تحلیل تکنیکال آوالانچ AVAX؛ تاریخ ۹ مرداد ۱۴۰۳

ارز دیجیتال avax توکن بومی پلتفرم آوالانچ می‌باشد که توسط آزمایشگاه آوا (ava labs) ارائه شده است. آوالانچ یک پلتفرم متن باز است که برای ایجاد برنامه‌های مالی غیرمتمرکز مناسب می‌باشد. آوالانچ یکی از مقیاس‌پذیرترین و به نوعی سریع‌ترین شبکه‌های بلاکچینی است و می‌تواند در هر ثانیه 4500 تراکنش را انجام دهد. این ویژگی‌های فاندامنتالی در کنار سایرویژگی‌های فنی که avalanche دارد سبب شده تا توکن آواکس به یکی از توکن‌های محبوب در بازار تبدیل شود و افراد زیادی برای سرمایه‌گذاری و ترید سراغ آن بروند.

امروز ۹ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال آواکس همراه شماه خواهیم بود. به کمک تحلیل تکنیکال آوالانچ روند قیمتی این رمزارز را بررسی کرده و مهم‌ترین محدوده‌هایی که قیمت در آن‌ها واکنش نشان خواهد داد را تعیین می‌کنیم. طی 24 ساعت گذشته قیمت avax حدود 3.5 درصد افزایش داشته و با حجم بازار 11.3 میلیارد دلار در رتبه 12 بزرگترین ارزهای دیجیتال قرار گرفته است.

 

روند قیمت آوالانچ

تصور کنید قصد سرمایه‌گذاری در یک نماد خاص دارید یا در حال نگهداری یک دارایی خاص هستید. در چنین حالتی اگر از روند کلی بازار بی اطلاع باشید سرمایه شما به سرعت وارد ضرر خواهد شد. برای مثال خرید در میانه یک روند نزولی یا نگهداری یک دارایی زمانی که قیمت به محدوده اشباع رسیده چیزی جز از دست دادن سود و سرمایه برای شما نخواهد داشت. برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی به کمک تحلیل تکنیکال سعی می‌کنیم روند کلی قیمت را مشخص کنیم. تعیین روند قیمت از حرکت برخلاف جریان بازار جلوگیری خواهد کرد. برای اینکه روند قیمت آوالانچ avax را تعیین کنیم تایم فریم تحلیلی را روی حالت روزانه (1D) قرار می‌دهیم و تحلیل تکنیکال را به وسیله نمودار سایت tradingview پیش می‌بریم.

 

روند قیمت آوالانچ

 

اگر به نمودار تحلیل تکنیکال آواکس در تایم فریم روزانه دقت کنید متوجه روند نزولی قیمت طی ماه‌های اخیر خواهید شد. حرکت قیمت در این کانال نزولی سبب شده تا حمایت مهم 30 دلار هم از دست برود و قیمت به پایین‌تر از این سطح برسد. نکته‌ای که احتمالا گاوهای بازار را نگران خواهد کرد تکمیل پولبک آواکس به ناحیه 30 دلار است. زیرا با جمع‌‌آوری نقدینگی در این سطح خود را برای رسیدن به قیمت‌های پایین‌تر آماده می‌کند. اندیکاتور rsi هم هنوز سیگنال صعودی صادر نکرده و کندل‌ها درگیر با خط آبی رنگ EMA20 هستند. مجموعه این عوامل سبب می‌شوند که وزن بیشتری به ادامه روند نزولی بدهیم و حمایت‌های 20 و 23 دلار را به عنوان مهم‌ترین مانع برای ادامه ریزش قیمت در نظر بگیریم.

البته با توجه به خبرهای مثبتی که پیرامون بیت کوین و بازار کریپتو وجود دارد این امکان دارد که آواکس تحت تاثیر قرار گرفته و حرکت مثبتی انجام دهد. در صورتی که قیمت آواکس بتواند از خط روند نزولی عبور کند و بالاتر از آن تثبیت داشته باشد شرایط تغییر خواهد کرد و با اطمینان بالایی می‌شود عنوان کرد که avax وارد روند صعودی شده است.

 

شرایط آوالانچ برای نوسان گیری

شاید یکی از دلایل اصلی علاقه‌مندی افراد به بازارهای مالی امکان ترید کردن روزانه و نوسان‌گیری باشد. معامله به صورت اهرم‌دار در دو جهت خرید و فروش در کمتر بازاری مشاهده می‌شود و کریپتو یکی از این بازارهاست. با تسلط به مباحث تحلیل تکنیکال و مدیریت ریسک و سرمایه به صورت گام به گام می‌توانید وارد بازار شوید و با کسب تجربه میزان ریسک را بالاتر ببرید. جهت اینکه شرایط آوالانچ را برای نوسان‌گیری بررسی کنیم به سراغ تحلیل تکنیکال این توکن در تایم فریم 30 دقیقه می‌رویم تا نوسانات بازار بهتر قابل مشاهده باشند.

 

شرایط آوالانچ برای نوسان گیری

 

به نظر می‌رسد روند نزولی قیمت آواکس در تایم فریم 30 دقیقه به پایان رسیده و پس از برخورد با حمایت 26 دلار گارد صعودی گرفته است. اگر آواکس بتواند از مقاومت 29 دلار عبور کند شرایط مناسبی برای پوزیشن‌های buy خواهد داشت اما تا زمانی که پایین‌تر از این محدوده قرار دارد موقعیت‌های فروش شانس بیشتری دارند. نکته مهمی که وجود دارد نحوه شکل‌گیری کندل‌ها و سیگنال صادر شده از اندیکاتور rsi است که اصلاح قیمت را هشدار می‌دهند. به نظر می‌رسد در کوتاه مدت آواکس قصد داشته باشد مجددا به سمت 27 دلار بازگردد.

 

سخن آخر

احتمالا شرایط قیمتی و فاندامنتالی avax‌ باعث شده باشد که به خرید این توکن با دید بلند مدت فکر کرده باشید. قبل از خرید بهتر است توانایی ریسک و انتظارات شخصی خود را بررسی کنید چرا که تحلیل تکنیکال avax بیان می‌دارد که این رمزارز همچنان می‌تواند در روند نزولی باقی بماند و اصلاحاتی داشته باشد. صعودی شدن روند قیمت زمانی قوت خواهد گرفت که قیمت به بالاتر از خط روند ترسیم شده در تحلیل تکنیکال برسد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها