بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید، IOS و ویندوز (موبایل و دسکتاپ)

از گذشته تا به امروز نگهداری از رمز ارزها یکی از مسائل نگران کننده برای سرمایه گذاران بود. برهمین اساس توسعه دهندگان در چندین سال اخیر کیف پول های متفاوتی را راه اندازی کردند تا کاربران بتوانند با خیال راحت دارایی‌های دیجیتالی خود را درون آن‌ها ذخیره کنند. اما به صورت کلی کیف پول ارز دیجیتال به دو دسته سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می‌شود.

کیف پول نرم افزاری یا کیف پول موبایلی یکی محبوب‌ترین کیف پول ها در میان سرمایه گذاران می‌باشد که از ابتدای راه اندازی تا به امروز توجه تعداد زیادی از معامله گران را به خود جلب کرده است. زیرا این نوع کیف پول ها بر روی سیستم عامل اندروید، IOS و ویندوز قابل اجرا است. از همین رو در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید، IOS و ویندوز بپردازیم.

  1. کیف پول موبایلی ارز دیجیتال چیست؟
  2. بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید
  3. بهترین کیف پول دسکتاپ چیست؟

 

کیف پول موبایلی ارز دیجیتال چیست؟

 

کیف پول موبایلی ارز دیجیتال چیست؟

پیش از آشنایی با بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید، IOS و ویندوز بهتر است ابتدا به معرفی کیف پول موبایلی یا کیف پول نرم افزاری (Software Wallet) بپردازیم. کیف پول های نرم افزاری یکی از انواع کیف پول های ارز دیجیتال می‌باشد که در چندین سال اخیر مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته است. همانطور که از نام این نوع کیف پول‌ها پیدا است به صورت یک نرم افزار فعالیت می‌کند. از همین رو جالب است بدانید کیف پول های نرم افزاری در اغلب اوقات به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

برهمین اساس برای استفاده از آن‌ها تنها کافی است وارد برنامه‌هایی همچون گوگل پلی و اپ استور شوید و به نصب این نوع کیف پول ها بپردازید. البته این کیف پول از ویژگی‌های دیگری همچون رابط کاربری و دسترسی آسان برخوردارند. اما در کنار داشتن ویژگی‌های بسیار زیادی معایبی نیز به همراه دارد و از آنجایی که به صورت آنلاین و با استفاده از اینترنت فعالیت می‌کند ممکن است در خطر هک قرار بگیرند. از همین رو بهتر است برای استفاده از این نوع کیف پول ها به سراغ بهترین کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری بروید تا بتوانید با خیال راحت دارایی‌های خود را به این نوع کیف پول ها انتقال دهند.

 

بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید

 

بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید

استقبال بسیار زیاد کاربران از کیف پول های نرم افزاری باعث شده روز افزون تعداد این نوع کیف پول ها افزایش یابد. از همین رو انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال موبایل و کامپیوتر کار سختی است و باید در انتخاب خود دقت کنید. زیرا غیرمتمرکز بودن بازار ارزهای دیجیتال باعث جلب توجه کلاهبرداران زیادی شده است. برهمین اساس عدم توجه کافی به انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید، IOS و دسکتاپ می‌توانند مشکلات و خطرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

با در نظر داشتن این موضوع برای انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید و سایر سیستم عامل‌ها بهتر است به امنیت کیف پول، رابط کاربری آسان، هزینه نصب ولت و غیره دقت کنید. همچنین در انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید، IOS و ویندوز باید دقت کنید که کیف پول مورد نظر از این نوع سیستم عامل‌ها پشتیبانی کند. از همین رو ما در این بخش قصد داریم چند مورد از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال برای معاملات اندروید را به شما معرفی کنیم البته تعدادی از این کیف پول ها بر روی سیستم عامل IOS نیز قابل اجرا است.

 

کیف پول نرم افزاری کوین بیس (Coinbase)

صرافی کوین بیس (Coinbase) یکی از بهترین پلتفرم‌های معاملاتی ارز دیجیتال می‌باشد که به صورت متمرکز فعالیت می‌کند. این صرافی در چندین سال اخیر پیشرفت‌های چشم‌گیری به همراه داشته است و خدمات متنوعی را ارائه داده است. کیف پول نرم افزاری کوین بیس یکی از مهم‌ترین خدمات این پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال می‌باشد. به صورت کلی کیف پول کوین بیس از تعداد زیادی رمز ارز متفاوت همچوت توکن های غیرمثلی پشتیبانی می‌کنند.

از همین رو سرمایه گذاران می‌توانند دارایی‌های دیجیتال خود را درون این ولت نگهداری کنند. همچنین جالب است بدانید کیف پول کوین بیس از رابط کاربری آسان و قابلیت‌های متفاوتی برخوردار است و این کیف پول می‌تواند با اپلیکیشن های غیرمتمرکز یا همان dApp نیز ادغام شود. البته این کیف پول به عنوان بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید شناخته می‌شود. اما این موضوع به این معنا نیست که بر روی سیستم عامل IOS قابل نصب نیست بلکه این کیف پول بر روی هر دو نسخه نصب می‌شود و به عنوان بهترین کیف پول ارز دیجیتال ایفون نیز به حساب می‌آید.

 

کیف پول نرم افزاری موبایل متامسک (MetaMask)

به عنوان بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید می‌توان متامسک (MetaMask) را معرفی کرد. متامسک یکی از بهترین کیف پول های نرم افزاری می‌باشد که در سال 2016 توسط شرکت نرم افزاری ConsenSys راه اندازی شده است. همچنین این کیف پول ارز دیجیتال از امنیت بالایی برخوردار است و بر روی دو سیستم عامل اندروید و IOS قابل اجرا است. از همین رو متامسک به دلیل پشتیبانی از تعداد زیادی رمز ارز متفاوت و دسترسی به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و دنیای دیفای توانسته توجه عموم سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال را به خود جلب کند. برهمین اساس فعالان حوزه ارزهای دیجیتال متامسک را به عنوان بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید و IOS می‌شناسند.

 

کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust wallet)

تراست ولت (Trust wallet) یکی کیف پول متن باز غیرمتمرکز است که به عنوان بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید و همچنین IOS شناخته می‌شود. این کیف پول نیز همچون سایر ولت هایی که معرفی کردی از ویژگی‌های زیادی همچون رابط کاربری آسان، دسترسی به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و همچنین پشتیبانی از رمز ارزهای متفاوت برخوردار است. از همین رو Trust wallet را می‌توان به عنوان بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید معرفی کرد.

 

بهترین کیف پول دسکتاپ چیست؟

 

بهترین کیف پول دسکتاپ چیست؟

تا به اینجای مقاله به معرفی بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید و آیفون پرداختیم، اما بهتر است بدانید کیف پول های نرم افزاری بر روی سیستم عامل ویندوز نیز قابل نصب می‌باشند. برهمین اساس کاربران می‌توانند کیف پول خود را بر روی دسکتاپ نیز راه اندازی کنند. البته باید بدانید که کیف پول هایی که بر روی سیستم عامل ویندوز نصب می‌شوند با کیف پول های موبایل متفاوت است. از همین رو قصد داریم به معرفی بهترین کیف پول ویندوز بپردازیم.

 

کیف پول جکس (Jaxx)

کیف پول دسکتاپ جکس در سال 2014 توسط شرکت Decentral راه اندازی شد اما این کیف پول در سال 2018 به روز رسانی شد و این به روز رسانی تغییرات زیادی برای این ولت به همراه داشت که یکی از این تغییرات تغییر نام آن به جکس لیبرتی (Jaxx Liberty) بود. یکی از مسائل و موضوعات هم برای انختاب یک کیف پول ارز دیجیتال رابط کاربری آسان می‌باشد که برای انتخاب بهنرین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید، IOS و دسکتاپ باید به آن دقت کنید. کیف پول جکس نیز از این ویژگی مهم برخوردار است و از تعداد زیادی زیادی آلت کوین پشتیبانی می‌کند. البته کیف پول جکس را می‌توان بر روی تلفن همراه نیز نصب کرد.

 

کیف پول اتمیک ولت (Atomic Wallet)

اتمیک ولت یکی از کیف پول هایی است که کاربران می‌توانند آن را بر روی سیستم عامل اندروید، IOS و حتی دسکتاپ نیز راه اندازی کنند. این کیف پول را می‌توان از مارکت‌های دانلود اپ به صورت رابگان نصب کرده و از آن استفاده کنید. اما بهتر است بدانید برای دسترسی به یک سری از بخش‌های مختلف این اپ باید کارمزد پرداخت کنید تا بتوانید از قابلیت‌های آن استفاده کنید.

همچنین بهتر است بدانید که تراست ولت نیز همچون سایر کیف پول هایی که در بخش‌های بالا به آن اشاره کردیم از رمز ارزهای متفاوتی پشتیبانی می‌کنند. از همین رو به راحتی می‌توانید توکن هایی که بر روی بستر اتریوم قرار دارند را به راحتی درون این کیف پول نگهداری کنید و به شارژ کیف پول ارز دیجیتال بپردازید.

 

جمع بندی

بیشتر صرافی های ارز دیجیتال متمرکز برای کاربران خود یک کیف پول در نظر می‌گیرند که سرمایه گذاران می‌توانند رمز ارزای خود را درون آن‌ها ذخیره کنند. اما انتقال ارز دیجیتال به کیف پول اختصاصی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است این نوع کیف پول ها امنیت بیشتری به همراه دارند. از همین رو توسعه دهندگان بازار ارزهای دیجیتال برای درامان نگه داشتن دارایی‌های دیجیتالی سرمایه گذاران به راه اندازی کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری پرداختند. برهمین اساس سرمایه گذاران می‌توانند بر اساس استراتژی معاملاتی هر یک از این کیف پول ها را انتخاب کنند.

البته دسترسی به کیف پول نرم افزاری نسبت به کیف پول سخت افزاری راحت‌تر است. زیرا کاربران برای دسترسی به کیف پول نرم افزاری می‌توانند با مراجعه به گوگل پلی یا اپ استور کیف پول نرم افزاری مورد نظر خود را دانلود کنند. که این موضوع باعث محبوبیت کیف پول های نرم افزاری شده است. با در نظر داشتن این موضوع  ما در این مقاله به معرفی بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید پرداختیم تا با داشتن اطلاعات کافی بتوانید بهترین کیف پول های موبایلی ارز دیجیتال را تهیه کنید و به ساخت کیف پول ارز دیجیتال بپردازید.

 

سوالات متداول

 

آیا استفاده از کیف پول ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی امکان پذیر است؟

به دلیل تحریم‌هایی که در چندین سال اخیر برای کشور ایران لحاظ شده است دسترسی به یک سری کیف پول ها مخصوصا کیف پول هایی که بر روی دستکتاپ راه اندازی می‌شود محدود یا مسدود است. از همین رو در زمان انتخاب کیف پول مورد نظر به این موضوع توجه کنید.

کیف پول سخت افزاری چه تفاتی با کیف پول نرم افزاری دارد؟

کیف پول های سخت افزاری برخلاف کیف پول های نرم افزاری به صورت آفلاین فعالیت می‌کند و همین موضوع باعث شده این کیف پول از امنیت بسیار زیادی برخودار است. البته برای تهیه کیف پول های سخت افزاری کاربران باید آن‌ها را خریداری کنند. اما بیشتر کیف پول های نرم افزاری رایگان می‌باشند.

کیف پول نرم افزاری برای چه معاملاتی مناسب است؟

کیف پول های نرم افزاری برای کاربرانی که به دنبال معاملات کوتاه مدت می‌باشند گزینه مناسبی است/ اما سرمایه گذارانی که قصد هولد کردن دارایی‌های خود را دارند بهتر است از کیف پول سخت افزاری استفاده کنند.

کیف پول نرم افزاری چه معایبی دارد؟

کیف پول های نرم افزاری به صورت آنلاین فعالیت می‌کند و همین موضوع باعث شده این کیف پول ها در خطر حمله هکرها قرار بگیرد. برهمین اساس باید به دنبال بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید،IOS و دسکتاپ باشید.

بهترین کیف پول های سخت افزاری کدام است؟

به عنوان کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری می‌توان به کیف پول ترزرو (Trezor) مدل T، کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)، کیف پول سخت افزاری سیف پل (SafePal S1)، کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S) اشاره کرد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها