وضعیت قیمت بیت کوین از سال 2013 تا 2022

از سال 2008 که بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال ظهور کرد تا به همین امروز، قیمت آن دستخوش تغییرات زیادی شد. افراد زیادی توانستند که با استفاده از این تغییرات قیمتی سودهای کلانی بگیرند. به خاطر ذات نوسانگر بیت کوین، این ارز دیجیتال در آینده هم تحولات قیمتی زیادی را تجربه می کند. بر همین اساس سرمایه گذاران می توانند که با خرید بیت کوین و فروش آن در زمان مناسب سود زیادی بگیرند. در این مقاله وضعیت قیمتی بیت کوین در سال های 2013 تا 2022 را بررسی می کنیم. این تحلیل به صورت نقطه به نقطه می باشد و کلیات را پوشش می دهد. به این ترتیب ما قیمت بیت کوین در پایان ماه آوریل هر سال را با یکدیگر مقایسه می کنیم.

 

وضعیت قیمت بیت کوین در سال 2013

تا قبل از سال 2013، افراد کمی بیت کوین را می شناختند و به سمت آن می رفتند. در آن زمان هنوز درک درستی از ماهیت بیت کوین وجود نداشت و بعضا فقط متخصصان جذب این ارز دیجیتال می شدند. البته ایده ساخت این رمز ارز می توانست برای اقتصاد دانان هم جذاب باشد. چرا که بیت کوین بسیاری از مشکلات اقتصادی جهان را با تکنولوژی جدید خودش رفع می کرد. البته همین عامل هم باعث می شد که دولت ها و افراد ذی نفع مقابل پروژه بیت کوین قرار بگیرند و آن را تحریم کنند. با این حال سرانجام در سال 2013 قیمت بیت کوین افزایش زیادی پیدا کرد و به همین سبب افراد زیادی با آن آشنا شدند.

در این زمان و در شرایطی که سایر ارزهای دیجیتال مانند لایت کوین (LTC) و پییر کوین (PPC) قیمتی کم تر از 5 دلار داشتند، بهای بیت کوین به 134 دلار رسید! البته در سال 2013 هم نوسانات قیمت زیادی برای بیت کوین اتفاق افتاد و وضعیت آن بارها تغییر کرد. قیمت 134 دلار که که گفتیم مربوط به تاریخ 28 آوریل 2013 است و قیمت روزها و ماه های دیگر تفاوت دارند. در این تاریخ مارکت کپ (بزرگی بازار) بیت کوین معادل 1,488,566,971 دلار بود. به این ترتیب ارز دیجیتال BTC تنها رمز ارزی محسوب می شد که حجم بازار آن از 1 میلیارد دلار بیشتر است.

 

بیت کوین چه زمانی معروف شد؟

 

بیت کوین چه زمانی معروف شد؟

افزایش شهرت بیت کوین و تغییر وضعیت قیمت آن به دوره های زمانی مختلفی بر می گردد. یکی از این دوره ها، همین سال 2013 می باشد. در سال های 2010، 2017، 2018، 2020 و 2021 هم بیت کوین توانست طرفداران زیادی پیدا کند. معمولا افزایش شهرت و تقاضا برای ارز دیجیتال BTC به زمان هایی بر می گردد که این رمز ارز توانست جهش قیمت زیادی را تجربه کند. سایر ارزهای دیجیتال هم عموما به همین شکل معروف شدند و توانستند جایگاه خوبی را تصاحب کنند. به طور کلی می توانیم نقاط عطفی را برای بیت کوین در نظر بگیریم که پس از آن ها شهرت این ارز دیجیتال بیشتر شد.

رویداد پیتزای بیت کوین یکی از این موارد می باشد که پس از آن افراد بسیاری با بیت کوین آشنا شدند. پذیرش بیت کوین توسط تسلا و سایر کمپانی های بزرگ جهان و پذیرش رسمی ارز دیجیتال BTC توسط السالوادور نیز نمونه های دیگری از این رویدادها هستند. گاهی حتی اخبار منفی هم روی افزایش شهرت و بهبود وضعیت قیمت بیت کوین تاثیر گذاشتند. به طور مثال خبر ممنوعیت فعالیت ارزهای دیجیتال در چین و اخذ مالیات از فعالان حوزه رمز ارز در آمریکا نمونه هایی از این موارد هستند. این اخبار در کوتاه مدت باعث کاهش قیمت بیت کوین شدند اما به شهرت آن کمک کردند. همین عامل باعث شد که در بازه های زمانی بلند مدت افراد زیادی به BTC علاقمند شوند.

 

وضعیت قیمت بیت کوین در سال 2014

وضعیت قیمت بیت کوین در تاریخ 27 آوریل 2014، تفاوت زیادی با سال گذشته خود داشت. در این تاریخ قیمت بیت کوین حدودا 4 برابر سال گذشته شد و به 436 دلار رسید! حجم معاملات و مارکت کپ این ارز دیجیتال هم به همین شکل رشد قابل توجهی داشتند. حجم معاملات روزانه بیت کوین در این تاریخ بالغ بر 10 میلیون دلار بود و تفاوت چشم گیری با سال گذشته داشت. علاوه بر این مارکت کپ بیت کوین توانست از 5 میلیارد دلار عبور کند و به 5,542,719,717 دلار برسد. گرچه سایر ارزهای دیجیتال هم در این مدت رشد خوبی داشتند اما بیت کوین همچنان در صدر بازار قرار داشت. هنوز هم هیچ ارز دیجیتالی توان رقابت با بیت کوین و تصاحب جایگاه آن را ندارد. این ارز دیجیتال از 13 سال پیش به صدر بازار تکیه کرده است!

 

قیمت بیت کوین از 2015 تا 2018

 

شرایط BTC از سال 2015 تا 2018

در تاریخ 26 آوریل سال 2015، قیمت بیت کوین نسبت به همین نقطه در سال قبل کاهش پیدا کرد. طی این کاهش قیمت، بهای هر واحد BTC به 219 دلار رسید. این در حالی بود که سایر ارزهای دیجیتال برتر بازار در آن زمان هم افت شدیدی را تجربه کردند. این گریز تاریخی نشان می دهد که قیمت نباید همواره رو به افزایش باشد و ممکن است گاهی دچار افت شدیدی شود. در این دوران سرمایه گذاران بزرگ و نهنگ ها معمولا شروع به جمع آوری می کنند و خریدهای خود را در کف های قیمتی انجام می دهند. اینگونه می توانند هنگام شروع روند صعودی سود بیشتری بگیرند. با این حال سرمایه گذاران خرد و تازه وارد عموما دچار ترس می شوند و به جای خرید، بیت کوین های خود را می فروشند! چنین تصمیم احساسی باعث ضرر و پشیمانی آن ها می شود.

24 آوریل 2016: وضعیت قیمت بیت کوین مجددا تغییر می کند و بهای آن به 458 دلار می رسد. این دوران با ظهور اتریوم و شروع سلطنت آن بر بازار آلت کوین ها مصادف می شود. جالب است بدانید که اتریوم در تاریخ 24 آوریل 2016 تنها 8 دلار قیمت داشت و گران ترین ارز دیجیتال پس از بیت کوین بود.

30 آوریل 2017؛ شروع جهش خیره کننده بیت کوین: نرخ بیت کوین در این تاریخ بیش از هزار دلار بود! قیمت ثبت شده برای بیت کوین در این زمان به 1,347 رسید. این جهش قیمت برای بسیاری از سرمایه گذاران غیر قابل هضم بود. افرادی بودند که اعتقاد داشتند قیمت بیت کوین هیچوقت به هزار دلار نخواهد رسید. با این جهش چشم گیر، بسیاری از منتقدان BTC موضع خود نسبت به این ارز دیجیتال را تغییر دادند.

 

bitcoin بعد از سال 2018

 

پس از سال 2018 چه اتفاقاتی برای Bitcoin افتاد؟

سال 2018 یکی دیگر از نقاطی بود که گرایش سرمایه گذاران نسبت به بیت کوین را به شدت افزایش داد. در تاریخ 29 آوریل این سال، هر واحد بیت کوین با رقم 9,419 دلار معامله شد! رسیدن قیمت بیت کوین به مرز 10 هزار دلار وضعیت آن را به طور قابل توجهی تغییر داد. با این حال ارز دیجیتال BTC اجازه نفوذ به سطوح بالاتر را پیدا نکرد و در 2 سال آینده با قیمت پایین تری معامله شد. در آوریل سال های 2019 و 2020 دیگر خبری از رشد قیمت های پیاپی بیت کوین نبود و این ارز دیجیتال روزهای آرامی را سپری می کرد. این آرامش قبل از طوفان، بیت کوین را برای یک جهش تاریخی به سمت قیمت های بالاتر آماده کرد.

یک سال بعد و در آوریل 2021، قیمت BTC به 49 هزار دلار رسید! این اتفاق یکی دیگر از رخدادهایی بود که لنز دوربین مردم تمام جهان را به سمت بیت کوین چرخاند. در همین حال، مارکت کپ بیت کوین به مرز 1 تریلیون دلار رسید و این ارز دیجیتال را در جمع برترین دارایی های جهان قرار داد. یک سال بعد، قیمت بیت کوین حدود 10 هزار دلار کمتر از سال گذشته اش بود. 24 آوریل 2022، بیت کوین در ادامه روند نزولی بلند مدت خود، در مرز 40 هزار دلار قرار گرفت. با استناد به وقایع تاریخی، می توانیم منتظر رشد مجدد قیمت این ارز دیجیتال محبوب و پر طرفدار باشیم.

 

پیشبینی قیمت بیت کوین

 

پیشبینی قیمت بیت کوین در آینده

اگر به سیر قیمت بیت کوین در سال های اخیر دقت کنید، متوجه موضوع جالبی می شوید! بیت کوین در سال های پس از هاوینگ افزایش قیمت چشمگیری را تجربه کرد. هاوینگ بعدی این ارز دیجیتال نیز در سال 2024 اتفاق می افتد. بر این اساس می توانیم انتظار داشته باشیم که قیمت بیت کوین در سال های آینده رشد زیادی را تجربه کند. رقم های مختلفی برای سقف قیمت جدید بیت کوین پیشبینی می شود که تحلیلگران روی آن اتفاق نظری ندارند. برخی معتقد اند که بیت کوین می تواند به 100 هزار دلار برسد و برای اولین بار پنج رقمی شود. عده ای دیگر سطوح بالاتری را برای ATH ارز دیجیتال BTC در نظر می گیرند. برخی هم معتقد اند که بیت کوین فعلا نمی تواند به سطح 100 هزار دلار برسد و این اتفاق نیاز به زمان زیادی می برد.

در نهایت چیزی که واضح است، امکان سودگیری از BTC می باشد. شما باید تحلیل های مختلف را بررسی کنید و با دیدگاه خودتان مقایسه کنید. پس از نتیجه گیری، زمان مناسب خرید و فروش بیت کوین را پیدا کنید و سفارش های خود را در سطوح مورد نظر ثبت کنید. در کل نمی توانید انتظار داشته باشید که همه خریدهای شما در کف و همه فروش هایتان در سقف قیمت انجام شوند. باید نقاط مناسب ورود به معامله را بیابید و از فرصت های معامله درست استفاده کنید. ما در تیم بیت ایمن سعی می کنیم که با کمک به شما در زمینه افزایش دانش و آگاهی، بتوانیم مسیر هموارتری را برای سرمایه گذاری تان فراهم کنیم.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها