تون کوین چیست؛ معرفی کامل ارز دیجیتال تلگرام (TON)

ارزهای دیجیتال و فضای بلاک چین در چندین سال اخیر تاثیرات بسیار زیادی در محیط پیرامون ما داشته است. از همین رو پروژه‌های متفاوتی در حوزه‌های ساخت ویدیو، ساخت بازی و حتی آثار هنری راه‌ اندازی شده است که یکی از این پروژه‌ها ارز APENFT می‌باشد. پروژه تون کوین نیز یکی دیگر از پروژه‌های کاربردی در دنیای ارزهای دیجیتال می‌باشد که برای برطرف کردن مشکلات شبکه پیام رسان تلگرام فعالیت خود را آغاز کرد.

شبکه TON از رمز ارز بومی به نام ارز تون کوین برخوردار است، البته این رمز ارز با نام، ارز دیجیتال تلگرام نیز شناخته می‌شود. که یک بلاک چین لایه 1 است و به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کند. با در نظر داشتن این موضوع در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص ارز تلگرام و موارد زیر بپردازیم.

  1. ارز تون کوین چیست؟
  2. تاریخچه ارز TON
  3. ویژگی‌ های ارز تون کوین
  4. قیمت ارز تلگرام
  5. خرید ارز دیجیتال تون کوین
  6. بهترین کیف پول‌ های ارز TON

 

ارز تون کوین چیست؟

 

ارز تون کوین چیست؟

شبکه تلگرام یا شبکه TON ابتدا با شعار سریع‌تر از بلاک چین های دیگر کار خود را آغاز کرد و این پروژه خود را رقیب اتریوم (ETH) می‌داند. زیرا شبکه اتریوم یکی از شبکه‌های شناخته شده و محبوب در حوزه ارزهای دیجیتال می‌باشد که اهمیت بالایی دارد. اما این پروژه در کنار داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد با مشکلاتی همچون سرعت پایین تایید تراکنش‌ها، کارمزد بالا و غیره همراه است. برهمین اساس TON با داشتن سرعت بالا و کارمزد پایین خود را رقیب اتریوم نامیده است.

بهتر است بدانید در زمان خرید ارز دیجیتال Ton Coin کاربران هیچ کارمزدی پرداخت نمی‌کنند اما در زمان فروش این رمز ارز ملزم به پرداخت کارمزد ۰.۹ درصدی می‌باشند. که این موضوع یکی از سیاست‌های مهم تیم تون کوین برای کاهش کارمزدهای این پروژه می‌باشد. البته این کار باعث شده کاربران به خرید رمز ارز بومی این شبکه مشتاق شوند و از فروش توکن تلگرام پرهیز کنند. همچنین ارز تلگرام در بازار ارزهای دیجیتال با نماد اختصاری TON شناخته می‌شود و از شبکه اختصاصی برخوردار است.

 

تاریخچه ارز TON

 

تاریخچه ارز TON

پروژه تون کوین در سال 2018 با نام گرام (Gram) کار خود را آغاز کرد اما این پروژه با مشکلات زیادی روبرو بود و پس از گذشت چهار سال در سال 2020 توانست مشکلات خود را برطرف کند و با نام تون کوین فعالیت خود را ادامه دهد. به صورت کلی این پروژه توسط توسعه دهندگان همچون پاول دورف و نیکلای دورف راه اندازی شده. اما تیم توسعه دهنده این پروژه تنها توسط این دو شخص راه اندازی نشده است بلکه این پروژه از متخصصان زیادی همچون الیاکسی لوین، ویتالیک والتمن، آرسنی اسمیرنوف و غیره تشکیل شده است، که همگی آن‌ها از توسعه دهندگان بزرگ تلگرام می‌باشند.

 

ویژگی‌ های ارز تون کوین

 

ویژگی‌ های ارز تون کوین

ارز تون کوین و پروژه آن از ویژگی‌ها و کاربردهای بسیار زیادی برخوردار است که همین موضوع باعث محبوبیت این پروژه شده است. کاربران می‌توانند از این پروژه کسب درآمد کنند که برای انجام این کار می‌توانند با قفل کردن یا استیک TON در پلتفرم تون کوین پاداش دریافت کنند. همچنین با استفاده از این پروژه پروکسی تون را پرداخت کرد و به خرید DNS یا همان سرویس نام دامنه پرداخت. البته از آنجایی که این رمز توکن حاکمیتی پروژه تون نام دارد از تمامی ویژگی‌های حاکمیتی همچون داشت حق رای برخوردارند. قابل توجه است که از دیگر ارزهایی که به زودی بر روی شبکه تون بالا می‌آید می‌توان به تپ سواپ اشاره کرد.

 

قیمت ارز تلگرام

 

قیمت ارز تلگرام

از گذشته تا به امروز ارز دیجیتال تون شرایط قیمتی متفاوتی دارد و توسعه دهندگان این رمز ارز در فروش خصوصی آن توانستند با قیمت 1.7 میلیارد دلار TON را به شرکت‌های بزرگ بفروشند. که این موضوع باعث شد توجه افراد زیادی اعم از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال و حتی کلاهبرداران به این پروژه جلب شود. زیرا کلاهبرداران این فرصت را غنیمت شمردند و در توییتر شروع به تبلیغ عرضه اولیه کوین TON کردند که این موضوع باعث شد توسعه دهندگان تون با ضررهای زیادی روبرو شوند.

همچنین داده‌های سایت coinmarketcap نشان می‌دهد که در ابتدای سال 2021، تون کوین روند قیمتی خوبی را در پیش نداشت و در 20 سپتامبر 2021 با پایین‌ترین قیمت خود یعنی 0.3906 دلار روبرو شد. اما در ماه‌های پایانی همین سال روند قیمتی تون تغییر کرد و رشد زیادی را پشت سر گذاشت. برهمین اساس سرمایه گذاران TONدر 21 نوامبر 2021 شاهد بالاترین قیمت این رمز ارز بودند که در آن زمان تون کوین با قیمت 5.84 دلار معامله می‌شد. البته در حال حاضر این رمز ارز رتبه 15 بازار را به خود اختصاص داده و در زمان نوشتن این مقاله با قیمت 2.20 دلار به فروش می‌رود.

 

خرید ارز دیجیتال تون کوین

 

خرید ارز دیجیتال تون کوین

برای خرید ارز دیجیتال تلگرام یا سایر رمز ارزها صرافی های محبوب و مطمئنی راه اندازی شده است که کاربران می‌توانند تنها با گذراندن روند ثبت نام و احراز هویت به خرید و فروش تون یا انواع ارزهای دیجیتال بپردازند. چنانچه سرمایه گذاران قصد انتخاب صرافی، را برای انجام معاملات خود دارند بهتر است به ویژگی‌ها و امنیت آن پلتفرم معاملاتی نیز دقت کنند تا با خیال راحت بتوانند معاملات خود را انجام دهند. برهمین اساس قصد داریم چند مورد از بهترین صرافی ارز دیجیتال برای خرید تون کوین را به شما معرفی کنیم که این صرافی ها عبارت‌اند از:

  1. صرافی ارز دیجیتال اوککس (OKX)
  2. صرافی ارز دیجیتال بای بیت (‌Bybit)
  3. صرافی ارز دیجیتال کوکوین (KuCoin)
  4. صرافی نسل سوم یونی سواپ (Uniswap v3)

البته قابل ذکر است که صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز به زودی قصد دارد ارز دیجیتال تلگرام را به لیست رمز ارزهای خود اضافه کند.

 

بهترین کیف پول‌ های ارز TON

 

بهترین کیف پول‌ های ارز TON

به صورت کلی می‌توان گفت پروژه Ton voin یک پروژه کامل می‌باشد. زیرا این پروژه از شبکه و کیف پول اختصاصی بهره‌مند است. کیف پول اختصاصی تون کوین یا کیف پول تلگرام (Telegram Wallet) با نام تجاری TON Space نیز شناخته می‌شود. این کیف پول یک والت رمزنگاری شده بر روی بستر شبکه TON می‌باشد که یک کیف پول غیر حضانتی (Non-Custodial) است که از ویژگی‌های بسیار زیادی برخورداند. از همین رو فعالان حوزه ارزهای دیجیتال بر این باورند که کیف پول تلگرام می‌تواند دریچه‌ای جدید به دنیای دیفای (DeFi) باشد.

زیرا توسعه دهندگان تلگرام که در بخش‌های بالا به معرفی آن‌ها پرداختیم براین باورند که در آینده نه چندان دور می‌توان کیف پول TON را با دیفای ادغام کرد. که این موضوع می‌تواند پیشرفت‌های زیادی برای پروژه رمز ارز بومی تون داشته باشد. البته قابل ذکر است که کاربران می‌توانند در کنار کیف پول تون از بهترین کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری نیز برای نگهداری از دارایی‌های خود استفاده کنند که این کیف پ.ل ها عبارت‌اند از:

  1. کیف پول نرم افزاری مای اتر ولت (My Ether Wallet)
  2. کیف پول نرم افزاری متامسک (Meta mask)
  3. کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor Wallet)

 

جمع بندی

تون کوین یکی از پروژه‌های شناخته شده در حوزه ارزهای دیجیتال می‌باشد که از شبکه و کیف پول اختصاصی برخوردار است و از رمز ارز بومی به نام ارز دیجیتال تون کوین بهره‌مند است. که همین موضوع توانسته توجه افراد زیادی از کاربران و فعالان حوزه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کند. همچنین همانطور که در بخش بالا به آن اشاره کردیم این پروژه در آینده سعی دارد با دیفای ادغام شود که این موضوع می‌‌تواند پیشرفت‌های زیادی را برای شبکه و رمز ارز تون کوین به همراه داشته باشد. نکته قابل توجه در مورد شبکه تون این است که اطلاع داده شده که همستر به زودی بر روی این شبکه بالا خواهد آمد.

 

سوالات متداول

 

آیا شبکه بایننس و اتریوم از تون کوین پشتیبانی می کنند؟

ارز دیجیتال تون کوین از شبکه اختصاصی برخوردار است اما شبکه‌های بایننس و اتریوم نیز از TON پشتیبانی می‌کند.

آیا تون کوین معتبر است؟

پروژه و ارز دیجیتال تون کوین با پشتوانه شبکه پیام رسان تلگرام فعالیت می‌کند. همچنین این پروژه توسط توسعه دهندگان تلگرام راه اندازی شده است و در مدت زمان کوتاهی توانسته رتبه 15 بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص دهد و ارزش بازار 7,611,937,673 دلاری دارد. برهمین اساس این پروژه توسط صرافی های شناخته شده‌ای پشتیبانی می‌شود.

آیا می توان تون کوین را استخراج کرد؟

در حال حاضر امکان استخراج ارز تون کوین وجود ندارد. زیرا سازمان SEC با مشکلاتی در پروژه تون کوین روبرو شد برهمین اساس توسعه دهندگان این پروژه مجبور شدند تا تمامی رمز ارزهای تون را استخراج کنند و آن‌ها را در یک قرارداد هوشمند ذخیره کنند.

پیش بینی آینده تون کوین

پروژه تون کوین و رمز ارز بومی آن در مدت زمان کوتاهی با پیشرفت‌های بسیار زیادی روبرو شد که همین موضوع باعث شد کاربران به این پروژه علاقه‌مند شوند. همچنین توسعه دهندگان این پروژه اعلام کردند که از پیشرفت‌های تون کوین شگفت زده‌اند و به دلیل ویژگی‌ها و کاربردهای این پروژه آینده خوبی را برای آن پیش بینی می‌کنند.

سرعت شبکه تون کوین چقدر است؟

شبکه تون کوین به دلیل سرعت بالا و کارمزد پایین خود را رقیب اتریوم نامیده است و تایید تراکنش‌ها را با سرعت 55,000 TPS انجام می‌دهد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها