تحلیل تکنیکال آوالانچ AVAX؛ تاریخ 3 تیر 1403

ارزدیجیتال آوالانچ با نماد اختصاری AVAX با حجم بازار (مارکت کپ) 10.2 میلیارد دلاری در رتبه 13 بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد. دامیننس این ارز نیز زیر یک درصد و تقریبا 0.44 درصد می‌باشد. پلتفرم آوالانچ ادعا دارد که بیشترین مقیاس‌پذیری را در بین ارزهای دیجیتال داشته و به نوعی در کنار تون، سریع‌ترین شبکه بلاکچینی می‌باشد. آوالانچ عنوان کرده که می‌تواند 4500 تراکنش را در یک ثانیه انجام دهد. امروز3 تیر 1403 با تحلیل تکنیکال آوالانچ همراه شما هستیم تا ببینم این رمزارز پرطرفدار در چه وضعیتی از لحاظ قیمتی قرار دارد و روند حرکتی آن به کدام سمت می‌باشد. تحلیل تکنیکال آوالانچ از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد چرا که جزو رمزارزهای محبوب برای خرید و نوسانگیری می‌باشد.

 

تحلیل تکنیکال آوالانچ در تایم فریم 4h

برای تحلیل تکنیکال آوالانچ در تایم فریم 4h از نمودار سایت tradingview استفاده می‌کنیم.

 

تحلیل تکنیکال آوالانچ در تایم فریم 4h

 

اگر با الگوهای تحلیل تکنیکال آشنایی داشته باشید با دقت در نمودار تحلیل تکنیکال avax، الگوی سر و شانه را مشاهده خواهید کرد. این الگو در نمودار تحلیل تکنیکال آوالانچ به خوبی شکل گرفته و تکمیل شده است. محدوده قیمتی 30 دلار ضمن اینکه یک حمایت مستحکم برای آوالانچ شناخته می‌شد به عنوان خط شانه در الگوی سر و شانه هم مشخص می‌باشد. در تحلیل تکنیکال هرگاه الگوی سر و شانه شکل می‌گیرد، در صورتی که خط شانه به سمت پایین شکسته شود می‌توانیم آماده ریزش قیمت باشیم.

در حال حاضر این اتفاق برای آوالانچ رخ داده و با از دست رفتن حمایت 30 دلار، خط شانه هم به سمت پایین دچار شکست شده است. قیمت آوالانچ پس از شکست محدوده 30 دلار ریزش خود را آغاز کرده و خبر بد برای سرمایه گذاران avax این هست که قیمت، پولبک خود را به محدوده 30 دلار تکمیل کرده و با اطمینان بیشتری به مسیر نزولی خود ادامه می دهد.

با توجه به محدوده‌های حمایتی که در تحلیل تکنیکال آوالانچ در تایم فریم 4 ساعته به چشم می خورند انتظار داریم که آوالانچ تا ناحیه 20 دلار نیز به ریزش خود ادامه دهد. محدوده 20 دلار اولین سطح حمایتی مهم برای آوالانچ محسوب می شود. در حال حاضر روند قیمت آوالانچ نزولی می‌باشد و باید منتظر واکنش قیمت این ارز به حمایت‌های خود باشیم. در صورتی که آوالانچ بخواهد روند خود را تغییر دهد و به مسیر صعودی بازگردد مهم‌ترین مقاومت در مسیر حرکت این ارز ناحیه 30 دلار خواهد بود.

 

تحلیل تکنیکال avax در تایم فریم 30m

یکی از جذابیت‌های بازار کریپتو، نوسان بالاتر آن نسبت به بازاری مثل فارکس می‌باشد. این نوسانات باعث می‌شوند تریدر‌هایی که قصد کسب سود را به صورت روزانه از بازار دارند به سمت آن جذب شوند. برای بهره بردن از نوسانات روزانه بهتر است تایم فریم خود را کوچکتر کنید و به همین دلیل به سراغ تحلیل تکنیکال avax در تایم فریم 30m می‌رویم.

 

تحلیل تکنیکال avax در تایم فریم 30m

 

با دقت در نمودار تحلیل تکنیکال آوالانچ متوجه می‌شویم که در تایم فریم 30m، قیمت محدوده 26 دلار را از دست داده و به سمت کانال‌های پایین‌تر قیمت در حال حرکت می‌باشد. با توجه به پولبک قیمت به 26 دلار می‌توانید حد ضرر خود را در همین ناحیه تنظیم کنید و اولویت معاملاتی را به پوزیشن‌های فروش sell اختصاص دهید. اندیکاتور rsi هم میانگین متحرک 14 روزه خود را به سمت پایین کراس کرده که تاییدی دیگر بر ادامه روند نزولی خواهد بود. اما در صورتی که قیمت avax توانست به بالای سطح 26 دلار برگردد، محدوده 29 دلار را به عنوان اولین مقاومت در نظر بگیرید.

 

سخن آخر

بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر روندی صعودی ندارد و avax هم از این قضیه مستثنی نیست. اگر به دنبال فرصت خرید در قیمت‌های پایین هستید و آوالانچ یکی از انتخاب های شما به شمار می رود، می‌توانید در مناطق مهم حمایتی که در تحلیل تکنیکال عنوان شد با توجه به واکنش قیمت اقدام به خرید کنید. اگر هم جزو دسته افرادی هستید که به صورت روزانه این ارز را خرید و فروش می کنید و از این راه سود می برید بهتر است که اولویت را به پوزیشن های فروش اختصاص دهید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها