تحلیل تکنیکال آوالانچ AVAX؛ تاریخ ۲۸ تیر ۱۴۰۳

آوالانچ که در بازار با نماد avax شناخته می‌شود یکی از پلتفرم‌های متن باز و مناسب برای ایجاد برنامه‌های مالی غیرمتمرکز است. هدف اصلی این پلتفرم بالابردن سرعت تراکنش‌ها و یکپارچه سازی قراردادهای هوشمند می‌باشد و تا حد زیادی هم در این مسیر موفق بوده به طوری که یکی از سریع‌ترین شبکه‌های بلاکچینی به شمار می‌آید. نکته جالبی که در مورد آواکس وجود دارد این است که در طول زمان به مرور کمیاب می‌شود چرا که توکن‌های استفاده شده در تراکنش‌ها توسط شبکه سوزانده می‌شوند. این امر سبب کاهش عرضه و بالارفتن ارزش ذاتی avax خواهد شد.

با این تفاسیر آوالانچ یکی از رمزارزهای محبوب بازار می‌باشد و امروز ۲۸ تیر ۱۴۰۳ به سراغ تحلیل تکنیکال آواکس رفته‌ایم. تحلیل تکنیکال آوالانچ کمک خواهد کرد ضمن آشنایی با روند حرکت با محدوده‌های مهم حمایت و مقاومت قیمت هم آشنا بشویم.

در حال حاضر آواکس در رتبه 13 بازار قرار دارد و مارکت کپ آن حدود 11 میلیارد دلار است.

 

روند قیمت آوالانچ avax

یکی از اهداف مهم در تحلیل تکنیکال مشخص کردن روند حرکتی قیمت می‌باشد. حرکت در خلاف جهت قیمت و احساسات بازار یکی از اشتباهات رایج میان سرمایه‌گذاران و معامله‌گران است و به کمک تحلیل تکنیکال تا حد ممکن باید مانع از این کار شد. برای تعیین روند قیمت آوالانچ نمودار تحلیل تکنیکال این ارز در وب‌سایت tradingview را بر روی تایم فریم چهار ساعته تنظیم می‌کنیم تا دید منطقی‌تری نسبت به روند کلی قیمت داشته باشیم.

 

روند قیمت آوالانچ avax

 

قیمت avax بعد از افت اخیر بازار ارزهای دیجیتال سطح حمایتی مهم و استاتیک 30 دلار را از دست داد بین دو محدوده 20 و 30 دلار قرار گرفت. پس از این افت قیمت آواکس در محدوده 24 دلار الگوی کف دو قلو تشکیل داده است. این الگو از جمله الگو‌های صعودی می‌باشد و تا حدی توانسته است باعث افزایش قیمت و رسیدن مجدد آواکس به 30 دلار شود. در حال حاضر دو سناریو مهم پیش روی avax است.

در صورتی که الگوی کف دو قلو با موفقیت تکمیل شود و مقاومت 30 دلار از سر راه برداشته شود می‌توانیم منتظر یک رالی صعودی جذاب از آواکس باشیم چرا که تا محدوده 40 دلار هیچ مقاومت مهمی سر راه نخواهد بود. اما در حالت دوم اگر قیمت پایین‌تر از 30 دلار اثبات داشته باشد آواکس پتانسیل این را دارد که بار دیگر محدوده 24 دلار را تست کند.

 

شرایط آوالانچ avax برای نوسان گیری

با توجه به قرارگیری آولانچ در نزدیکی یک محدوده مهم مقاومتی به نظر میرسید شرایط avax برای نوسان‌گیری مناسب باشد. البته در نظر داشته باشید ترید روزانه یا نوسان‌گیری مناسب افرادی است که در تحلیل تکنیکال خبره هستند و تجربه کافی را در بازار دارند. به منظور اینکه شرایط آوالانچ برای نوسان‌گیری را بررسی کنیم به سراغ تحلیل تکنیکال این توکن در تایم فریم 30m می‌رویم تا نوسانات بیشتری را مشاهده کنیم.

 

شرایط آوالانچ avax برای نوسان گیری

 

در این تایم فریم به نظر می‌رسد که قیمت توانایی عبور از محدوده 30 دلار را نداشته و روندی نزولی را آغاز کرده است. در صورتی که قیمت به پایین‌تر از 27 دلار برسد این روند به طور کامل تایید می‌شود و اولویت با پوزیشن‌های Sell خواهد بود. در این صورت اولین محدوده حمایتی که به عنوان حد سود می‌توان آن را در نظر داشت 24 دلار خواهد بود. اما از طرفی هم اندیکاتور rsi در ناحیه اشباع فروش قرار دارد و امکان برگشت روند به حال صعودی دور از ذهن نیست. برای تایید روند صعودی نیز باید منتظر تثبیت قیمت بالاتر از 28 دلار باشید.

 

سخن آخر

خرید آوالانچ از دید فاندامنتال منطقی به نظر می‌رسد اما با نگاه تکنیکالی همراه با ریسک است. هرچند که قیمت آوالانچ افت زیادی داشته و ارزنده‌تر شده است اما همچنان جای ریزش بیشتر وجود دارد و روند صعودی تایید نشده است. اگر قصد خرید این توکن با دید سرمایه‌گذاری بلندمدت را دارید بهتر است کمی صبر کنید و منتظر واکنش قیمت در محدوده‌های گفته شده در تحلیل تکنیکال باشید. در صورت مشاهده واکنش مثبت در این نواحی می‌توانید خرید خود را عملی کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها