تحلیل تکنیکال آواکس AVAX؛ تاریخ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳

آواکس توکن بومی پلتفرم آوالانچ (avalanche) می‌باشد که با اقبال خوبی در بازار مواجه شده است. آوالانچ یک پلتفرم متن باز است که بستر مناسبی برای ایجاد برنامه‌های مالی غیرمتمرکز ایجاد کرده است. یکی از اهداف ایجاد آوالانچ بالا بردن میزان مقیاس‌پذیری یا همان سرعت تراکنش‌ها است. آوالانچ در این زمینه موفق عمل کرده به طوری‌ که در هر ثانیه می‌تواند 4500 تراکنش را انجام دهد. ضمنا این بلاکچین از امنیت بالایی برخوردار است و از طرفی میزان عرضه آواکس به طور هوشمند کنترل می‌گردد. همه این عوامل باعث می‌شوند آواکس از شرایط مناسب فاندامنتالی برخوردار باشد. اما این دلیلی کافی برای خرید این رمزارز نیست و قبل از خرید حتما می‌بایست شرایط قیمتی نیز بررسی گردد.

امروز ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال آواکس همراه شما هستیم. به کمک بررسی تحلیل تکنیکال آواکس سعی داریم روند کلی قیمت را مشخص کرده و محدوده‌هایی که قیمت در آن‌ها واکنش نشان می‌دهد (حمایت و مقاومت) را تعیین کنیم. در 24 ساعت گذشته قیمت AVAX حدود 2 درصد رشد کرده و مارکت کپ آن به 8.6 میلیارد دلار رسیده تا رتبه 8 بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص دهد.

 

تحلیل تکنیکال آواکس AVAX در تایم فریم روزانه (1D)

از اهداف مهمی که در تحلیل تکنیکال به دنبال آن هستیم تعیین روند کلی قیمت می‌باشد. با آگاهی از این موضوع می‌توانید جریانات اصلی بازار را تشخیص داده و با آن همراه شوید. زمانی قادر خواهید بود بیشترین سود را کسب کنید که در زمان مناسب وارد شوید و با پایان یافتن روند از بازار خروج کنید. این کار به وسیله تعیین روند قیمت امکان‌پذیر خواهد بود. به همین منظور برای تعیین روند قیمت آواکس به سراغ تحلیل تکنیکال در تایم فریم روزانه می‌رویم تا دید وسیع‌تری نسبت به بازار داشته باشیم.

 

تحلیل تکنیکال آواکس AVAX در تایم فریم روزانه (1D)

 

قیمت آواکس پس از رسیدن به 65 دلار در فروردین ماه 1403 توانایی عبور از این منطقه را نداشت و روند نزولی خود را آغاز کرد. این روند ریزشی سبب شد تا حمایت مهم 28 دلار نیز شکسته شود و پس از تکمیل پولبک ادامه روند ریزشی را شاهد باشیم.

در حال حاضر آواکس در میانه کانال نزولی قیمت قرار دارد اما امیدواری‌هایی برای طرفداران آن شکل گرفته است. حمایت محدوده 18 دلار باعث شده تا آواکس خود را ریکاوری کند و قیمت به سمت بالا اصلاح داشته باشد. حمایت شدن قیمت در این ناحیه حائز اهمیت بود و رخ دادن آن مانع از ادامه ریزش و سپس رشد قیمت شد. پس از این حمایت بود که اندیکاتور RSI وارد فاز مثبت شد و سیگنال خرید را صادر کرد. در حال حاضر این اندیکاتور بیان می‌دارد که قدرت خریداران افزایش یافته است.

اگر این روند ادامه‌دار باشد و آواکس خط آبی رنگ EMA20 را به سمت بالا کراس کند امیدواری‌ها برای رسیدن قیمت به بالاتر از خط روند نزولی افزایش می‌یابد. تثبیت بالاتر از این خط می‌تواند نوید‌بخش آغاز روند صعودی باشد.

مقاومت‌های 30 و 45 دلار مهم‌ترین موانع برای رشد قیمت آواکس در مسیر صعود هستند. ضمنا در صورتی که شرایط طبق تحلیل بالا پیش نرود و آواکس حمایت 18 دلار را هم از دست بدهد محدوده 15 دلار اولین جمایت جدی برای مانع شدن از ریزش قیمت خواهد بود.

 

شرایط آواکس AVAX‌ نسبت به بیت کوین BTC

اگر دنبال راهی هستید تا تشخیص دهید کدام رمزارز می‌تواند شرایط بهتری نسبت به بیت کوین داشته باشد تا در زمان رشد بازار درصد بیشتری نسبت به بیت کوین رشد کند یا در صورت ریزشی شدن بازار کمتر افت کند، بررسی نسبت قیمت نماد مورد نظر نسبت به بیت کوین می‌تواند راه خوبی برای تشخیص باشد. برای مثال تحلیل تکنیکال نمودار AVAXBTC شرایط آواکس را نسبت به بیت کوین به ما نشان می‌دهد.

 

شرایط آواکس AVAX‌ نسبت به بیت کوین BTC

 

در حال حاضر قیمت آواکس نسبت به بیت کوین در یک روند نزولی قرار دارد و به این معنی است که قیمت آواکس در مقابل بیت کوین در حال از دست دادن ارزش خود است. این امر باعث می‌شود با خرید آواکس در زمان صعود بازار سرمایه شما به اندازه بیت کوین رشد نداشته باشد. اما توجه داشته باشید در صورتی که این روند نزولی پایان پذیرد یک سیگنال قوی برای خرید AVAX صادر شده است. در حال حاضر نمودار AVAXBTC در حال نزدیک شدن به محدوده حمایتی 0.0003 است که به سبب اهمیت این ناحیه انتظار تغییر روند وجود دارد. چنانچه در این ناحیه حمایت خوبی صورت گیرد یک فرصت خرید مناسب برای آواکس پدید می‌آید.

 

سخن آخر

آواکس هم مانند اغلب ارزهای دیجیتال از لحاظ تکنیکال در یک روند ریزشی قرار دارد اما نشانه‌هایی از ریکاوری قیمت در آن دیده می‌شود. توصیه می‌کنیم که برای خرید ریسک بالایی را متوجه سرمایه خود نکنید و اجازه بدهید تکلیف روند قیمت پس از رسیدن به نواحی مهم گفته شده در تحلیل تکنیکال مشخص شود. چرا که صرف وجود نشانه‌های مبنی بر صعودی شدن قیمت کافی نیست و باید شاهد تثبیت آن‌ها هم باشیم. در صورتی که صعودی شدن روند تایید شد می‌توانید نسبت به خرید آواکس اقدام کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها