وضعیت بیت کوین 1 روز قبل از اعلام نرخ بهره

در روزهای گذشته بازار سبزی برای وضعیت بیت کوین و سایر رمز ارزها رقم خورد. بیت کوین در روزهای گذشته توانست خود را از محدوده  قیمتی 27200 دلار به محدوده 30000 دلار برساند. دیگر آلت کوین ها نیز با پیروی از وضعیت بیت کوین توانستند رشد قیمت مناسبی داشته باشند و بازار رمز ارزها سبزپوش شود. اما این روند صعودی پایدار نبود و بیت کوین مجدد به محدوده  27000 دلار برگشت و یک ریزش 5.6% را تجربه کرد. از عوامل موثر در این افت و خیزهای بازار رمز ارزها می توان به اعلام نرخ بهره آمریکا، رشد شاخص دلار و ورشکستگی بانک ها اشاره کرد. در ادامه می خواهیم تاثیر این عوامل بر وضعیت بیت کوین را بررسی کنیم.

 

عوامل تاثیرگذار در وضعیت بیت کوین

 

عوامل تاثیرگذار در وضعیت بیت کوین

بیت کوین پس از ریزش 5.6 درصدی روند نزولی را در پیش گرفته است. این وضعیت بیت کوین در صورتی است که فردا شب فدرال رزرو، نرخ بهره را اعلام می کند. چهارشنبه 13 اردیبهشت ساعت 21:30 به وقت تهران فدرال رزرو نرخ بهره برای دو ماهه بعدی خود را اعلام می کند. با توجه به اینکه در دوره قبل انتظار می رفت نرخ بهره افزایش پیدا نکند اما افزایش نرخ اتفاق افتاد. از این رو افراد فعال در حوزه های مالی پیش بینی می کنند امکان افزایش 0.25% وجود دارد که نرخ بهره را به 5.25% خواهد رساند.

صندوق گری اسکیل و تحلیل گر سرشناس مایکل فن ده پپه، بر این عقیده هستند که با توجه به بحران مالی افزایش نرخ بهره می تواند به نفع وضعیت بیت کوین باشد.

علاوه بر خبر نرخ بهره، ورشکستگی بانک های آمریکا نیز موضوع مهمی است که بیشتر بازار های مالی را تحت تاثیر خود قرار داده است. به گزارش کوین تلگراف، بحران مالی در آمریکا به یک چالش و دغدغه بزرگ برای بازارهای مالی مخصوصا بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. بعد از ورشکستگی چندین بانک، اخبار زیادی پیرامون ورشکستگی هولدینگ بانکداری PACW وجود دارد که باعث کاهش 7% ارزش سهام این هولدینگ شد.

از دیگر ورشکستگی های اخیر می توان به بانک First Republic Bank اشاره کرد که به طور رسمی اعلام ورشکستگی کرد و به جی پی مورگان فروخته شد. 

از دیگر عوامل تاثیرگذار در وضعیت بیت کوین می توان به رشد شاخص دلار نیز اشاره کرد. از نظر تد تاکز همگرایی معکوس بین بیت کوین و شاخص دلار وجود دارد که با افزایش نرخ بهره این شاخص رشد می کند. شاخص دلار در حال حاضر از محدوده 100 به 102 عبور کرده است و امکان رشد بیشتر نیز دارد.

 

بررسی قیمت بیت کوین

 

بررسی قیمت بیت کوین

همانطور که گفته شده در روزهای گذشته قیمت بیت کوین به محدوده 30000 دلار رسید اما این روند ماندگار نبود و با تاثیر گرفتن از عوامل ذکر شده دوباره به محدوده 27000 دلاری بازگشت. در حال حاضر بیت کوین با قیمت 28058 دلار در صدر جدول ارزهای دیجیتال است. تحلیلگران معتقدند کندل های نزولی در حال ضعیف شدن هستند و کندل های صعودی پرقدرت تر در حال بسته شدن هستند. از این رو این کندل ها می توانند وضعیت بیت کوین را به روند نزولی به روند صعودی تغییر دهند و سرمایه گذارن را ترغیب به خرید بیت کوین کند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها