تحلیل تکنیکال بایننس کوین BNB؛ تاریخ ۱۳ شهریور ۱۴۰۳

امروز ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ تحلیل تکنیکال بایننس کوین با نماد BNB‌ را ارائه خواهیم کرد تا در جریان روند قیمتی این ارز قرار بگیریم و با مهم‌ترین محدوده‌های حمایت و مقاومت آن آشنا شویم. عرضه و پشتیبانی این رمزارز توسط صرافی بایننس شرایط فاندامنتالی مناسبی برای آن رقم زده و باعث شده تا همواره یکی از بزرگ‌ترین آلت کوین‌های بازار باشد. همچنین رشد قیمت مناسب طی سالیان گذشته سبب شده تا سرمایه‌گذاران علاقه زیادی برای خرید این توکن داشته باشند. حواشی پیرامون صرافی بایننس و دستگیری چانگ پنگ ژائو نیز تاثیر بلند مدت بر بایننس کوین نداشت و شرایط این رمزارز همچنان مناسب به نظر می‌رسد.

در 24 ساعت گذشته قیمت BNB حدود 4.5 درصد افزایش داشته است و با مارکت کپ 78.28 میلیارد دلاری رتبه 4 بزرگ‌ترین ارزهای بازار را به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر است که دامیننس بی ان بی حدود 3.7 درصد است به این معنی که 3.7 درصد از کل سرمایه بازار کریپتو در این رمزارز جریان دارد.

 

تحلیل تکنیکال بایننس کوین BNB در تایم فریم روزانه (1D)

تحلیل تکنیکال BNB در تایم فریم روزانه سبب می‌شود تا از روند کلی قیمت این رمزارز آگاه شویم. اطلاع از روند قیمت از آن جهت اهمیت دارد که سنتیمنت و جو حاکم بر بازار را شناخته و از تصمیم گیری بر خلاف جریان اصلی بازار تا حد امکان جلوگیری به عمل می‌آید. اگر سابقه سرمایه‌گذاری در بازار‌های مالی را داشته باشید یا تجربیات دیگران را مرور کنید به این نتیجه خواهید رسید که یکی از عوامل مهم از دست دادن سرمایه، حرکت بر خلاف جریان اصلی بازار می‌باشد.

 

تحلیل تکنیکال بایننس کوین BNB در تایم فریم روزانه (1D)

 

اگر به نمودار تحلیل تکنیکال بایننس کوین در تایم فریم روزانه دقت کنید متوجه خواهید شد که طی 4 ماه گذشته روند قیمتی این رمزارز نزولی بوده اما پس از تاچ محدوده 400 دلار قیمت ریکاوری شد و با صعود تا ناحیه 600 دلار از خط روند نزولی خود عبور کرده است. در حال حاضر به نظر می‌رسد BNB در حال تکمیل پولبک و تثبیت بالاتر از خط روند باشند. چنانچه این اتفاق رخ دهد و پولبک با موفقیت صورت گیرد امیدواری‌ها برای آغاز یک رالی صعودی افزایش می‌یابد. مقاومت‌های مهم در مسیر صعود بایننس کوین نیز 600 و 720 دلار خواهند بود.

توجه داشته باشید چنانچه قیمت از ناحیه 500 دلار پایین‌تر برود شرایط تغییر کرده و BNB همچنان در مسیر نزولی باقی خواهد‌ماند. در این حالت نیز حمایت‌های مهم 470 دلار و 400 دلار خواهند بود که می‌توانند مانع از ریزش بیشتر قیمت شوند.

گارد صعودی اندیکاتور RSI و نزدیک شدن کندل‌ها به خط EMA20 همگی دلالت بر افزایش قدرت خریداران در بازار دارند و چنانچه بازار کریپتو با خبرهای منفی مواجه نشود احتمال رشد قیمت بایننس کوین بیشتر خواهد بود.

 

تحلیل نمودار بایننس کوین – بیت کوین (BNBBTC)

اگر به دنبال معیاری باشید تا وضعیت BNB‌ را نسبت به بیت کوین مشخص کنید بررسی تکنیکالی نمودار BNBBTC می‌تواند یک پارامتر مناسب باشد. این نمودار با مقایسه نسبت قیمتی این دو رمزارز دید مناسبی به شما خواهد داد. هرچقدر نمودار به حالت صعودی نزدیک‌تر باشد بیانگر وضعیت بهتر BNB خواهد بود. وضعیت بهتر به این معنی است که در زمان صعود بازار، بی ان بی می‌تواند درصد رشد بیشتری نسبت به بیت کوین داشته باشد و ارزشمند‌تر شود.

 

تحلیل نمودار بایننس کوین - بیت کوین (BNBBTC)

 

با دقت در نمودار BNBBTC این نکته به چشم می‌خورد که روند نزولی بایننس کوین در مقابل بیت کوین به اتمام رسیده و وارد فاز صعودی شده است. این اتفاق در کنار رشد قیمت بی ان بی که سبب شده بود از خط روند نزولی خود خارج شود یک سیگنال مثبت برای خرید این رمزارز محسوب می‌شود. در حال حاضر شاخص نمودار BNBBTC بین محدوده 0.008 و 0.01 دلار است و به نوعی در حال استراحت در این محدوده می‌باشد. عبور شاخص از 0.01 باعث افزایش سرعت رشد بایننس کوین خواهد شد و چنانچه قصد خرید این رمزارز را دارید بهتر است توجه ویژه‌ای به رفتار این نمودار در محدوده ذکر شده داشته باشید.

خط EMA20‌ در این نمودار به تازگی کراس شده و اندیکاتور RSI‌ در حال ورود به فاز مثبت می‌باشد. این موارد همگی برای طرفداران بایننس کوین امیدوارکننده هستند و سیگنال‌های مثبت محسوب می‌شوند.

 

سخن آخر

به نظر می‌رسد بایننس کوین پس از حواشی به وجود آمده در ماه‌های گذشته موفق شده شرایط فاندامنتالی خود را بهبود بخشد و اعتماد سرمایه‌گذاران را مجددا جلب کند. تاثیر این جلب اعتماد در رفتار قیمتی بایننس کوین قابل مشاهده است و نشانه‌های بازگشت به روند صعودی قابل مشاهده هستند. چنانچه شما هم قصد خرید این رمزارز را دارید می‌توانید با دقت در محدوده‌های مهم گفته شده در تحلیل تکنیکال و مشاهده واکنش مثبت از سوی BNB‌در این نواحی نسبت به خرید اقدام کنید. ضمنا توجه داشته باشید که خرید باید به صورت پله‌ای باشد و تمام سرمایه خود را در یک نقطه وارد بازار نکنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها