اصلاح قیمتی بیت کوین

دیروز -11 بهمن 1401- مصادف با 31 ژانویه بیت کوین با کاهش قیمت 3 درصدی بازار را قرمز پوش کرد. با اصلاح قیمتی بیت کوین مابقی رمز ارزها تحت تاثیر پادشاه ارزهای دیجیتال شکل نزولی به خود گرفته بودند. اتریوم نیز با 3.05% کاهش، دیروز روند نزولی داشته است. با این کاهش قیمت ها، ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال به 1.05 تریلیون دلار رسیده بود. بنا به آمار، ارزش کل بازار جهانی با 2.56 درصد کاهش نسبت به روز گذشته نیز رو به رو بوده است.

با شکل گیری اصلاح قیمتی بیت کوین، ارزهای دیجیتال دیگری همچون کاردانو، شیبا اینو، ریپل و… از این اصلاح پیروی کرده و موقتا شکل نزولی به خود گرفته بودند. بر خلاف ارزهای دیجیتال نام برده شده و بسیاری دیگر از رمز ارزها، دوج کوین با 5.64% شکل صعودی به خود گرفته بود. در این مقاله به تحلیل و بررسی قیمت BTC و علت شکل گیری اصلاح قیمتی بیت کوین و بازگشت آن به کانال 23.000 دلار پرداخته خواهد شد.

 

اصلاح قیمتی بیت کوین ادامه دارد؟

 

آیا اصلاح قیمتی بیت کوین ادامه دارد؟

دیروز -11 بهمن 1401- مصادف با 31 ژانویه شاهد اصلاح قیمت بازار ارز دیجیتال بوده ایم. اما امروز با توجه به بازیابی بخشی از قیمت از دست رفته رمز ارزها، این سوال برایمان پیش می آید که آیا روند صعودی بیت کوین مجددا شکل گرفته است؟ یا باز هم شاهد اصلاح قیمتی بیت کوین خواهیم بود؟

بر اساس نظریه تحلیلگران حجم معاملات بازار کریپتو به حد قابل توجهی (یعنی حدود 24.92 در صد) افزایش یافته و این رشد حجم معاملات می تواند نشانه ای از ادامه روند صعودی آن باشد. از دلایل این افزایش می توانیم به استقبال سرمایه گذاران و شرایط مطلوب بازار اشاره کنیم. اما اگر فدرال رزرو بنا به هر دلیلی تصمیم به افزایش نرخ بهره بگیرید، ممکن است شرایط به گونه دیگری رقم بخورد.

باز هم اگر میزان افزایش نرخ بهره با انتظارات معامله گران مطابقت داشته باشد، تاثیر آن بر دنیای کریپتو موقتی خواهد بود. به صورت کلی اگر عواملی که در اقتصاد کلان تاثیر دارند بدون تغییر بمانند، روند صعودی بازار ارزهای دیجیتال می تواند تا هفته های آینده نیز تداوم داشته باشد.

در این لحظه -حدود ساعت 13 روز 1 فوریه- و با نگاهی به کوین مارکت کپ، بیت کوین با حجم معاملات 443,623,632,647 درصد نسبت به روز گذشته و با 0.42% افزایش روبرو بوده است. با این وجود نمی توانیم دیگر انتظاری از اصلاح قیمتی بیت کوین نداشته باشیم؛ زیرا قیمت BTC با 2.72 دلار بالاتر نسبت به یک هفته اخیر در حال معامله است.

 

بیت کوین بخریم یا نخریم؟

یکی از تحلیگران مشهور به نام ونری معتقد است که اکنون فرصت خوبی برای ورود به بازار نیست. زیرا احتمال دارد بیت کوین با یک اصلاح قیمت شدید روبرو شود. ونری اضافه کرد میزان سفارش فروش در بازار بیت کوین حدود 20% از میزان خرید آن بیشتر است. وی با ارائه ادله مربوط به داده های معاملاتی بایننس مدعی است پس از رسیدن BTC به 23.000 دلار، ورود سرمایه نیز کاهش یافته است.

پیش بینی این تحلیلگر در مورد BTC این است که روند اصلاح قیمتی بیت کوین همچنان ادامه خواهد داشت. دلیل او از این پیش بینی وضعیت اشباع خرید این رمز ارز می باشد.

این تحلیلگر معتقد است فعلا زمان خوبی برای ورود به بازار نمی باشد و اصلاح قیمتی بیت کوین ادامه خواهد داشت. ونری منتظر بازگشت طلای دیجیتال به محدوده 19.800 و 20.600 دلار می باشد. با بررسی وضعیت کریپتو به نظر می رسد مومنتوم صعودی بازار کریپتو طی هفته اخیر به صورت نامحسوس دچار کاهش بوده است که اصلاح قیمتی بیت کوین یکی از نشانه های آن می باشد.

 

نتیجه گیری

با مطالعه این مقاله متوجه شدیم که به اعتقاد برخی از تحلیلگران، اصلاح قیمتی بیت کوین ادامه دار است. از طرفی، عده ای معتقدند که پس از اصلاح قیمتی بیت کوین، شاهد ادامه روند صعودی آن خواهیم بود. نظر شما برای ادامه روند قیمتی بیت کوین چیست؟

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها