تحلیل تکنیکال آوالانچِِِ؛ تاریخ 22 خرداد 1403

آوالانچ با نماد اختصاری AVAX مارکت کپی حدود 13 میلیارد دلار دارد و به عنوان دوازدهمین ارز بزرگ بازار شناخته می‌شود. تحلیل تکنیکال آوالانچ به شما کمک خواهد کرد با روند قیمت این رمزارز محبوب، بیشتر آشنا شوید و نقاط مناسب برای خرید و فروش AVAX را بشناسید. همیشه به یاد داشته باشید که یک پروژه هر چقدر هم قوی و محبوب باشد دچار فراز و فرود قیمت می‌شود و همین نوسانات هستند که بازار را برای معامله گران جذاب می‌کنند. پس لازم است که با آگاهی از تحلیل تکنیکال آوالانچ مناطق ارزنده قیمت را بشناسید تا در دام مناطق اشباع شده قیمت اسیر نشوید.

در همین بین ممکن است این سوال به میان آید که روند بلند مدت AVAX چگونه است؟ مهم ترین محدوده‌های حمایت و مقاومت آوالانچ کجا هستند؟ چه زمانی برای خرید آوالانچ اقدام کنیم؟ آیا آوالانچ برای سرمایه گذاری مناسب است؟ پاسخ همه این سوالات در تحلیل تکنیکال آوالانچ نهفته است. پس با ما همراه باشید.

 

روند قیمت آولانچ چگونه است؟

 

روند قیمت آولانچ چگونه است؟

برای یافتن روند قیمت آوالانچ باید در نمودار سایت tradingview.com تایم فریم خود را بر روی 4H تنظیم کنیم.

 

تایم فرم 4 ساعته

 

با مشاهده نمودار قیمت AVAX در تایم فریم 4 ساعته به یک نکته مهم میرسیم. روند قیمت آوالانچ نزولی می‌باشد! توکن AVAX پس از تاچ قیمت 65 دلاری روند نزولی خود را آغاز کرده و تا سطح 30 دلار نیز رسیده است. این به معنی است که اگر در اوج خوشبینی به آوالانچ آن را خریداری کرده بودید در حال حاضر سرمایه شما نصف شده بود! پس در اینجا بار دیگر به اهمیت تحلیل تکنیکال پی می‌بریم.

تا به این لحظه محدوده قیمتی 30 دلار توانسته به عنوان یک حمایت قوی برای AVAX عمل کند و قیمت، کف سازی و تثبیت قابل توجهی در این ناحیه داشته است. البته به این معنی نیست که روند نزولی به پایان رسیده باشد اما اگر قصد خرید آوالانچ را دارید می‌توانید به عنوان پله اول ورود در این ناحیه وارد شوید. با توجه به روند فعلی که در نمودار مشاهده می‌شود به این زودی ها نمی‌توان انتظار رشد قابل توجهی از آوالانچ داشت. اما یک نکته امیدوار کننده وجود دارد!

در صورتی که آولانچ بتواند خط روند نزولی خود را بشکند و بالای آن تثبیت دهد یکی از بهترین فرصت‌های خرید برای این توکن به وجود می‌آید. چرا که در محدوده 30 دلار علاوه بر دید تکنیکال، از نظر زمانی هم کف سازی مناسبی صورت گرفته و می‌تواند به عنوان یک سکوی پرتاب برای قیمت عمل کند. البته به هیچ عنوان عجول نباشید و شتاب‌زده اقدام به خرید نکنید. ابتدا منتظر تاییدیه‌های بازگشتی قیمت در این محدوده بمانید و پس از دریافت آنها خرید خود را عملی کنید.

 

مهم ترین محدوده های حمایت و مقاومت آوالانچ

 

مهم ترین محدوده های حمایت و مقاومت آوالانچ

مهم ترین محدوده‌های حمایت و مقاومت به منزله پله‌های ورود و خروج شما از بازار هستند. ابتدا به سراغ محدوده‌های حمایتی می‌رویم که می‌توانند به عنوان پله‌های ورود عمل کنند. اولین محدوده حمایتی همانطور که عنوان شد 30 دلار می‌باشد. در صورت از دست رفتن این محدوده، حمایت‌های بعدی در مناطق 28 و 20 دلار قرار دارند. محدوده‌های مقاومتی مهم نیز در ابتدا 38 دلار و سپس 48 دلار می‌باشند.

 

چه زمانی برای خرید آوالانچ اقدام کنیم؟

 

چه زمانی برای خرید آوالانچ اقدام کنیم؟

تحلیل تکنیکال آوالانچ در تایم فریم‌های پایینترهمچنان این موضوع را یادآور می‌شوند که این توکن تمایل بیشتری به اصلاح قیمت دارد. تشکیل سقف دو قلو در نمودار قیمت آوالانچ، کراس شدن EMA20 و نزولی بودن rsi همگی حکایت از ادامه دار بودن روند رو به پایین قیمت دارند.

 

آوالانچ

 

پیش‌بینی می شود این روند، قیمت را تا نواحی 30 دلار پایین بیاورد و آنجاست که ریسک خرید این توکن تا حد مناسبی پایین می‌آید و جهت خرید ارزنده می‌شود.

 

آیا آوالانچ برای سرمایه گذاری مناسب است؟

 

آیا آوالانچ برای سرمایه گذاری مناسب است؟

هرچند که روند نزولی وطولانی مدت AVAX سبب دلسردی طرفداران و سرمایه گذاران این ارز شده است اما مارکت کپ بالا، تیم پشتیبانی قوی و پتانسیل رشد زیاد قیمت از نظر تکنیکال همچنان این رمزارز را برای سرمایه گذاری ارزشمند می‌کنند. به شما توصیه می‌کنیم حتما آوالانچ را در واچ لیست خود قرار دهید و آن را زیر نظر بگیرید. اگر AVAX را در زمان مناسب خریداری کنید پشیمان نخواهید شد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها