دوج کوین چیست؟ همه چیز درباره ارز دوج (DOGE)

بازار کریپتوکارنسی را می توان به یک شطرنج باز حرفه ای تشبیه کرد. پیش بینی حرکت بعدی حریف در بازی شطرنج، می تواند شما را یک گام به پیروزی نزدیک تر کند. کسانی که با حرکات احتمالی حریفشان آشنایی ندارند و فقط با مهره ها بازی می کنند شانس زیادی برای پیروزی ندارند. فعالیت در بازار رمز ارزها هم دقیقا نیازمند داشتن پیش بینی حرکت بعدی بازار است. گاهی اوقات، هر چقدر هم که حرفه ای باشید، ممکن است در حدس خود اشتباه کنید. بعضی از این اشتباهات به خاطر رفتار غیرمنتظره بازار می باشد. رشد قیمت ارزهای DOGE و SHIB، دو نمونه از حرکات غیرقابل پیش بینی بازار بودند. این اتفاقات عده زیادی از معامله گران را متعجب و حتی متاسف کردند.

دلیل تعجب آن ها، افزایش قیمت ارزهایی است که از دید پروژه ای ارزش چندانی ندارند و هدف خاصی را دنبال نمی کنند. دلیل تاسف آن ها هم می تواند این باشد که مردم فقط به خاطر سود چنین ارزهایی را دنبال می کنند. ولی خب به هر حال کسی که در بازار ارز دیجیتال فعالیت می کند قطعا به فکر منافع شخصی خودش هم می باشد. پس گذشتن از سودهای چند صد درصدی این ارزها، کار دشواری به نظر می آید.

  1. ارز دیجیتال دوج کوین چیست؟
  2. تاریخچه ارز دیجیتال دوج کوین
  3. ویژگی های رمز ارز دوج کوین چیست؟
  4. قیمت دوج کوین
  5. خرید دوج کوین
  6. کیف پول ارز دوج کوین چیست؟

 

ارز دیجیتال دوج کوین چیست؟

دوج کوین یک شوخی بزرگ با بیت کوین بود. این شوخی به زندگی بسیاری از سرمایه گذاران راه پیدا کرد و آن را زیر و رو کرد. عده ای با خرید دوج کوین سرمایه خود را چندین برابر کردند و عده ای دیگر از سود این ارز جا ماندند. در سال 2014، سازنده دوج کوین با تمسخر مخترع بیت کوین، خود را شیبتوشی ناکاموتو نامید. او با استفاده الهام از یک سری میم محبوب که در نماد آن ها از تصویر سگ شیبا استفاده شده بود، ارز دیجیتال دوج کوین را ساخت. دوج کوین هیچ هدف بزرگی را دنبال نمی کرد و یک وسیله پرداخت بین فردی و کوچک بود که نهایتا در کمک به خیریه از آن استفاده می شد.

کارایی های این ارز به حدی نبود که افراد با تجربه بازار از آن استقبال کنند. با این وجود این ارز حامیان بزرگی پیدا کرد که سرنوشت آن را تغییر دادند…

 

حمایت ایلان ماسک و اسنوپ داگ از ارز دیجیتال DOGE

شاید در نگاه اول هیچ دلیلی برای رشد قیمت دوج کوین پیدا نکنید. با این حال این ارز مهم ترین عامل رشد قیمتی را دارا می باشد. تقاضای بالا برای دوج، دلیل اصلی افزایش قیمت آن در سال ها و ماه های اخیر بوده است. این تقاضا به خاطر سرگرم کننده بودن دوج کوین و استفاده تفریحی از آن بود. تشدید تقاضا برای دوج زمانی شکل گرفت که دو فرد تاثیرگذار و مشهور از آن حمایت کردند. ایلان ماسک و اسنوپ داگ کسانی بودند که دوج کوین رشد قیمت خود را مدیون آن ها می باشد. گرچه این ارز معمولا از نظر فاندامنتال تایید نمی شود ولی در سودگیری های مقطعی عملکرد فوق العاده ای دارد. در ماه های اخیر، دوج کوین با یک توییت ایلان ماسک، سرمایه هزاران نفر را در مدت کوتاهی چند برابر کرد!

 

ویژگی های ارز دیجیتال دوج کوین

 

ویژگی های رمز ارز دوج کوین چیست؟

دوج کوین ویژگی های مثبت و منفی زیادی دارد که در این قسمت آن ها را بررسی می کنیم. دانستن این ویژگی ها می تواند در خرید دوج کوین به شما کمک کند. دوج کوین ویژگی هایی دارد که آن را به یک ارز محبوب تبدیل می کند. با این وجود، دلایلی هم برای نخریدن دوج کوین وجود دارد. فهرست زیر را با دقت مقایسه کنید تا بتوانید درباره خرید دوج کوین تصمیم بگیرید.

مزایای دوج کوین

  • قیمت پایین
  • مصرف انرژی پایین برای استخراج
  • استفاده در امور خیریه
  • محبوبیت معنوی بین طرفداران فارغ از دیدگاه مادی
  • استفاده به عنوان یک وسیله پرداخت

پنج عاملی که در خطوط بالایی به آن ها اشاره شد، دوج کوین را به یک مورد مناسب برای خرید تبدیل کرده اند. قیمت پایین دوج کوین باعث می شود که در صورت رشد، شما سود بیشتری از خرید آن ببرید. مصرف انرژی پایین در استخراج دوج کوین هم یک عامل ارزشمندی این ارز می باشد که آن را به یک ارز دیجیتال پاک تبدیل می کند. کاربردهای معنوی دوج کوین بر محبوبیت این ارز می افزاید و باعث می شود که در فعالیت های انسان دوستانه از این ارز دیجیتال استفاده شود. از طرف دیگر، طرفداران DOGE صرفا دید مادی به آن ندارند و به خاطر استفاده های خیرخواهانه اش آن را دوست دارند. برای آن ها مهم نیست که قیمت دوج کوین چقدر باشد و ارزش معنوی آن را بالا می دانند.

علاوه بر همه این ها، ایلان ماسک که بزرگ ترین حامی دوج کوین در ماه های اخیر بود، آن را به عنوان وسیله ای برای پرداخت در شرکت تسلا و اسپیس ایکس پذیرفت. همین دو مورد می تواند در افزایش استفاده از دوج کوین نقش تعیین کننده ای داشته باشد. حال که با ویژگی های مثبت DOGE آشنا شدید، به بررسی نقاط ضعف آن می پردازیم. عوامل زیر باعث می شوند تا دوج کوین صلاحیت رشد قیمت بسیار بالا را نداشته باشد.

معایب دوج کوین

  • میزان عرضه بسیار بالا
  • عدم دنبال کردن اهداف بزرگ
  • نداشتن کاربردهای مورد نیاز
  • عدم پیشرفت فنی در سال های اخیر

عرضه بالا باعث می شود تا قیمت یک ارز کاهش یابد. قطعا بین قیمت بیت کوین با 21 میلیون عرضه و دوج کوین با بیش از 130 میلیارد عرضه، باید تفاوتی وجود داشته باشد. علاوه بر این دوج کوین هدف خاصی را دنبال نمی کند که ارضا کننده نیازهای مختلف بشر باشد. در طول این سال ها هم چیز خاصی به شبکه دوج کوین اضافه نشده و از نظر فنی دائما در حال درجا زدن است. تنها عاملی که موجب افزایش قیمت دوج کوین شده، افزایش تقاضا برای آن می باشد. حمایت ایلان ماسک از این ارز هم ظاهرا به دلیل مصرف انرژی کم آن و به اصطلاح، سبز بودن و طبیعت پذیر بودن ارز دیجیتال DOGE است.

 

قیمت دوج کوین

 

قیمت ارز دیجیتال DOGE

اگر در ماه های اخیر، روند قیمتی دوج را دنبال کرده باشید، به راحتی متوجه رشد چند برابری قیمت آن خواهید شد. اگر در بازه ای طولانی مدت تر به این ارز نگاه کنیم، به خوبی این تفاوت را حس می کنیم. با بررسی قیمت دوج کوین در یک سال اخیر، در می یابیم که قیمت دوج کوین در یک سال اخیر بیش از 350 برابر شده است! پایین ترین قیمت ثبت شده برای ارز دیجیتال DOGE در این یک سال، 0.002 دلار و بالاترین قیمت ثبت شده برای این رمز ارز تقریبا 0.73 دلار بوده است! این یعنی کسانی که پارسال دوج کوین خریدند حسابی بار خود را بستند. پس از این رشد وحشتناک، دوج کوین خود را آماده رسیدن به 1 دلار می کند. برای این جهش بزرگ، نیاز به کمی دورخیز است. پس دوج کوین مقداری عقب می نشیند تا بتواند دوباره اوج بگیرد.

در حال حاضر قیمت دوج کوین تقریبا یک سوم بالاترین قیمت تاریخی آن می باشد. 0.26 دلار، قیمتی است که در حین نوشتن این مقاله برای رمز ارز DOGE وجود دارد. این مبلغ با نرخ تتر 23,800 تومانی، تقریبا معادل 6,300 تومان می باشد. این ارز با 34,328,517,313 دلار ارزش، در رتبه ششم بازار کریپتو قرار دارد. نام ارزهای بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، تتر (USDT)، بایننس کوین (BNB) و کاردانو (ADA)، بالاتر از دوج کوین هستند.

 

آینده DOGE چه می شود؟!

ارز دیجیتال DOGE در چند وقت اخیر، به شدت توسط مردم پذیرفته شده است. اگر استفاده از آن در شرکت های تسلا و ایپیس ایکس هم شدت بگیرد، به احتمال بسیار زیاد دیگر شرکت ها هم از این ارز استقبال خواهند کرد. این استقبال و افزایش تقاضا، قیمت دوج کوین را بیش از پیش افزایش می دهد. این ارز می تواند یکی از گزینه های پر سود سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال باشد. با این حال افراد زیادی حاضر به سرمایه گذاری در دوج کوین نیستند و آن را ارز بیهوده ای می دانند. در اینجا شما تصمیم می گیرید که دوج کوین را بخرید یا نه!

در نهایت این شما هستید که تصمیم می گیرید. سعی کنید برای مشورت از افراد با تجربه و کار بلد کمک بگیرید. متخصصان بیت ایمن به طور رایگان در سراسر این مسیر در کنار شما هستند. بدون پرداخت هیچ هزینه ای در بیت ایمن تبدیل به یک تریدر (Trader) حرفه ای شوید! حال که با تاریخچه، قیمت و اهداف آینده این ارز آشنا شدید، قرار است در قسمت بعدی به چگونگی خرید دوج کوین بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

خرید ارز دیجیتال DOGE

 

خرید ارز دیجیتال دوج کوین

اگر با خواندن این مقاله، هنوز درباره خرید ارز دیجیتال DOGE مطمئن نشدید، تحلیل دوج کوین را در پست بعدی بلاگ بخوانید. باید قبل از سرمایه گذاری خوب فکر کنید و موارد مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید تا بتوانید معامله پر سودی داشته باشید. گزینه های زیادی برای انتخاب پیش روی شما هستند. صرافی آنلاین بیت ایمن، برترین ارزهای بازار کریپتوکارنسی را یکجا جمع کرده است تا بتوانید هر کدام از آن ها را که بخواهید در چند دقیقه و به راحتی بخرید. علاوه بر خرید دوج کوین، امکان خرید 28 ارز دیجیتال مشهور و پر سود دیگر مانند بیت کوین، اتریوم، کاردانو و… هم برای شما فراهم شده است. فقط با چند کلیک در صرافی بیت ایمن ثبت نام و احراز هویت کنید تا دریچه ای گسترده از دنیای ارز دیجیتال به روی شما باز شود.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها