دامیننس بیت کوین کاهش یافت

افرادی که در بازار ارز دیجیتال فعالیت می کنند، به احتمال زیاد عبارت «دامیننس بیت کوین» را می بینند یا می شوند. این اصطلاح، میزان تسلط بیت کوین بر بازار رمز ارزها را نشان می دهد. بنابراین ما می توانیم با کمک دامیننس بیت کوین، بفهمیم که میزان تسلط بیت کوین بر بازار چقدر است. این معیار به رغم اطلاعات مفیدی که به ما می دهد، در تحلیل های عمیق نیز استفاده می شود. بنابراین بررسی دامیننس بیت کوین می تواند برای تحلیلگران حرفه ای کاربرد بیشتری داشته باشد. در این خبر، به بررسی کاهش تسلط بیت کوین بر بازار رمز ارزها می پردازیم و از این اتفاق نتایج لازم را می گیریم.

 

دامیننس بیت کوین و اتریوم

 

بازار ارز دیجیتال در اختیار بیت کوین و اتریوم

مسلما بیت کوین و اتریوم به عنوان دو ارز دیجیتال برتر بازار، تسلط بیشتری نسبت به سایرین دارند. این دو رمز ارز مجموعا حدود 60% کل ارزش بازار را در اختیار دارند و به سایر ارزهای دیجیتال مجال خودنمایی نمی دهند. کاهش و افزایش میزان دامیننس بیت کوین و اتریوم می تواند اطلاعات مختلفی را به ما بدهد. چند سال قبل، میزان تسلط بیت کوین (Bitcoin Dominance) به سطح 39.9% رسید. در همان هنگام، میزان تسلط اتریوم معادل 19.1% بود و مجموع دامیننس دو ارز دیجیتال برتر بازار را به 59% رساند. این یعنی بیت کوین و اتریوم به تنهای 59% ارزش بازار رمز ارز را در اختیار دارند و تمامی 20,697 کوین و توکن دیگر، مجموعا 41% بازار را تشکیل می دهند.

اکنون دامیننس بیت کوین 40% است و اتریوم نیز، 19.2% بازار را در اختیار دارد. بر این اساس می توانیم بگوییم که در چند ساعت اخیر، عملکرد بیت کوین و اتریوم بهتر از سایر رمز ارزها بوده است. با این حال هنوز هم هیچ یک از این دو ارز دیجیتال بزرگ شرایط خوبی ندارند. گرچه اتریوم می تواند با انجام موفقیت آمیز آپدیت مرج، شرایط خود و سایر بازار را به گونه ای دیگر رقم بزند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها