قیمت دوج کوین 10 درصد افزایش یافت

ارز دیجیتال دوج کوین که با نماد DOGE در بازار کریپتوکارنسی نشان داده می شود، امروز حرکتی مثبت داشت. دوج کوین را در ماه های قبل، در رتبه های 4 و 5 بازار رمز ارزها هم دیده بودیم. اخیرا با رشد استیبل کوین USDC، جای این دو رمز ارز با یک دیگر عوض شده است. اکنون USDC در رتبه 7 بازار قرار دارد و دوج کوین (DOGE) هشتم است. با این وجود، قیمت دوج کوین امروز رشدی مجدد را تجربه کرد. افزایش قیمت 10 درصدی، حرکتی بود که در 24 ساعت اخیر برای ارز دیجیتال DOGE اتفاق افتاد. در قسمت قیمت دوج کوین، به این موضوع و پیوندهای مرتبط با آن بیشتر می پردازیم. ابتدا ارز دیجیتال دوج را به شما معرفی می کنیم تا برای آشنایی با روند قیمتی آن آمادگی بیشتری داشته باشید.

 

دوج کوین چیست؟

 

ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE)

ارز دیجیتال DOGE، یک میم کوین محبوب است که در سال 2013-2014 با هدف شوخی با بیت کوین به وجود آمد. در این 8 سالی که از ساخت و انتشار آن می گذرد، هیچ اتفاق مثبتی در شبکه آن رخ نداده است که بخواهد ما را هیجان زده کند. با این حال، حمایت های افراد مشهوری مانند ایلان ماسک و اسنوپ داگ، قیمت این رمز ارز را چندین برابر کرد. به همین منظور، به مرور علاقه سرمایه گذاران به میم کوین ها بیشتر شد. از این رو میم کوین های جدید هم جایگاه خود را در بازار ارتقا دادند. معروف ترین آن ها شیبا (SHIB) بود که رشدی چند هزار برابری را طی مدتی کوتاه تجربه کرد. اکنون شیبا طرفداران زیادی دارد و بعد از ارز دیجیتال دوج کوین محبوب ترین میم کوین بازار است.

جهت آشنایی کامل و صفر تا صد شما عزیزان با این رمزارز محبوب؛ می توانید به مقاله دوج کوین چیست؟ مراجعه کنید.

ایلان ماسک در توییتر بارها اعلام کرد که دوج کوین را به فضا خواهد برد. قرار است از این میم کوین در شرکت اسپیس ایکس برای پرداخت هزینه ها استفاده شود. با این وجود، بسیاری از افراد برجسته بازار کریپتو، اعتقاد دارند که حنای ایلان ماسک دیگر رنگی ندارد. او فرد قدرتمندی است اما به دلیل دانش کم در این زمینه، نمی تواند صاحب نظر باشد. این ها مشابه سخنانی بود که چانگ پنگ ژائو معروف به CZ، به عنوان خالق بایننس کوین (BNB) و صرافی بایننس در رابطه با ایلان ماسک بیان کرد.

 

تاثیر اخبار بر بازار کریپتوکارنسی

اکنون مقداری با این ارز دیجیتال و عوامل خارجی تاثیرگذار بر قیمت آن آشنا شدیم. منظور از عوامل خارجی، مداخله گرهایی هستند که گاهی روندهای کوتاه مدت بازار را تغییر می دهند. به طور مثال اگر روند 1 ساله دوج کوین نزولی باشد و در دل آن دو روند نزولی 1 ماهه و 3 ماهه هم مشاهده شود، توییت ایلان ماسک ممکن است بر روند یک ماهه تاثیر گذار باشد و قیمت دوج تا حدودی رشد کند. اما این اخبار و فعالیت های جانبی، به قدری تاثیرگذار نیستند که روند کلی را تغییر دهند. پس در درجه اول، بهتر است بنای محاسبات خود را تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال قرار دهیم. در کنار آن ها توجه به بازار هم می تواند مفید باشد. اما عمل بر اثر اتفاقات پیرامون بازار و اخبار آن، امری هیجانی و احساسی است که سرمایه ما را به خطر می اندازد.

 

قیمت دوج کوین (DOGE)

 

قیمت دوج کوین (DOGE)

حالا که با دوج کوین و اتفاقات پیرامون آن آشنا شدیم می توانیم به موضوع اصلی بپردازیم. همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، دوج کوین امروز با 10% رشد مواجه شد. با این حال در نگاه هفتگی، کاهش قیمت 11 درصدی در عملکرد آن مشاهده می شود. با این افزایش قیمت موقت، قیمت دوج کوین اکنون به 0.1888 دلار یعنی حدود 0.19 دلار رسیده است. مارکت کپ این رمز ارز، نسبت به قبل کاهش شدیدی داشت و به 24,539,266,077 دلار رسید. این عوامل در کنار رشد استقبال از استیبل کوین ها، نشان دهنده وضعیت نامعلوم بازار است. اکنون که تاییدی برای شروع حرکت مثبت یا منفی بازار موجود نیست، افراد برای حفظ سرمایه خود در اثر ریزش احتمالی، از استیبل کوین ها استقبال بیشتری می کنند.

در نهایت باید بدانیم که این وضعیت موقت است و تا چند ماه دیگر همه چیز به حالت عادی بر می گردد. اهداف پیش روی دوج کوین هم حدود 0.79 و 1 دلار پیشبینی شد. برای خرید دوج کوین می توانید در صرافی بیت ایمن ثبت نام و احراز هویت کنید و با کم ترین کارمزد این ارز دیجیتال را به دارایی های خود اضافه کنید.

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها