی به شما اعلام می‌کند که برای فعال سازی این گزینه باید 3900 فیش کوین پرداخت کنید تا بتوانید از این آپشن استفاده کنید. از همین رو برای دریافت فیش کوین می‌توانید وارد بخش Shop شوید و به خرید ارز فیش با استفاده از دلار و تون کوین بپردازید. البته خرید تنها راه به دست آوردن فیش کوین نیست بلکه می‌توانید با انجام یک سری ماموریت‌ها و عملیات‌هایی که در بخش Eran در نظر گرفته شده فیش کوین دریافت کنید.

Earn: یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی کتیزن Earn یا همان پاداش است که از آیتم‌های متعددی برخوردار است و افراد می‌توانند با انجام یک سری فعالیت‌های متفاوت نظیر دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی فیش کوین دریافت کنند. همچنین جالب است بدانید که توسعه دهندگان بازی کتیزن به تازگی شرایطی برای کاربران طراحی کرده است تا شما بتوانید اکانت بازی خود را به کیف پول ارز دیجیتال متصل کنید و در صورت لیست شدن ارز CATI به برداشت کتیزن بپردازید.

برای انجام این کار کافی است بر روی گزینه Connect Wallet بزنید در این صورت بازی کیف پول هایی که از شبکه تون پشتیبانی می‌کند را به شما نشان می‌دهد که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به کیف پول تون کیپر اشاره کرد. با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید گاهی اوقات ممکن است با کلیک بر روی گزینه Earn صفحه این بخش برای شما باز نشود در این صورت باید فعالیت خود را در بازی بیشتر کنید تا بتوانید به این آپشن دسترسی پیدا کنید.

 

بخش های مختلف بازی کتیزن تلگرام

 

Invite a Fren: دعوت دوستان یا همان بخش Invite a Fren یکی دیگر از بخش‌های بازی کتیزن است که در این قسمت می‌توانید لینک دعوت خود را کپی کنید و برای دوستان خود بفرستید تا از ثبت نام آن‌ها در بازی سکه‌های بیشتری دریافت کنید. همچنین جالب است بدانید که بخش دعوت دوستان به شکلی طراحی شده است که می‌توانید، ببینید کدام یک از دوستان شما با کد دعوتی که برایشان ارسال کرده‌اید وارد شدند و حتی می‌توانید ببینید که در چه سطحی از بازی قرار دارند.

Games: در بازی کتیزن قسمتی به نام Games طراحی شده است، در این بخش مینی بازی‌های متعددی طراحی شده است که با شرکت در هر کدام می‌توانید سکه‌های بیشتری دریافت کنید.

Finishing: یکی دیگر از آیتم‌های درون بازی کتیزن است که به شکل یک مینی بازی طراحی شده است و شما می‌توانید با ماهیگیری فیش کوین های بیشتری دریافت کنید. البته جالب است بدانید که ابتدا باید 84 فیش کوین داشته باشید تا بتوانید در این مینی بازی شرکت کنید در غیر این صورت امکان شرکت در این بازی را ندارید.

 

بازی کتیزن کی لیست می شود؟

 

بازی کتیزن کی لیست می شود؟

چند روزی است که خبرهایی در خصوص لیست شدن ارز کتیزن به گوش می‌رسد از همین رو بازیکنانی که در این پروژه شرکت کرده‌اند به دنبال زمان دقیق عرضه این رمز ارز می‌باشند تا بتوانند از فروش توکن های به دست آمده در بازی کسب درآمد کنند.

با در نظر داشتن این موضوع تیم توسعه دهنده بازی اعلام کرده است که در 19 سپتامبر 2024 این رمز ارز عرضه می‌شود و صرافی های شناخته شده و مشهور آن را لیست می‌کنند و صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز امکان خرید و فروش آن را برای کاربران فراهم می‌کند. از همین رو تا پیش از لیست شدن این رمز ارز، کتیزن تنها به عنوان یکی از آیتم‌های درون بازی شناخته می‌شود و از ارزش مادی بهره‌مند نیست.

 

قیمت ارز catizen چقدر است؟

 

قیمت ارز catizen چقدر است؟

مدتی است که قیمت‌های متفاوتی برای ارز کتیزن ارائه داده می‌شود اما بهتر است بدانید که تمامی این قیمت‌ها حدس و گمان است و تا پیش از لیست شدن آن قیمت دقیق ارز CATI مشخص نیست از همین رو کاربرانی که به دنبال خرید و فروش این رمز ارز هستند یا می‌خواهند بدانند که آیا این همه وقتی که صرف بازی کرده‌اند ارزش چندانی داشته یا نه باید منتظر لیست شدن این رمز ارز بمانند تا بتوانند از اطلاعات دقیق در خصوص قیمت و اهداف این رمز ارز مطلع شوید.

 

جمع بندی

کتیزن یکی از بازی تلگرام است که از آیتم‌های متفاوتی تشکیل شده است محیط این بازی به شکل طراحی شده که بازیکنان می‌توانند با مچ کردن گربه‌های هم لول و انجام تسک‌ها و ماموریت‌های تعیین شده در بازی سکه‌های خود را افزایش دهند و توکن های CATI بیشتری دریافت کنند.

البته محیط بازی کتیزن کمی شلوغ است و در ابتدا ممکن است به عنوان یک بازی بچه گانه به چشم شما بیاید اما رمز ارز بومی همین بازی به ظاهر بچه گانه به زودی قرار است لیست شود از همین رو بازیکنان می‌توانند توکن های خود را برداشت بزنند و از این روش درآمد کسب کنند. برای درک بهتر بازی کتیزن ما در این مقاله به توضیح کامل‌تری در خصوص آن پرداختیم تا بدانید ربات citizen چیست و چه آپشن‌هایی دارد.

 

سوالات متداول

توسعه دهنده بازی کتیزن چه کسی است؟

بازی کتیزن توسط استودیوی بازی سازی پلوتو استودیوز (Pluto Studio) توسعه یافته است و مدیر عامل و بنیانگذار آن فردی به نام دیوید ماک (David Mak) است.

آیا در دسکتاپ نیز می توان بازی کتیزن را انجام داد؟

بله بر خلاف سایر بازی‌های تلگرامی که بر روی دسکتاپ اجرا نمی‌شد، بازی کتیزن به شکلی طراحی شده است که افراد می‌توانند با کامپیوتر یا لپ تاپ خود نیز این بازی را انجام دهند.

آیا توکن Fish در آینده لیست می شود؟

در خصوص لیست شدن توکن Fish تا به امروز خبری منتشر نشده است از همین رو این توکن هم اکنون تنها به عنوان یکی از آیتم‌های درون بازی شناخته می‌شود و ارزش مادی ندارد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها