تحلیل تکنیکال بایننس کوین BNB؛ تاریخ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

احتمالا اگر از فعالین خبره بازار ارزهای دیجیتال سوال کنید معتبرترین ارزهای مارکت را نام ببرید اکثر آن‌ها بیت کوین اتریوم و بایننس کوین را نام خواهند برد. طبیعی است که بیت کوین و اتریوم به دلیل سابقه و حجم بازار بالا در این لیست باشند اما قرارگرفتن یک آلت کوین مانند بایننس کوین سبب می‌شود که به ارزش‌های فاندامنتال این توکن بیشتر پی ببرید. رمزارز بی ان بی که با نماد BNB شناخته می‌شود توکن بومی صرافی بایننس بوده و بربلاکچین اختصاصی این صرافی فعالیت می‌کند. البته این رمزارز در ابتدا مبتنی بر بلاکچین اتریوم بود و سپس به اکوسیستم بایننس منتقل شد.

امروز ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال BNB همراه شما خواهیم بود تا ضمن بررسی روند قیمت این توکن، محدوده‌هایی که شاهد بیشترین واکنش قیمت خواهیم بود را (مقاومت و حمایت) تعیین کنیم.

به نظر شما بایننس کوین یا همان بی ان بی (BNB) می‌تواند روند رو به رشد خود در سال‌های اخیر را ادامه دهد یا با تغییر مدیریت بایننس با چالش مواجه خواهد شد؟ در حال حاضر BNB با مارکت کپ 77.8 میلیارد دلار در رتبه 4 بزرگترین ارزهای دیجیتال قرار دارد و دامیننس آن 3.7 درصد می‌باشد.

 

تحلیل تکنیکال بایننس کوین BNB‌ در تایم فریم روزانه (1D)

تحلیل تکنیکال بی ان بی در تایم فریم روزانه کمک خواهد کرد تا روند کلی قیمت را تعیین کنیم. آگاهی از روند قیمت به معنی مطلع شدن از سنتیمنت و احساسات بازیگران اصلی بازار می‌باشد. این مورد سبب خواهد شد از تصمیم‌گیری برخلاف روند اصلی بازار که یکی از عوامل اصلی زیان دیدن در مارکت است تا حد ممکن جلوگیری کنیم.

 

تحلیل تکنیکال بایننس کوین BNB‌ در تایم فریم روزانه (1D)

 

اگر به نمودار تحلیل تکنیکال BNB در تایم فریم روزانه دقت کنید متوجه خواهید شد که پس از ثبت قیمت 700 دلاری این توکن با روندی ریزشی مواجه شده و در این کانال حرکت می‌کند. طی این روند نزولی BNB محدوده حمایتی مهم 550 دلار را هم از دست داده و طی یک حرکت شارپی تا 400 دلار هم سقوط کرد. البته برخورد با این ناحیه سبب برگشت قیمت شده است.

در حال حاضر به نظر می‌رسد که بی ان بی در حال پولبک زدن به ناحیه شکسته شده 550 دلار می‌باشد. پولبک به یک ناحیه سبب جمع‌آوری نقدینگی و سپس ادامه روند شکل گرفته که در این‌جا نزولی است می‌شود. به دلیل اینکه مقاومت‌های استاتیک و داینامیک (خط روند) بی ان بی در محدوده 550 دلار برهم منطبق شده‌اند گذر از این ناحیه دشوار می‌باشد. در صورتی که BNB موفق شود از این سطح مقاومتی عبور کند امیدواری‌ها برای بازگشت به روند صعودی افزایش می‌یابد اما در غیران صورت مسیر نزولی خود را ادامه خواهد داد.

به نظر می‌رسد حمایت 400 دلار اولین حمایت مهم برای جلوگیری از ادامه ریزش قیمت BNB‌باشد. تنها نکته امیدوارکننده برای طرفداران BNB عبور کندل‌های قیمت از خط EMA20 و همچنین قرارگیری اندیکاتور RSI در فاز مثبت می‌باشد که اگر این شرایط ادامه‌دار باشد احتمال ریکاوری قیمت افزایش می‌یابد.

 

تحلیل نمودار بایننس کوین – بیت کوین (BNBBTC)

چنانچه به دنبال این هستید تا وضعیت BNB‌ را نسبت به بیت کوین و به طورکلی مارکت کریپتو بسنجید بررسی تحلیل تکنیکال نمودار BNBBTC نی‌تواند یک معیار مناسب برای شما باشد. این نمودار در واقع فاصله قیمتی بی ان بی نسبت به بیت کوین را می‌سنجد. هرچقدر این نمودار به حالت صعودی نزدیک‌تر باشد بیانگر شرایط بهتر بی ان بی خواهد بود.

 

تحلیل نمودار بایننس کوین - بیت کوین (BNBBTC)

 

تحلیل نمودار در تایم فریم روزانه نشان می‌دهد روند نزولی بی ان بی در مقابل بیت کوین به پایان رسیده و این رمزارز می‌تواند عملکردی بهتر نسبت به بیت کوین در بازار داشته باشد. همین امر می‌تواند دلیل مناسبی برای انتخاب بی ان بی نسبت به سایر توکن‌ها باشد. عبور شاخص این نمودار از عدد 0.010 می‌تواند شرایط BNB‌ را بیش از پیش مطلوب کند. در حال حاضر کندل‌ها بالاتر از خط EMA20 هستند و اندیکاتور RSI نیز به شدت صعودی است اما هنوز به منظقه اشباع نرسیده و جای رشد دارد.

مجموعه این شرایط باعث می‌شود همچنان به روند رو به رشد بی ان بی امیدوار باشیم و احتمال ادامه این روند بیشتر باشد. تا زمانی که شاخص نمودار BNBBTC بالاتر از 0.008 باشد این شرایط پابرجا است.

 

سخن آخر

شرایط فاندامنتال رمزارز BNB مطلوب به نظر می‌رسد و همچنان باعث جذب سرمایه زیادی می‌شود. اما بررسی تحلیل تکنیکال بی ان بی نشان می‌دهد که وضعیت قیمتی در شرایط حساسی قرار دارد و ممکن است تغییر روند در این رمزارز به وجود آید. چنانچه تمایل به خرید این توکن دارید بهتر است کمی صبر کنید تا تکلیف قیمتی آن در محدوده مهم گفته شده در تحلیل تکنیکال مشخص شود. این کار سبب خواهد شد که ریسک سرمایه گذاری شما تا حد ممکن کاهش یابد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها