مانا چیست؟ همه چیز درباره مانا (MANA)

در مقاله ای که راجع به متاورس نوشتیم، مقداری با فضای آن آشنا شدیم. از این پس به مرور به سراغ پروژه های دخیل در حوزه متاورس می رویم. برای شروع قصد داریم که با یکی از اعضای مطرح متاورس یعنی دسنترالند و توکن آن (مانا) آشنا شویم. شناخت مانا می تواند یک شروع خوب برای علاقمندان به دنیای متاورس باشد. بهتر است که پیش از معرفی پروژه مانا و ابعاد مختلف آن، شناخت بیشتری نسبت به کلیت مفهوم متاورس به دست آوریم. به همین منظور در آغاز با متاورس و اجزای مختلف آن می پردازیم. پس از درک مفهوم کلی متاورس، می توانیم عملکرد دسنترالند و MANA را بهتر درک کنیم.

 

متاورس چیست؟

ممکن است که تجربه استفاده از واقعیت مجازی با عینک های VR را داشته باشید. دنیای متاورس، فضایی گسترده از این حالت می باشد که در آن امکانات جهان حقیقی را در بعد مجازی تجربه می کنید. چند ماهی از مطرح شدن جدی تر متاورس توسط مارک زاکربرگ می گذرد. او برای حمایت بیشتر از ایده متاورس نام فیسبوک را به متا (Meta) تغییر داد و ساخت یک جهان متاورسی را آغاز کرد. با انجام این کار توکن های مرتبط با این حوزه به نوبت رشد کردند و اوج قیمت های جدیدی را به ثبت رساندند.

در فضای متاورس می توانید یک نماینده مجازی از هویت حقیقی خود داشته باشید و با آن به جلسات کاری، خرید، شهر بازی و فضاهای دیگر بروید. این استفاده گسترده از متاورس می تواند به نوعی صرفه جویی در زمان را نیز به همراه داشته باشد. گرچه برآورد هزینه ها و راه های تامین هزینه آن هنوز به طور شفاف در دسترس نیستند.

 

دسنترالند (مانا) چیست؟

دسنترالند یکی از پلتفرم های واقعیت مجازی موجود در فضای متاورس است. در این پلتفرم می توانید با بهره گیری از توکن های غیرمثلی (NFT) مالکیت زمین های متاورسی را به دست آورید. همان گونه که در زندگی حقیقی خود زمین، مغازه یا مسکن تهیه می کنید، در فضای مجازی نیز می توانید این کار را انجام دهید. دسنترالند با استفاده از توکن ERC20 مانا (MANA) این امکان را برای شما فراهم می کند. البته که توکن های دیگری هم در این پلتفرم موجود هستند که LAND نام دارند. برای به دست آوردن توکن های ERC721 لند، توکن های مانا مصرف می شوند. از پسوند ERC می توان فهمید که همه این اجزا از بلاکچین اتریوم قدرت می گیرند.

ایده ساخت پلتفرم دسنترالند و توکن مانا به سال 2017 بر می گردد. جایی که Ariel Meilich و Esteban Ordano مشترکا پروژه دسنترالند را آغاز کردند و پرورش دادند. این ایده سرانجام در سال 2020 عملیاتی و منتشر شد. گرچه سازندگان دسنترالند و مانا دیگر از مقامات عالی این پروژه نیستند اما همچنان به توسعه آن کمک می کنند. البته Ariel Meilich که به عنوان یکی از سازندگان اصلی دسنترالند و مانا از او یاد می شود یک کارآفرین می باشد که استارت آپ های متعددی را راه اندازی کرده است. بنابراین مانا تنها یکی از پروژه های او می باشد که اتفاقا امروزه محبوبیت زیادی هم پیدا کرده است. دیگر سازنده دسنترالند یعنی Esteban Ordano هم تجربه زیادی در فضای رمز ارزها دارد و سابقه فعالیت در شبکه MATIC را نیز در کارنامه دارد.

 

ویژگی های مانا (MANA)

 

ویژگی های مانا

همان طور که گفته شد مانا یک توکن اتریومی می باشد و از قوانین ERC20 شبکه اتریوم پیروی می کند. مانا هم به مانند سایر ارزهای دیجیتال امکان خرید، فروش، انتقال و سرمایه گذاری را دارد. علاوه بر این می توان از این توکن برای فعالیت گسترده در پلتفرم دسنترالند استفاده کرد. پلتفرم دسنترالند نیز به عنوان فضایی برای فعالیت های گوناگون از جمله تولید محتوا، درآمد زایی، تجارت و تفریح فعالیت می کند. تمامی این امکانات در فضای گسترده Decentraland وجود دارد؛ به همین دلیل می توان آن را یکی از بزرگ ترین پروژه های متاورسی در نظر گرفت.

زمین های متاورسی پلتفرم دسنترالند با استفاده از توکن های غیر مثلی ERC721 شخصی سازی می شوند. با توجه به ماهیت منحصر بفرد NFT ها، کسی نمی تواند ادعا کند که مالک زمین دیگری می باشد. به همین دلیل فضای موجود در این پلتفرم می تواند برای عقد قراردادهای مختلف نیز مناسب باشد. با خرید توکن های مانا می توانید به پلتفرم دسنترالند وارد شوید و مالکیت زمین های موجود در آن را بر عهده بگیرید.

مقاله مرتبط: NFT چیست

 

قیمت مانا

 

قیمت MANA

توکن مانا از جمله توکن های متاورسی می باشد که در مدتی کوتاه رشدی چند صد درصدی را تجربه کرد. این ارز دیجیتال پس از رشد ناگهانی خود تا مرز 4 دلار، دچار اصلاح شد و به قیمت آن به زیر 3 دلار کاهش پیدا کرد. این اصلاح عمیق می تواند زمینه ساز رشدی مجدد برای ارز دیجیتال مانا باشد. گرچه در زمان اصلاح هم مانا نوسانات مثبتی را پشت سر گذاشت که موجب کسب سود کوتاه مدت دارندگان آن شد. قیمت مانا بر اساس روند عرضه و تقاضا تنظیم می شود و خرید و فروش Land داخل پلتفرم دسنترالند می تواند بر آن تاثیر بگذارد.

در زمان نگارش این مقاله قیمت مانا 2.79 دلار است و با انجام هر معامله تغییر می کند. به دلیل افزایش نیافتن عرضه مانا، بیشتر شدن تقاضا می تواند موجب افزایش قیمت شود. در صورت تمایل به اطلاع از قیمت لحظه ای مانا، می توانید به صفحه اصلی سایت صرافی بیت ایمن مراجعه کنید.

 

خرید مانا (MANA)

پس از رشد قیمت ارز دیجیتال مانا توجه افراد زیادی به سمت آن جلب شد. در پی همین اتفاق صرافی ها و کیف پول های زیادی تصمیم به پشتیبانی از این توکن متاورسی گرفتند. صرافی آنلاین بیت ایمن نیز یکی از صرافی های ارز دیجیتال می باشد که از مانا پشتیبانی می کند. برای خرید مانا از صرافی بیت ایمن می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و در آن ثبت نام کنید. پس از انجام ثبت نام و ساخت حساب کاربری، امکان خرید و فروش مانا برای شما فراهم می شود. برای خرید توکن MANA می توانید به صفحه خرید و فروش مانا مراجعه کنید. در این صفحه امکان خرید مانا به دو روش عادی و فوری امکان پذیر است. برای انجام این کار تنها باید کادر سبز رنگ مربوط به خرید را پر کنید.

فروش مانا نیز به همین شکل می باشد و تفاوت چندانی ندارد. برای انجام این کار ابتدا به صفحه خرید و فروش مانا مراجعه می کنید و سپس به جای کادر سبز، کادر قرمز رنگ را پر می کنید. با ثبت مقادیر دلخواه می توانید سفارش فروش مانا را ثبت کرده و آن را به تومان یا تتر تبدیل کنید.

 

کیف پول های MANA

 

کیف پول های MANA

از آنجا که مانا یک توکن ERC20 یا اتریومی می باشد، کیف پول های متعددی از آن پشتیبانی می کنند. این کیف پول ها فرمت های مختلف دارند که امن ترین آن ها سخت افزاری و کم هزینه ترین آن ها نرم افزاری می باشد. در این قسمت چند نمونه از کیف پول های مانا را لیست کرده ایم تا بتوانید با انتخاب یکی از آن ها ذخیره مانا را انجام دهید. پس از خرید MANA می توان یکی از این کیف پول ها را به کیف پول صرافی متصل کرد و فرآیند انتقال را انجام داد. با تهیه یکی از این کیف پول ها می توانید با خیالی راحت توکن های MANA را ذخیره کنید.

  • کیف پول لجر – Ledger (سخت افزاری)
  • تراست ولت – Trust wallet (نرم افزاری)
  • کیف پول متاماسک – MetaMask (نرم افزاری)
  • کیف پول اتمیک – Atomic wallet (نرم افزاری)

 

جمع بندی

مانا را می توان یکی از توکن های متاورسی آینده دار دانست که روز به روز به طرفداران آن اضافه می شود. خرید مانا و ذخیره آن در یک کیف پول دیجیتالی کار ساده ای می باشد و در عرض چند دقیقه امکان پذیر است. با راهنمایی تیم پشتیبانی بیت ایمن می توانید خرید و فروش مانا را در کم ترین زمان و به راحتی انجام دهید. همچنین با ورود به پلتفرم دسنترالند امکان فعالیت های گوناگون به شما داده می شود. با این حال بهتر است که بیشتر درباره آن تحقیق کنید تا سرمایه گذاری و فعالیت مطمئن تری داشته باشید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یوسفی
یوسفی
2 سال قبل

توکن مانا آینده دار هست من که هولد کردم فعلا

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  یوسفی

👌👌