بهترین ارزهای دیجیتال سال 2022 کدام اند؟

اکنون حدود دو هفته از آغاز سال میلادی جدید می گذرد و عملکرد ارزهای دیجیتال در این سال زیر ذره بین قرار دارد. بسیاری از علاقمندان رمز ارزها برای پیدا کردن بهترین ارزهای دیجیتال سال جاری لحظه شماری می کنند. در صورتی که شما هم مایل به پیدا کردن بهترین ارزهای دیجیتال سال 2022 هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. سعی می کنیم که با ذکر دلایل منطقی تکنیکال و فاندامنتالی، از ارزهای دیجیتال پر سود امسال فهرستی مناسب درست کنیم. البته تمامی این نکات نظر شخصی تحلیلگران صرافی بیت ایمن می باشند و هدف سیگنال دهی در آن ها وجود ندارد. بنابراین می توانید واچ لیست موجود در این مقاله را با گزینه های مورد نظر خود مقایسه کنید. پیش از پرداختن به این موضوع بهتر است که نیم نگاهی به سرگذشت بازار در سال 2021 داشته باشیم.

 

تغییر قیمت ارزهای دیجیتال در سال 2021

سال 2021 سال پر فراز و نشیبی برای ارزهای دیجیتال بود. بسیاری از رمز ارزها در این سال جهش قیمتی خیره کننده داشتند و برخی هم منفعل بودند. به طور مثال شیبا (SHIB)، سولانا (SOL) و فانتوم (FTM) از جمله ارزهای دیجیتال مطرحی بودند که توانستند اوج قیمت تاریخی (ATH) خیره کننده ای را ثبت کنند. با این حال پیشکسوتان بازار مانند ریپل (XRP)، لایت کوین (LTC) و مونرو (XMR) چندان برای سرمایه گذاران خود سودآور نبودند. بهترین ارزهای دیجیتال بر اساس مارکت کپ یعنی بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) نیز موفق به ثبت سقف قیمت های جدید شدند. با این حال این دو رمز ارز نتوانستند به اهداف قابل پیشبینی در ماه های قبل نزدیک شوند.

بیت کوین به عنوان رهبر بازار ارز دیجیتال توانست که دو ATH جدید خود را در بازه بین 60-70 هزار دلار ثبت کند. ثبت اولین ATH به ماه های آغازین سال 2021 بر می گردد و پس از آن قیمت بیت کوین افت شدیدی پیدا می کند. بعد از گذشت چند ماه و بازیابی مجدد قیمت، بیت کوین تا مرز 70 هزار دلار پیش می رود و سقف جدیدی را می سازد. ملکه ارزهای دیجیتال (اتریوم) نیز چند بار در بازه 4000 تا 4500 دلار رکورد می زند اما در رسیدن به 5 هزار دلار و اهداف بالاتر ناکام می ماند. سایر ارزهای دیجیتال نیز سیری مشابه را طی می کنند و در ساخت ATH های جدید خود موفق اند. پس به طور کلی می توان گفت که سال 2021 برای رمز ارزها سال خوبی بود.

 

کدام ارز دیجیتال را بخریم؟

 

ارزهای دیجیتال پرسود سال 2022

حالا که مروری بر نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال در سال 2021 داشتیم، می توانیم به بحث اصلی خود بپردازیم. با استناد به پیشبینی تحلیلگران بزرگ، این سال برای ارزهای دیجیتال حکم مکمل سال قبل را خواهد داشت. این یعنی اهدافی که بیت کوین و اتریوم در رسیدن به آن ها ناکام ماندند امسال قابل دستیابی خواهند بود. همانطور که در مقالات تحلیل قبلی عنوان کردیم، بیت کوین و اتریوم می توانند در ادامه این سال میلادی به ترتیب اهداف 100 و 5 هزار دلاری خود را لمس کنند. در میان رمز ارزهای دیگر نیز چین لینک (LINK)، فایل کوین (FIL)، نسخه جدید بیت تورنت (BTT)، سلو (CELO)، هارمونی (ONE) و انجین کوین (ENJ) می توانند رشد خوبی داشته باشند.

البته که امکان رشد برای سایر ارزهای دیجیتال هم وجود دارد اما این چند مورد به دلایل تکنیکالی و فاندامنتالی مورد تایید تیم تحلیل صرافی بیت ایمن قرار گرفتند. چین لینک، فایل کوین و بیت تورنت پروژه های مربوط به وب 3.0 می باشند که در شش ماه دوم سال گذشته کم فروغ بودند. سلو و هارمونی نیز شبکه هایی پویا و کارآمد دارند که همچنان در حال رشد هستند و می توانند سقف قیمتی جدید خود را بسازند. انجین کوین نیز از پروژه های متاورسی می باشد که نسبت به سایرین رشد چندانی را تجربه نکرد. بر خلاف سندباکس، اکسی اینفینیتی، مانا و گالا که در سال 2021 عملکردی خیره کننده داشتند، انجین کوین به خود استراحت داد تا در سال 2022 تلافی کند.

 

جمع بندی

امسال می تواند زمانی برای ادامه رشد رمز ارزها باشد. اتریوم هم در صورت عدم بد قولی مجدد می تواند نسخه دوم خود (Ethereum 2.0) را عرضه کند تا امکان افزایش قیمت خود را بالا ببرد. بنابراین می توان به آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022 امیدوار بود و روی آن ها سرمایه گذاری کرد. با ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن می توانید تمامی رمز ارزهای مذکور در این مقاله به علاوه چندین ارز دیجیتال دیگر را در عرض چند دقیقه خرید و فروش کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها