تسلط بیت کوین 20% افزایش داشت!! حرکت بعدی بازار چیست؟

اطلاعات اخیر نشان می دهد که نرخ تسلط بیت کوین بار دیگر به 46 درصد رسید. این نرخ آخرین بار در اکتبر 2021 مهر 1400 و زمانی که قیمت بیت کوین در محدوده 60,000 دلار قرار داشت، به این محدوده رسید. با این حال، اکنون در حالی این اتفاق رخ داد که در نمودار هفتگی بزرگ ترین ارز دیجیتال بازار، 9 کندل قرمز پشت سر هم ثبت شد.

به گزارش کریپتو اسلیت، نرخ تسلط بیت کوین شاخصی برای بررسی سهم این ارز دیجیتال از کل بازار ارزهای دیجیتال از کل بازار ارزهای دیجیتال است. تا مارس 2017 (اسفند 95) و قبل از داغ شدن بازار عرضه اولیه ارزهای دیجیتال (ICO ها)، بیت کوین رقبای کمی داشت. همچنین نرخ تسلط 95 درصدی این ارز دیجیتال از بین رفت و تا ژانویه 2018 (دی 96) به کف 35 درصد رسید.

تسلط بیت کوین

سقوط نرخ تسلط بیت کوین 35% مستقیما با رشد قیمت اتریوم ارتباط داشت. این اتفاق در حالی رخ داد که 30 روز قبل از آن، یعنی در اواخر سال 2017، قیمت بیت کوین به اوج جدیدی رسید. سپس، تا سپتامبر 2019 (شهریور 98) و با دستیابی قیمت بیت کوین به کف، نرخ تسلط این ارز دیجیتال دوباره رشد کرد و به 73% رسید. در این زمان قیمت اتریوم هم با سقوطی 87% تا 171 دلار کاهش یافت.

این در حالی است که قیمت بیت کوین از ژانویه 2018 (دی 96) تا سپتامبر 2019 (شهریور 98) تنها 20% کاهش یافت. حال سوال این است که تسلط بیت کوین مانند چرخه های هاوینگ قبلی باید در سال 2022 هم افزایش یابد؟ علاوه بر این، این امر چه تاثیری بر دیگر بخش های بازار ارزهای دیجیتال می گذارد؟

 

پیش بینی حرکت بعدی بازار

قیمت اتریوم در مقایسه با بیت کوین به پایین ترین حد سالانه خود رسید. یکی از عوامل موثر بر کاهش قیمت این ارز دیجیتال مسائل و نگرانی های مربوط به بیکن چین اتریوم (Beacon Chain)، شبکه مبتنی بر اثرات سهام اتریوم بود که منجر به افزایش فشار فروش و کاهش قیمت این ارز دیجیتال شد. گفتنی است اگر دیگر آلت کوین های برتر بازار را با بیت کوین مقایسه کنیم، باز هم به روند مشابهی می رسیم.

بیت کوین

ارزش بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر حدود 1.3 تریلیون دلار است و بیت کوین حدود 600 میلیارد دلار از آن را تشکیل می دهد. با فرض اینکه قیمت بیت کوین و ارزش بازار ارزهای دیجیتال در چند ماه آینده ثابت بماند. اگر نرخ تسلط بیت کوین به اندازه سال 2019 افزایش یابد، فقط 350 میلیارد دلار برای بقیه ارزهای دیجیتال و بیش از 19,000 پروژه دیگر باقی خواهد ماند. تاریخ نشان می دهد در چنین مواقعی که به آن زمستان ارزهای دیجیتال می گویند. پروژه های ضعیف تر از بین می رود و چرخه فعلی هم نمی تواند از این قاعده مستثنا باشد.

 

نرخ تسلط بیت کوین شاخص بسیار مهمی است که سرمایه گذاران باید به آن توجه کنند تا چشم انداز وسیع تری از قدرت ارزهای دیجیتال مختلف بازار به دست بیاورند. وقتی قیمت بیت کوین بالا می رود و هم زمان با آن نرخ تسلط کاهش می یابد یا ثابت می ماند. یعنی دیگر بخش های صنعت ارزهای دیجیتال در حال رشد هستند. با این حال، افزایش تسلط بیت کوین معمولا نشان می دهد تضعیف صنعت ارزهای دیجیتال. البته نشانه ای خوب برای طرفداران بزرگترین ارز دیجیتال بازار است.

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پریسا
پریسا
2 سال قبل

معمولا بعد از تسلط بیت کوین فصل آلت کوین ها میشه
ینی امید وارم که بشه😅

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  پریسا

معمولا روند این شکلیه اما قانئنی براش نیست که حتمی باشه