بهترین کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال در سال 2023

در حال حاضر مدل‌های گوناگونی از ولت‌ های سخت‌ افزاری در بازار موجود هستند که بسیاری از آن‌ها در کشور ایران نیز عرضه می‌شوند. برهمین اساس می‌توانید بدون محدودیت این دستگاه‌ها را خریداری و برای نگهداری رمز ارزهای خود از آن‌ها استفاده کنید. اما در سال‌های اخیر کیف پول‌ های سخت افزاری زیادی وارد بازار شده‌اند که انتخاب بهترین کیف پول سخت افزاری از بین گزینه‌های موجود در بازار کار ساده‌ای نیست.

البته این ولت‌ ها با یکدیگر متفاوت‌اند و هر یک از ویژگی‌های متفاوتی برخوردارند که همین ویژگی‌های متفاوت می‌تواند بر روی قیمت این نوع ولت‌ ها تاثیر بگذارد. اکنون که با کیف پول سخت افزاری آشنا شدبد ما در ادامه مقاله در خصوص بهترین کیف پول سخت افزاری در سال 2023 را به شما معرفی کنیم و به مباحث زیر بپردازیم.

  1. ویژگی‌های بهترین کیف پول‌ سخت افزاری
  2. 4 مورد از بهترین کیف پول‌های سخت افزاری ارز دیجیتال
  3. مقایسه بهترین کیف پول‌های سخت افزاری

 

ویژگی های بهترین کیف پول سخت افزاری

 

ویژگی‌های بهترین کیف پول‌ سخت افزاری

باتوجه‌ به اینکه تنها یکبار اقدام به خرید کیف پول سخت افزاری می‌کنید، پیشنهاد ما این است که چندان روی قیمت این محصول وسواس به‌خرج ندهید. در عوض مشخصات امنیتی و ویژگی‌های جانبی یک والت را به‌دقت بررسی کنید. برهمین اساس می‌توانید با شناخت ویژگی‌‌های متفاوت بهترین کیف پول سخت افزاری را انتخاب کنید. از جمله ویژگی‌های مهم که باید برای مقایسه ولت‌ها مدنظر داشته باشید، عبارت‌اند از:

  • منبع باز یا بسته بودن کیف پول
  • تعداد شبکه‌های بلاک‌چین تحت پوشش کیف پول
  • نحوه اتصال ولت به دستگاه‌های دیگر
  • داشتن باتری
  • رابط کاربری (ابعاد و اندازه، دکمه‌ای یا لمسی)
  • قابلیت معامله رمزارزها در کیف پول
  • امکان استیکینگ ارز دیجیتال در ولت
  • امکان اتصال کیف پول به سایر برنامه‌های غیرمتمرکز

 

4 مورد از بهترین کیف پول‌های سخت افزاری ارز دیجیتال

 

4 مورد از بهترین کیف پول‌های سخت افزاری ارز دیجیتال

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد در سال‌های اخیر کیف پول‌هاس سخت افزاری متفاوتی وارد بازار شدند که هر یک از ویژگی‌هایی برخوردار بودند. اما در این بین کاربران باید برای امنیت هرچه بیشتر دارایی خود به دنبال بهترین کیف پول سخت افزاری باشند. برهمین اساس ما در این بخش قصد داریم 4 مورد از بهترین کیف پول‌های سخت افزاری ارز دیجیتال که روی‌هم‌رفته بالاترین سهم را در بازار به‌خود اختصاص می‌دهند را به شما معرفی کنیم.

 

1. کیف پول ترزور (Trezor)

یکی از بهترین کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor) می‌باشد که به عنوان قدیمی‌ترین شرکت فعال در زمینه عرضه والت‌های سخت افزاری شناخته می‌شود. مارک پالاتینیوس در سال 2013 این کیف پول سخت افزاری را پایه‌گذاری کرد. به نوعی 10 سال است که از فعالیت این شرکت سپری شده و بیش از 1 میلیون دستگاه کیف پول سخت افزاری را نیز به‌فروش رسانده است. در این مدت هیچ‌گونه خبر یا شایعه‌ای مبنی بر حمله هکری موفق به تروز گزارش نشده است. همچنین تا به امروز دو مدل کیف پول با نام‌های کیف پول ترزور مدل وان (Trezor One) و کیف پول ترزور مدل تی (Trezor T) توسط برند ترزور روانه بازار شده است.

این دو ولت از نظر امنیت در یک سطح قرار دارند. البته ترزور برای والت‌های خود باتری در نظر نگرفته است به‌همین دلیل هر زمان قصد استفاده از آن‌ها را دارید، ابتدا باید به‌کمک کابل USB به رایانه یا موبایل متصل کنید. همچنین شرکت ترزور با هدف ارائه یک کیف پول با رابط کاربری بهتر و قابلیت‌های بیشتر، مدل T را چهار سال بعد از مدل One روانه بازار کرد.

بدنه این ولت پلاستیکی است و یک حافظه داخلی SD نیز برای آن در نظر گرفته شده است. کیف پول Trezor One یک صفحه نمایش رنگی با وضوح تصویر 240 در 240 پیکسل دارد که به‌صورت لمسی می‌توانید با آن کار کنید. نرم‌افزار اختصاصی ترزور برای کار کردن با ولت در قالب اپلیکیشن موبایل، دسکتاپ و مرورگر وب در دسترس شما قرار دارد.

