تاثیر عرضه مجدد بر قیمت DYDX

باتوجه به داده های تازه به دست رسیده ممکن است تغییراتی برای رمز ارز DYDX اتفاق بیوفتد که امکان افت قیمت DYDX را بالا می برد. این داده ها نشان می دهد در تاریخ 2 فوریه (13 بهمن) تعداد زیادی توکن DYDX در بازار عرضه می شود. عرضه آن به مقدار 150 میلیون توکن و به ارزش 250 میلیون دلار می باشد که این مقدار تقریبا معادل ارزش کل بازار فعلی این پروژه است.

اما این خبر بازتاب های زیادی را به همراه داشت که باعث نگرانی زیادی از سوی سرمایه گذاران این حوزه برای افت قیمت DYDX شد. طبق نقل قول کوین دسک، پلتفرم معاملاتی غیرمتمرکز DYDX از سال 2021 فعالیت خود را آغاز کرد که از همان ابتدای فعالیت به دلیل تغییرات زیاد قیمت DYDX با استقبال زیاد کاربران مواجه شد. در ادامه مقاله قصد داریم تا در خصوص تاثیر قیمت DYDX پس از عرضه به شما توضیحاتی دهیم.

 

اعطای توکن DYDX به سرمایه گذاران

توکنومیکس برنامه ای در نظر دارد که در تاریخ 2 فوریه، عرضه توکن DYDX بعد از گذراندن دوره کلیف (Cliff) به انتها برسد. پس از عرضه، 15٪ کل توکن های این پروژه که معادل با 150 میلیون واحد می باشد در اختیار سرمایه گذاران اولیه آن قرار می گیرد. این مقدار توکن با قیمت فعلی DYDX تقریبا مبلغی نزدیک به 250 میلیون ارزش دارد.

لازم است بدانید که تعداد تمام توکن های دی وای دی ایکس برابر با یک میلیارد واحد است که احتمال می رود تا سال 2026 تمام آن 1 میلیارد واحد DYDX عرضه شود و در گردش قرار گیرد. اما در حال حاضر 156 میلیون واحد از آن در حال گردش است. این بدان معنی است که در تاریخ 2 فوریه تقریبا با مارکت کپ فعلی این پروژه، توکن دی وای دی ایکس در اختیار سرمایه گذاران قرار میگیرد.

پس از اعطای توکن DYDX احتمال می رود سرمایه گذاران بخشی یا تمام آن توکن را به فروش بگذارند که این موضوع باعث فشار فروش و افت قیمت DYDX می شود. با توجه به این اتفاق چارلز استوری (Charles Storry) مدیر توسعه شرکت Phuture معتقد است که عده زیادی از معامله گران برای گرفتن پوزیشن شورت اقدام می کنند. اما در این بین چارلز استوری اعتقاد دارد که هولدر های  DYDX در این زمان ترجیح می دهند دارایی های خود را به فروش نگذارند.

این موضوع با حمایت زیادی از طرف خریداران این پروژه در حوالی قیمت 1 دلار در اواخر ماه دسامبر قابل مشاهده بود. قیمت DYDX از یک ماه بیش تا به امروز 70 درصد رشد کرد.

 

راهکارهای کاهش قیمت dydx

 

راهکار های کاهش قیمت DYDX

در دنیای رمز ارزها زمانی که پیشامدی مانند عرضه توکن ها اتفاق می افتد زمان آن از قبل تعیین می شود. بر همین اساس تیم آن پروژه برای این موضوع برنامه ریزی می کند. تیم پروژه  با ایجاد اخبار فاندامنتال و توسعه ای مثبت، برنامه ریزی های لازم را انجام می دهد تا مانع از افت شدید قیمت شوند.

حال تیم DYDX سه برنامه توسعه ای قطعی برای سال 2023 در نظر دارد اما در حال حاضر تاریخ دقیقی برای عرضه آن اعلام مشخص نشده است. اما ممکن است که این موضوع عمدی بوده تا بخواهند در 2 فوریه شوکی مثبت به بازار وارد کنند که امکان دارد این موضوع قیمت DYDX را تحت تاثیر قرار دهد. این 3 برنامه DYDX عبارت اند از:

  1. عرضه نسخه چهارم پلتفرم DYDX بر روی هاب کازموس. طبق صحبت های تیم این پروژه این نسخه شامل رایگان شدن کارمزد معاملات برای کاربران می شود.
  2. عرضه جدید نسخه اندروید پلتفرم DYDX
  3. اضافه شدن بخش معاملات آپشن به پلتفرم DYDX

حال عده ای بر این باورند که پس از عرضه توکن DYDX شاهد سقوط قیمت DYDX خواهیم بود اما دو نکنته وجود دارد که امکان دارد تاثیر عرضه توکن را بر قیمت DYDX کمتر کند. که شامل برنامه های توسعه ای تیم پروژه دی وای دی ایکس و حمایت هولدار های فعلی این توکن از قیمت DYDX. ما در این مقاله قصد داشتیم تا شما را از آینده DYDX مطلع کنیم اما برای آشنایی بیشتر با توکن DYDX می توانید مقاله دی وای دی ایکس (dYdX) چیست؟ را مطالعه کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها