دنیای متاورس (Metaverse) چیست؟

زندگی در جهانی متفاوت پیشتر چیزی شبیه به یک رویاپردازی بود. همان‌طور که حدود بیست سال پیش دستاوردهای امروزه تکنولوژی دور از تصور به نظر می‌رسید، اکنون درک متاورس (Metaverse) هم کمی سخت به نظر می‌رسد. گرچه اکثر ما با دیدن انیمیشن‌ها و فیلم‌های علمی تخیلی، چنین تصویری را در ذهن خود ساخته‌ایم. با این حال زمان زیادی تا زندگی کردن در جهان متاورس نمانده و به‌زودی به‌وقوع می‌پیوندد.

برهمین اساس بهتر است از در خصوص این فناوری جدید که تواسته سروصدای زیادی به پا کند و توجه عموم افراد را به خود جلب کند اطلاعاتی دریافت کنید. با در نظر داشتن این موضوع ما در ادامه مقاله قصد داری همه چیز درباره متاورس را به شما توضیح دهیم و با این مفهوم آشنا شوید که متاورس چیست و چگونه کار میکند و پیوند این جهان مجازی با زندگی حقیقی ما چگونه است؟ همچنین قصد داریم به مباحث زیر نیز بپردازیم.

  1. آشنایی با متاورس به زبان ساده
  2. ریشه کلمه دنیای متاورس چیست؟
  3. اجزای Metaverse
  4. چه کسانی Metaverse را می سازند؟
  5. متاورس فضایی برای همه
  6. چگونه در متاورس فعالیت کنیم؟
  7. مراحل نهایی ورود به متاورس
  8. متاورس چه ویژگی هایی دارد؟
  9. کاربردهای متاورس
  10. زمین Metaverse چیست؟
  11. نقش ارز دیجیتال در دنیای متاورس چیست؟
  12. کسب درآمد در متاورس
  13. آینده متاورس
  14. خطرات متاورس

 

آشنایی با متاورس به زبان ساده

متاورس یک جهان هوشمند می‌باشد که از ویژگی‌های دنیای فیزیکی تماما برخوردار است. تاریخ، زندگی خصوصی فردی، زندگی اجتماعی، امکانات رفاهی و حتی رویدادهای تاریخی تماما در این دنیای متفاوت وجود دارند و اختلالی را در زندگی روزمره به وجود نمی‌آورند. در واقع جهان منظومه متا را می‌توان یک جهان سه‌بعدی هوشمند در نظر گرفت که زندگی انسان‌ها را راحت‌تر و هوشمندتر می‌کند.

این جهان محدودیتی در تعداد افراد فعال در خود ندارد و هر شخصی می‌تواند با فراهم کردن امکانات آن هویت دیجیتالی خود را بسازد. به‌طور مثال شما در زندگی فیزیکی خود روی یک مبل می‌نشینید و با اتصال به متاورس، با استفاده از هویت دیجیتالی خود در یک جلسه شرکت می‌کنید. بر این اساس می‌توان گفت که Metaverse الزامات فیزیکی جهان فعلی را از بین می‌برد.

تصور کنید که برای خرید یک لباس به فروشگاه می‌روید و پس از بررسی سایز آن، خرید خود را انجام می‌دهید. البته با پیشرفت تکنولوژی در سال‌های اخیر امکان خرید آنلاین هم فراهم شده است. اما هنگام خرید آنلاین نمی‌توانید سایز جزئیات محصول را لمس کنید تا از مناسب بودن آن مطمئن شوید. در بسیاری از خریدهای آنلاین محصول مورد انتظار شما با محصولی که تحویل می‌گیرید تفاوت بسیار زیادی دارد. اما در متاورس می‌توانید این لباس را با هویت دیجیتالی خود بررسی کنید. بنابراین بدون نیاز به مراجعه حضوری، یک خرید مطمئن را انجام خواهید داد.

 

ریشه کلمه دنیای متاورس چیست؟

کلمه متاورس برای اولین بار در رمان علمی تخیلی “سقوط برف” (Snow crash) اثر نیل استیونسن در سال 1992 به وجود آمد. در این زمان انسان به عنوان آواتارهای قابل برنامه‌ریزی با یکدیگر و همچنین با عامل‌های نرم افزاری در یک محیط مجازی سه‌بعدی که در حقیقت استعاره از دنیای واقعی است، تعامل برقرار می‌کند. در حقیقت استیونسن از این واژه برای توصیف نسل جدیدی از اینترنت بر پایه واقعیت مجازی استفاده کرده است.

متاورسی که استیونسن از آن صحبت می کند، به عنوان یک محیط شهری با جاده ای به عرض 100 متر برای مخاطبین توصیف شده است. این ملک مجازی به گروهی تخیلی تعلق دارد و امکان خریداری آن توسط سایر افراد و همچنین ساخت و ساز در آن امکان پذیر است. در مورد ریشه کلمه Metaverse هم باید گفت که این کلمه در حقیقت ترکیبی از کلمه یونانی Meta و کلمه انگلیسی Universe است.

کلمه یونانی Meta در حقیقت پیشوندی به معنی “پس از …” یا فراتر و کلمه انگلیسی Universe هم به معنی جهان هستی است؛ بنابراین اگر بخواهیم کلمه یونانی انگلیسی متاورس را به صورت تحت الفظی به فارسی ترجمه کنیم، باید آن را “فراتر از جهان“ترجمه کنیم.

 

اجزای متاورس

 

اجزای Metaverse

بهتر است بدانید که متاورس هم مانند جهان فیزیکی که در آن زندگی می‌کنیم اجزای مختلفی دارد. تمامی اجزای این جهان را می‌توانیم در جهان متا هم پیدا کنیم. با این وجود با اجزای جدیدی هم رو به رو می‌شویم که پیشتر فقط در فیلم‌ها و بازی‌های علمی تخیلی آن ها را دیده بودیم. به‌طور مثال شما می‌توانید یک ماشین پرنده کوچک با خود داشته باشید که همراه شما حرکت کند و بتوانید از امکانات آن استفاده کنید.

البته کاربرد این ابزارها برای افراد مختلف متفاوت هستند و تفاوت آن‌ها را مالکین آن‌ها تعیین می‌کنند. با در نظر داشتن این موضوع ما در بخش ارتباط Metaverse با ارز دیجیتال و خطرات  آن سعی داشتیم به موضوع NFT بپردازیم تا درک بهتری از این موضوع داشته باشید.

 

چه کسانی Metaverse را می سازند؟

دانستن این که چنین جهان جذابی را چه کسانی می‌سازند، می‌تواند برای همه ما جذاب باشد. سازندگان Metaverse در واقع شرکت‌های بزرگ تکنولوژی هستند که در راس آن‌ها متا (Meta) قرار دارد. متا همان فیسبوک سابق است که برای پرداختن جدی‌تر به مسئله متاورس تغییر نام داد. ایده تغییر نام فیسبوک به متا توسط مارک زاکربرگ (سازنده فیسبوک) مطرح شد.

متا و مشتقات آن که شامل اینستاگرام و واتساپ می‌شوند، نقش پر رنگی را در جهان متاورسی ایفا خواهند کرد. با این حال اجرا و توسعه این پروژه عظیم نیازمند استقبال مردم در سراسر جهان است. در غیر این صورت، شرکت‌های بزرگ برای ورود به آن هزینه نمی‌کنند برهمین اساس این دنیای جدید، پیشرفت چندانی نخواهد داشت. در حال حاضر علاوه بر متا (فیسبوک)، چندین شرکت بزرگ دیگر از جمله مایکروسافت، انویدیا و اپیک گیمز نیز در حال ساخت Metaverse هستند.

 

متاورس فضایی برای همه

خوشبختانه توسعه دهندگان Metaverse این تکنولوژی را به شکلی طراحی کردند که محدودیتی برای حضور افراد مختلف در آن نیست و هر کس می‌تواند آزادانه و در هر زمانی که می‌خواهد، در آن حضور پیدا کند. در حقیقت کاربران متاورس با محتوا و تجربه‌ای که ارائه می‌دهند، این دنیای مجازی را می‌سازند. همچنین می‌توانید با ورود به دنیای مجازی Sensorium از برخی قابلیت‌های حضور در Metaverse با استفاده از گوشی بهرمند شوید.

البته توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن برای جذابیت هرچه بیشتر این تکنولوژی آواتارهایی با استایل و شخصیت‌های متفاوت ایجاد کردند. این آواتارها با استفاده از هوش مصنوعی کنترل می‌شوند و کاربران می‌توانند از طریق ویدیوهای تعاملی یا چت با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. همچنین این آواتارها با برخورداری از قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته حتی محدود، می‌توانند در مورد موضوعات پیچیده بحث کنند و با انسان وارد مباحثه طولانی و بدون محدودیت شوند. همچنین در دنیای متاورس با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی می‌توانید بدون هیچ محدودیتی با آواتارها ارتباط برقرار کنید. البته به لطف استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی نیز می‌توانید آواتارها را در دنیای واقعی در کنار خود ببینید.

همان‌طور که می‌دانید در گذشته پاندمی ویروس کرونا در سراسر جهان حضور فیزیکی افراد در کنار یکدیگر را با محدودیت‌های زیادی مواجه کرد. برهمین اساس متاورس می‌تواند ابزار بسیار خوبی برای ایجاد ارتباط مجازی بدون محدودیت و مشکل افراد با یکدیگر باشد.

 

چگونه می توان وارد متاورس شد؟

 

چگونه در متاورس فعالیت کنیم؟

همان‌طور که قبلا گفتیم برای کسب تجربه واقعی از متاورس ابتدا باید ابزاری مثل هدست واقعیت مجازی، عینک هوشمند واقعیت مجازی و اینترنت پرسرعت را در اختیارتان باشد. برای ورود به محیط دنیای Metaverse، خرید زمین و انجام معامله در آن باید مراحلی را طی کنید که به شرح زیر هستند:

1- برای خرید زمین در دنیای متاورس ابتدا باید به دنبال انتخاب یک پلتفرم متاورس می‌باشید. به طور مثال می‌توانید از پلتفرم‌هایی همچون سندباکس (Sandbox) یا دیسنترالند (Decentraland) استفاده کنید.

2- سپس باید یک کیف پول ارز دیجیتال برای خود انتخاب کنید. دقت کنید در صورت تمایل برای انتخاب کیف پول دیجیتال می‌توانید از یک کیف پول دیجیتالی مبتنی بر مرورگر یا کیف پول موبایل استفاده کنید؛ در صورت انتخاب کیف پول مبتنی بر مرورگر با مشکلات کمتری مواجه می‌شوید؛ البته مسلما کیف پول سخت افزاری نسبت به سایر کیف پول‌ها امنیت بیشتری دارد.

3- ایجاد کیف پول: پس از انتخاب کیف پول ارز دیجیتال، باید به دنبال ایجاد حساب کاربری و وارد کردن کلمه عبور مورد نظر خود باشید. همچنین کیف پول ارز دیجیتال یک عبارت 12 کلمه‌ای به شما نمایش می‌دهند که باید آنها را یادداشت و در مکانی امن نگهداری کنید. در صورت فراموشی کلمه عبور تنها دسترسی مجدد به کیف پولتان وارد کردن این کلمات است.

4- اتصال کیف پول به بازار پلتفرم منتخب: برای انجام این کار نیز باید آدرس ایمیل و نام مستعار خود را نیز وارد کنید.

5- انتقال ارز دیجیتال: پس از متصل کردن کیف پول ارز دیجیتال به پلتفرم متاورس، باید یکی از رمز ارزهای دیجیتالی مورد پذیرش پلتفرم مورد نظر خود را خریداری و به کیف پولتان منتقل کنید. معمولا در صرافی‌‌های ارز دیجیتال نحوه انتقال ارز به کیف پول را آموزش می‌دهند. اگر از نحوه انتقال ارزهای دیجیتال به کیف پول‌ها اطلاعی ندارید می‌توانید تنها با مراجعه به راهنمای سایت صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن و مشاهده فیلم‌ها آموزش‌های لازم را ببینید.

6- خرید زمین: پس از خرید ارز دیجیتال و انتقال آن به کیف پول، به‌راحتی می‌توانید قطعه زمین دیجیتالی مورد نظرتان را از روی نقشه پلتفرم انتخاب کنید و آن را بخرید.

7- ایجاد آواتار: پس از انجام این مراحل تنها باید آواتار مورد نظر خود را ایجاد کنید. برهمین اساس برای ایجاد آواتار می‌توانید از وب‌سایت ساخت آواتار سه بعدی spatial استفاده کنید. برای استفاده از خدمات این وب‌سایت تنها کافیست یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید. پس از ایجاد حساب کاربری باید عکسی با کیفیت در شرایط نوری خود از خود بگیرید و پس از آن می‌توانید آواتار با کیفیتی برای خودتان ایجاد کنید. سپس پلتفرم هوش مصنوعی وب‌سایت به آواتار شما جان می‌بخشد و به این صورت نسخه مجازی از شما ایجاد می‌کند.

 

ویژگی های متاورس

 

متاورس چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی‌های جهانی که ما در متاورس با آن رو به‌رو می‌شویم، تلفیقی از جهان فیزیکی، آنلاین و هوشمند می‌باشد. یعنی شما می‌توانید در کنار داشتن زندگی روزمره خود، ساعاتی را به گشت و گذار در جهان‌های متاورسی بپردازید. مثلا در حالی که رو به‌روی تلویزیون نشسته‌اید و باید به یک جلسه‌کاری بروید، می‌توانید با استفاده از عینک VR وارد کالبد هوشمند خود شوید و در جلسه شرکت کنید.

همچنین در Metaverse می‌توانید بدون نیاز به جا‌ به‌ جایی فیزیکی، با دوستانتان به سینما بروید و در کنار هم فیلم تماشا کنید. همه این کارها را هویت دیجیتال شما انجام می‌دهد که ویژگی‌های رفتاری و فیزیکی آن مشابه خودتان می‌باشد. برخی از کاربردهای جذاب متاورس را می‌توانید در فهرست زیر مشاهده کنید:

  • ملاقات با افراد مختلف به‌صورت دیجیتالی
  • شرکت در جشن‌ها و رویدادهای کاری و تفریحی
  • کسب درآمد از طریق بازی‌های متاورسی
  • سفر به موقعیت‌های مکانی بدون حضور فیزیکی
  • داشتن مالکیت دیجیتالی

 

کاربردهای متاورس

 

کاربردهای متاورس

ما در این مقاله به‌صورت جسته و گریخته در مورد کاربردهای متاورس صحبت کردیم؛ اما اجازه دهید در این بخش مهم‌ترین کاربردهای Metaverse در حوزه‌های مختلف را به‌صورت ساده و خلاصه بیان کنیم. هر چند بحث کاربردهای Metaverse طولانی‌تر از این حرف‌ها است. شاید بعدها مقاله‌ای جدا درباره کاربردهای این نسل جدید تکنولوژی انتشار دهیم.

 

گردشگری 

مسلما تمام افراد علاقه‌مند به سفر و گردشگری، توانایی‌مالی، جسمی یا فرصت بازدید از تمام مکان‌های مورد علاقه خود را ندارند. اما می‌توانند با بهره‌مندی از هدست‌های واقعیت مجازی سفر به مقاصد مختلف را تجربه کنند یا با بهره‌مندی از واقعیت افزوده بخش‌هایی از مکان‌هایی را که علاقه‌مند به بازدید از آن‌ها هستند، در دنیای واقعی در کنار خود ببینند.

 

علمی آموزشی

افراد می‌توانند برای برگزاری جلسات مجازی خود از متاورس بهره‌مند شوند. این فناوری محیطی را برای آن‌ها فراهم می‌کند که با حضور در آن‌ها، حتی برای مدت‌کوتاه، تصور می‌کنند واقعا در کنار یکدیگراند و می‌توانند بدون هیچ مشکلی با یک‌دیگر تعامل داشته باشند. در ضمن با کمک واقعیت مجازی می‌توان هر مکان و فضایی را شبیه‌سازی کرد تا دانش‌آموزان و دانشجویان حضور خود در آن مکان را احساس کنند و حتی امکان برقراری ارتباط مستقیم آن‌ها با شخصیت‌های علمی و بحث با آن‌ها را نیز فراهم کرد.

 

بازی و سرگرمی 

اگر به دنیای بازی علاقه‌مند باشید، حتما می‌دانید که غول‌های بزرگ دنیای بازی یعنی مایکروسافت و سونی در حال ساخت نسخه واقعیت مجازی بازی‌های محبوب در ژانرهای مختلف مثل Resident Evil، Call of Duty و Microsoft Flight هستند که تجربه فراگیر متفاوتی را برای گیمرها به ارمغان می‌آورند. واقعیت افزوده نیز به دنیای بازی‌سازی پا گذاشت و بدون تردید بازی PokemonGo یکی از شاخص‌ترین و جنجالی‌ترین بازی‌های واقعیت مجازی افزوده محسوب می‌شود.

 

پزشکی و سلامت

به‌عنوان مثال با متاورس می‌توان از طریق یک پیراهن یا هدست واقعیت مجازی، آناتومی داخل بدن انسان را برای اهداف آموزشی به دانش‌آموزان و دانشجویان نمایش داد. همچنین می‌توان برای شبیه‌سازی جراحی‌ها و نمایش آن‌ها به بیمارستان، قبل از انجام عمل جراحی واقعی از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده یا ترکیبی از هر دو استفاده کرد.

 

نظامی

از دیگر کاربردهای متاورس می‌توان به استفاده از آن در حوزه نظامی برای تشخیص موقعیت مکانی سربازان خودی و نیروهای دشمن با استفاده از فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی از طریق فناوری Tactical Augmented Reality اشاره کرد.

 

فروش املاک

شبیه‌سازی مجازی خانه یا ملک با بهره‌مندی از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده جهت نمایش چنین مکان‌هایی توسط مشاوران املاک به‌مشتریان نیز می‌تواند یکی از کاربردهای متاورس باشد. با این روش می‌توان ماکتی مجازی از یک مکان تهیه کرد و بازدید کننده می‌تواند جزئیات را کامل و با وضوح بالا ببیند.

 

زمین Metaverse چیست؟

زمین متاورس (Metaverse Land) یا (Metaverse Real state) تکه‌‌ای از یک فضای دیجیتالی قابل‌ خرید است که صاحبان می‌‌توانند از آن برای اهداف مختلف استفاده کنند یا آن را تنها برای کسب سود در کوتاه‌‌مدت یا میان‌‌مدت خریداری کنند. معمولا افرادی که پروژه متاورس را به اشکال مختلفی تقسیم می‌‌کنند، پس از چند تکه کردن نقشه آن، زمین‌‌های آن را به‌ صورت تکه‌‌های متفاوت یا یک‌جا می‌‌فروشند. البته خریداران این زمین‌‌ها معمولا مبلغ آن را با استفاده از ارزهای دیجیتالی پرداخت می‌‌کنند.

اما برخی از مالکان پول‌‌های بدون پشتوانه را نیز می‌‌پذیرند. پول‌‌های بدون پشتوانه، پول‌هایی هستند که ذاتا ارزشی ندارند و تنها به دلیل پشتیبانی دولت‌‌های مختلف یا قوانین ارزش پیدا کردند. زمین Metaverse محیط مجازی سه‌‌عدی جذابی را ایجاد می‌‌کند که هم خریداران زمین و هم سایر بازدیدکنندگان می‌‌توانند در فضای آن اکتشاف و ماجراجویی کنند. به دلیل اینکه این زمین‌ های دیجیتالی نوعی دارای دیجیتالی غیرقابل‌ تعویض هستند و در آن، واحد تنها به یک شخص تعلق دارند، همچنین اثبات ادعای مالکیت آن آسان است. مالکان این زمین‌‌ها می‌‌توانند آن‌ها را در یک بازار ثانویه از طریق صرافی‌‌های شخص‌ثالث بفروشند.

همچنین زمین‌‌های خریداری‌ شده می‌‌توانند برای اهدافی مثل برگزاری رویدادها یا کنفرانس‌های مجازی یا حتی ارائه تبلیغات استفاده شوند. البته اگر شما زمین خود را در یک بازی Metaverse بخرید، می‌‌توانید در آن بازی، از یک سری امتیازات بهره‌‌مند شوید. به‌دلیل اینکه زمین‌ های متاورس با رمز ارزها قابل معامله هستند، برای خرید و فروش آن‌ها بهتر است به‌سراغ ارزهای دیجیتال بروید.

 

نقش ارز دیجیتال در متاورس

 

نقش ارز دیجیتال در دنیای متاورس چیست؟

یکی از اجزای مهم حاضر در Metaverse اقتصاد می‌باشد. به نوعی وابستگی اقتصاد متاورس به ارزهای دیجیتال انکارناپذیر است. بسیاری از پروژه‌های متاورسی مانند دسنترالند، سندباکس، انجین کوین، بلاکتوپیا و اکسی اینفینیتی دارای ارز دیجیتال مخصوص خود هستند. با ورود به این پلتفرم‌ها می‌توان به‌کمک NFT، مالکیت دیجیتالی دارایی‌های مختلف را بر عهده گرفت. به‌طور مثال در پلتفرم Decentraland، ارز دیجیتال مانا (MANA) یک وسیله پرداختی و یک ابزار ارتباطی است. می‌توانید در این پلتفرم زمین های متاورسی را خریداری کنید و یک ملک دیجیتالی برای خود داشته باشید.

در ساختمان 21 طبقه بلاکتوپیا نیز می‌توان با استفاده از توکن BLOK، مغازه‌های مختلف را خریداری کرد و وارد جهان Metaverse شد. ارز دیجیتال مانا (MANA) و اکسی اینفینیتی (AXS) در حال حاضر در صرافی بیت ایمن قابل معامله هستند. همچنین این صرافی ارز دیجیتال قصد دارد به زودی از سایر توکن های متاورسی پشتیبانی کند و آن‌ها را در لیست رمز ارزهای خود قرار دهد.

 

کسب درآمد در متاورس

 

کسب درآمد در متاورس

متاورس می‌تواند زمینه‌های کسب درآمد در حوزه‌های مختلفی که امکان بهره‌مندی از توانایی‌های بالقوه این فناوری در آن‌ها وجود دارد را به‌راحتی فراهم کند. به‌عنوان مثال شما می‌توانید با خرید زمین Metaverse در کوتاه‌مدت یا حداکثر میان‌مدت سود قابل توجهی را به دست آورید. حتی می‌توان با دلالی و اجاره ملک در این فضا مجازی نیز درآمد خوبی به دست آورید. همچنین می‌توانید با مدیریت بخش‌های مختلف متاورس مثل سالن‌های برگزاری کنسرت‌های مجازی نیز کسب درآمد کنید.

در ضمن شما می‌توانید با فروش سایر دارایی‌های دیجیتال خود و تبدیل رمز ارز حاصل از فروش آن‌ها به ارز فیات درآمد خوبی به‌دست آورید. همچنین سایر حوزه‌هایی که می‌توان در آن‌ها با بهره‌مندی از توانایی‌های بالقوه Metaverse کسب درآمد کرد، می‌توان به مد و آموزش اشاره کرد.

 

آینده متاورس

 

آینده متاورس

 دنیای متاورس به نوعی فناوری کاملا نوپایی محسوب می‌شود و به دلیل برخورداری از توانایی‌های بالقوه متعدد، آینده روشنی دارد. در حال‌حاضر غول‌های فناوری مثل متا و مایکروسافت توجه ویژه‌ای به این فناوری دارند. از تصمیمات ویژه متا برای پیشرفت در حوزه متاورس در آینده می‌توان به خرید شرکت‌های تولید کننده قطعات هدست‌های واقعیت مجازی، شرکت‌های نرم افزاری فعال در حوزه واقعیت مجازی و استودیوهای بازی‌سازی فعال در حوزه ساخت بازی‌های واقعیت مجازی اشاره کرد. با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید شرکت “ایمجین اپتیکس” (Imagine Optix) یکی از این شرکت‌ها محسوب می‌شود.

از سوی دیگر دو غول تراشه‌سازی یعنی اینتل و انویدیا ظاهرا به حوزه Metaverse علاقه‌مند شدند. البته گسترش استفاده از Metaverse به سود این شرکت‌ها و سایر شرکت‌های مطرح در زمینه تراشه‌سازی مثل سامسونگ است. زیرا پیشرفت Metaverse نیازمند بهره‌مندی از تراشه‌های قدرتمند با قدرت پردازشی بالاست و استفاده از این فناوری به رشد صنعت تراشه‌سازی نیز کمک می‌کند. از میان محتمل‌ترین اتفاقات در آینده متاورس می‌توان به ایجاد مراکز خرید متاورس اشاره کرد.

در حال‌حاضر برندهای مطرح در حوزه پوشاک، کیف و کفش و سایر کالاهای مصرفی مشابه مثل نایکی، گوچی، بالنسیاگا و لویی ویتون در حال فروش لباس‌ها و کیف‌های الکترونیکی هستند. در ضمن در آینده، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مرزهای میان واقعیت و تخیل را در بازی‌های هیجان‌انگیز برمی‌دارند یا حداقل این مرزها را کمرنگ می‌کنند تا با تجربه بازی کاملا متحول شود. همچنین Metaverse می‌تواند در آینده نیاز به مکان‌های فیزیکی برای آموزش و کار را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد و یا حتی چنین نیازی را برطرف کند.

 

خطرات متاورس

اکنون که با متوجه شدید، تکنولوژی متاورس چیست بهتر است بدانید این فناوری علی‌رغم جذابیت‌هایی که دارد، در حال‌حاضر با چالش‌ها و خطرات مختلفی رو به رو می‌باشد. البته جهان‌های متاورسی باید از یک‌دیگر پشتیبانی کنند تا افراد بتوانند از تما خدمات آن‌ها استفاده کنند. در غیر این صورت فعالیت ما در متاورس محدود خواهد شد. علاوه بر این تامین هزینه‌های این فضای هوشمند باید منصفانه باشد. این هزینه‌ها که احتمالا از طریق فروش محصولات و تبلیغات تامین خواهند شد هنوز تعرفه مشخصی ندارند.

البته در حال‌حاضر نمی‌توان تمامی جزئیات مربوط به این پروژه تاریخی را بررسی کرد. بنابراین باید منتظر فازهای عملیاتی متاورس باشیم تا با چالش‌های عملی آن هم رو به‌رو شویم. با این حال واضح است که در آینده قرار است تغییراتی روی Metaverse انجام می‌شود که می‌تواند زندگی در آن را کاربردی‌تر و آسان‌تر کند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم قادریان
مریم قادریان
2 سال قبل

مشخص هستش چه زمانی رمز ارزهای دیگه حوزه متاورس هم به بیت ایمن اضافه میشن؟

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
قطعا قبل از این که ارزی به صرافی اضافه شود در صفحات مجازی اعلام خواهیم کرد.

حدیث حق پژوه
حدیث حق پژوه
11 ماه قبل

در دورانی که دنیای مجازی به تازگی زندگی‌های ما را تغییر داده است، “متاورس ملی” به عنوان یک پنجره به دنیایی از خلاقیت و تجربه‌های فراتر از حد دعوت می‌کند. این پنجره، با ترکیب هوش مصنوعی و تخیل انسانی، شما را به دنیایی از امکانات جدید و شگفت‌انگیز می‌برد.

در “متاورس ملی”، شما به عنوان یک مسافر از عالم واقعی به دنیایی از تجربه‌های موازی دعوت می‌شوید. از فروشگاه‌های مجازی و آموزشگاه‌های سه‌بعدی با طراحی‌ها و تجربه‌های بی‌نظیر گرفته تا امکانات تعاملی پیشرفته، این دنیا به شما اجازه می‌دهد تا به دنیایی از تجربه‌های هیجان‌انگیز و نوآورانه وارد شوید.

با “متاورس ملی”، به شما امکان داده می‌شود تا به عنوان یک پیشگام در دنیای مجازی شرکت کنید و در این دنیا به عنوان یک سازنده از تجربه‌های جدید و متفاوت شناخته شوید. از ابزارهای پیشرفته تا امکانات نوآورانه، شما می‌توانید به عنوان یک مخترع در دنیای دیجیتالی نقش بگیرید و امکانات جدیدی را برای همه ایجاد کنید.

“متاورس ملی” به شما اجازه می‌دهد تا در این دنیای موازی به عنوان یک هنرمند دیجیتالی به شکل‌دهی به آینده شرکت کنید و به تحول و تغییرات این دنیا کمک کنید. این دنیا یک محیط پویا برای تبادل ایده‌ها و تجربیات است که شما را به نقشی پر از خلاقیت و تأثیر در دنیای دیجیتالی دعوت می‌کند.

پس، از این پنجره به نام “متاورس ملی” باز شده و به عنوان یک کاشف در دنیایی از امکانات نوین و خلاقیت ادامه دهید و به پیشرفت و تغییر این دنیای دیجیتالی جذاب کمک کنید.

روژین مرادی
روژین مرادی
10 ماه قبل
پاسخ به  حدیث حق پژوه

سلام آقای حق پژوه سپاس از محتوای خوبتون لطفا روش ورود به متاورس ملی رو به صورت لینک یا دسترسی مستقیم بنویسید ما هم بهره مند شویم .