 

2. کیف پول لجر (Ledger)

لجر دومین شرکت فعال در زمینه ساخت کیف پول سخت افزاری است. این شرکت از سال 2014 تا به امروز بیش از 6 میلیون دستگاه کیف پول را در دنیا عرضه کرده است. طراحی نسل‌های ابتدایی ولت‌های این برند شبیه به فلش مموری است. همچنین سه مدل کیف پول لجر در بازار عرضه شده که این سه مدل عبارت‌اند از:

  • کیف پول لجر مدل نانو ایکس (Ledger Nano X)
  • کیف پول لجر مدل نانو اس پلاس (Ledger Nano S Plus)
  • کیف پول لجر مدل نانو استکس (Ledger Nano Stax)

همچنین جدید‌ترین و پیشرفته‌ترین محصول کمپانی لجر، کیف پول مدل نانو استکس است. این ولت از قابلیت اتصال با کابل USB و بلوتوث برای اتصال به سایر دستگاه‌ها پشتیبانی می‌کند. طراحی این ولت شبیه به موبایل‌های هوشمند است. به‌همین دلیل یک صفحه نمایش لمسی نسبتا بزرگ با وضوح تصویر 400 در 672 پیکسل دارد. هدف از این طراحی، دستیابی به رابط کاربری ساده است که کار کردن با ولت سخت افزاری را آسان می‌کند.

 

3. کیف پول الیپال (Ellipal)

الیپال از سال 2017 در زمینه ساخت ولت سخت افزاری فعالیت می‌کند. تمرکز این شرکت روی ارائه کیف پول‌های فناورانه است. برای اتصال این کیف پول به سایر دستگاه‌ها از تکنولوژی پیشرفته‌ای به نام Air Gap استفاده شده است. به‌عبارت دیگر کافیست ولت را در نزدیکی دستگاه مورد نظر قرار دهید تا اتصال بین آن‌ها برقرار شود. در این شرایط حتی برای انتقال ارز دیجیتال نیز ولت سخت‌افزاری شما آنلاین نمی‌شود. در نتیجه بالاترین سطح امنیت را فراهم می‌کند. البته الیپال هم دو مدل کیف پول روانه بازار کرده است که عبارت‌اند از:

  • کیف پول الیپال تایتان مینی (Ellipal Titan Mini Cold Wallet)
  • کیف پول الیپال تایتان (Ellipal Titan Cold Wallet)

تفاوت این دو ولت در ابعاد و اندازه و ظرفیت باتری آن‌ها خلاصه می‌شود. طراحی ظاهری کیف پول الیپال نیز دقیقا مانند موبایل‌های هوشمند است و صفحه نمایش لمسی بزرگی دارد. طراحی بدنه این ولت از جنس فلز هم باعث شده وزن سنگین‌تری در مقایسه با سایر محصولات موجود در بازار داشته باشد.

 

4. کیف پول کول ولت (Cool Wallet)

کیف پول کول ولت نیز در سال 2014 برای اولین بار رونمایی شد. ویژگی اصلی کول ولت طراحی ظاهری آن است. این برند محصولات خود را شبیه به کارت‌های بانکی طراحی می‌کند. برهمین اساس به‌راحتی می‌توانید آن را به‌همراه سایر کارت‌های بانکی در کیف پول خود گذاشته و حمل کنید. بیش از 12 هزار ارز دیجیتال توسط کول ولت پشتیبانی می‌شوند. که همین موضوع ث شده به عنوان بهترین کیف پول سخت افزاری نیز شناخته شود. همچنین این شرکت نیز تا به‌امروز دو مدل کیف پول سخت‌افزاری روانه بازار کرده که عبارت‌اند از:

  • کیف پول کول ولت استاندارد (Coolwallet S)
  • کیف پول کول ولت پرو (Coolwwallet Pro)

مدل پرو در مقایسه با استاندارد از ضرایب امنیتی بالاتری برخوردار است. ضمن اینکه امکان استیکینگ را هم فراهم می‌کند. برای اتصال این ولت به رایانه نیاز به کابل USB نیست. بلکه به‌راحتی می‌توانید آن را به‌کمک بلوتوث به سایر دستگاه‌ها متصل کنید.

 

مقایسه بهترین کیف پول‌های سخت افزاری

 

مقایسه بهترین کیف پول‌ سخت افزاری

برای انتخاب بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال لازم است که به مقایسه 4 محصول معرفی شده بپردازیم. در جدول زیر قصد داریم نیم‌نگاهی به مهم‌ترین مشخصات هر یک از والت‌ها بیاندازیم. زیرا بررسی اطلاعات این جدول می‌تواند در تصمیم‌گیری بهتر به‌شما کمک می‌کند.

 

نام والت لجر نانو استکس ترزور مدل تی الیپال تایتان کول والت پرو
قیمت 249 دلار 219 دلار 139 دلار 149 دلار
اتصال با بلوتوث دارد ندارد ندارد دارد
اتصال با کابل USB دارد دارد ندارد ندارد
نمایشگر لمسی دارد (رنگی) دارد دارد ندارد
باتری دارد (200 میلی آمپر) ندارد دارد (1400 میلی آمپر ساعت) دارد (15 میلی آمپر ساعت)
مبادله ارز دیجیتال دارد دارد دارد دارد
استیکینگ ارز دیجیتال دارد ندارد دارد دارد

 

کلام پایانی

در این مطلب بررسی کردیم که بهترین کیف پول سخت افزاری چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. خوشبختانه هر 4 کیف پول معرفی شده در این مقاله در ایران عرضه می‌شوند و به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم برای خرید ولت سخت افزاری، حتما به‌سراغ فروشگاه‌های معتبر بروید. خرید محصولات تقلبی یا کیف پول‌هایی که قبلا راه‌اندازی شده‌اند، سرمایه شما را در معرض خطر جدی قرار می‌دهند. آیا شما تاکنون تجربه استفاده از ولت‌های سخت‌افزاری را دارید؟ به‌نظر شما بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال چیست؟

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها