تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ 23 خرداد 1403

امروز 23 خرداد 1403 هست و حدود چهل روز از هیاهوی هاوینگ بیت کوین می‌گذرد. طی این مدت برخلاف انتظار اکثر افراد، هیچ‌گونه حرکت انفجاری از بیت‌ کوین مشاهده نشده است. به همین دلیل تصمیم داریم تحلیل تکنیکال بیت‌ کوین را ارائه دهیم و بررسی کنیم که ناامید شدن سرمایه گذاران منطقی هست یا خیر؟

از زمان هاوینگ بیت کوین تا امروز حتی افرادی که از ماه‌های قبل به امید هاوینگ و حرکت صعودی بعد از آن به بازار ورود کرده بودند تا حد زیادی دچار ترس شده‌اند. این افراد با خیال اینکه مبادا این بار داستان متفاوت باشد و دیگر خبری از رشد قیمت BTC بعد از هاوینگ نباشد دچار نگرانی شده‌اند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید تحلیل تکنیکال بیت کوین را از دست ندهید چرا که تا حد زیادی نگرانی شما را برطرف خواهد کرد.

 

آیا بیت کوین صعودی می شود؟

 

آیا بیت کوین صعودی می شود؟

در گام اول باید بدانید که بیت‌کوین در طول تاریخ هیچ‌گاه بلافاصله پس از هاوینگ حرکت صعودی خود را شروع نکرده و بین 40 تا 90 روز زمان برده تا کم کم شروع به رشد کند. پس تا اینجای کار همه چیز به طور عادی و طبیعی جلو رفته و خبری از فراز و فرودهای غیر منطقی در قیمت نبوده است. اگر به نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه نگاه بیندازیم به نکته مثبت جالبی برخواهیم خورد:

بیت کوین در حال تشکیل الگوی کاپ (فنجان) می‌باشد. الگوی کاپ در تحلیل تکنیکال یکی از معتبرترین الگوهاست که تایید کننده حرکات صعودی می باشد. از آنجایی که الگوهای کاپ از تعداد زیادی کندل تشکیل می‌شوند از هیجانات بازار به دور هستند و اعتبار مناسبی دارند. با دقت به نمودار قیمت BTC متوجه می‌شویم که تشکیل الگوی کاپ برای بیت کوین حدود 2 سال زمان برده که زمان قابل توجهی است و طی این مدت قیمت بیت کوین کف سازی مناسبی انجام داده است.

این کف سازی و تثبیت قیمتی که شکل گرفته سبب می‌شود لایه‌های پایین قیمت به صورت یک حمایت مستحکم عمل کنند و مانع از پایین آمدن قیمت شوند. اما اگر تایم فریم خود را کوچکتر کنیم تا نگاه ریزتری به نمودار قیمت بیت کوین داشته باشیم چه خواهد شد؟

 

روند فعلی قیمت به چه صورت هست؟

 

روند فعلی قیمت به چه صورت هست؟

در تایم فریم 4 ساعته شاهد این هستیم که BTC پس از صعودی چند روزه و رسیدن به سقف جدید قیمت اکنون در حال استراحت می‌باشد. در حال حاضر بیت کوین در یک کانال مستطیل شکل با سقف قیمتی 70 هزار دلار و کف قیمت 60 هزار دلار قرار دارد. همانطور که مشاهده می ‌کنید قیمت پس از برخورد به سقف کانال به سمت پایین برگشت خورده و مسیر اصلاحی را در پیش گرفته است. اولین حمایت پیش رو هم عدد 67000 دلار می‌باشد.

در تایم فریم 4 ساعته دیدگاه کلی قیمت نزولی می باشد و پیشبینی می شود بیت کوین آرام آرام خود را به کف کانال برساند. پس از رسیدن قیمت به کف کانال هم باید منتظر واکنش قیمت باشیم تا حرکت بعدی بیت‌کوین را پیش بینی کنیم.

 

جمع بندی

در تحلیل تکنیکال باید دو مورد مهم را مد نظر داشت: ابتدا روند کلی بازار و مورد دوم ترند فعلی و شکل گرفته. روند کلی قیمت بیت کوین صعودی می‌باشد. با توجه به تثبیت قیمت در کانال‌های پایین‌تر و الگوهای تکنیکالی شکل گرفته این انتظار را داریم که روند صعودی همچنان حفظ شود و با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند. از طرفی هم در تایم فریم 4 ساعته شاهد اصلاح قیمت هستیم که این مورد سبب می‌شود فعلا در کانال قیمت 60 هزار دلار قرار داشته باشیم.

پس اگر خوب دقت کرده باشید متوجه یک فرصت بسیار عالی برای خرید بیت کوین خواهید شد! ما در حال حاضر شاهد یک تخفیف استثنایی از سوی بیت کوین هستیم چرا که در بازار صعودی با اصلاح مواجه شده‌ایم. اگر تا به حال تصور می‌کردید از خرید بیت کوین جا مانده‌اید می‌توانید از این فرصت برای خرید بیت کوین استفاده کنید. ضمنا اگر قبلا در قیمت‌های بالاتر خرید بیت کوین را انجام داده‌اید می‌توانید جهت کم کردن میانگین خرید خود از این فرصت استفاده کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها