قیمت بیت کوین و اتریوم در سال 2022

بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH)، بزرگ ترین ارزهای دیجیتال بازار کریپتوکارنسی بر اساس بزرگی بازار هستند. به همین دلیل تحلیلگران زیادی روند قیمتی این دو ارز دیجیتال را دنبال می کنند. روزانه تعداد بسیار بالایی تراکنش بیت کوینی و اتریومی انجام می شود که طی آن قیمت این دو ارز دیجیتال تغییر می کند. در سال 2021 هم این تغییرات قیمتی به وضوح قابل مشاهده بود و بازار این دو رمز ارز با نوسانات زیادی همراه شد. در سال گذشته میلادی، تحلیلگران پیشبینی های مختلفی را درباره قیمت بیت کوین و اتریوم داشتند. نهایتا این دو رمز ارز توانستند با ثبت اوج قیمتی جدید و تجربه اصلاحی عمیق، سال 2021 را به پایان برسانند.

اکنون چند روزی از شروع سال جدید میلادی می گذرد. در این چند روز، بازار ارز دیجیتال درگیر کاهش قیمت های متوالی شد و تعداد محدودی از رمز ارزهای مشهور توانستند قیمت خود را تا حدودی بازیابی کنند. امسال هم تحلیل های مختلفی در مورد رفتار احتمالی BTC و ETH وجود دارد که در این گزارش چند نمونه از آن ها را بیان می کنیم. با بررسی تحلیل های مختلف درباره قیمت ارزهای دیجیتال، می توانیم دید بهتری نسبت به بازار پیدا کنیم. البته کپی برداری از تحلیل دیگران صرفا ما را به سود نمی رساند و این تحلیل ها نظرات شخصی افراد یا سازمان ها هستند.

 

افزایش قیمت بیت کوین

 

افزایش قیمت بیت کوین

با استناد به تحلیل Mike McGlone (تحلیلگر بلومبرگ)، بیت کوین در سال جاری می تواند به 100 هزار دلار برسد. وی معتقد است که بیت کوین در این سال عملکرد بهتری نسبت به سایر دارایی ها خواهد داشت. بر اساس این تحلیل، بیت کوین می تواند در سال 2022، اوج قیمت تاریخی (ATH) جدیدی را برای خود ثبت کند. البته مسلما طبق روند همیشگی بازار، ثبت این اوج قیمت به صورت ناگهانی و اصطلاحا شارپ (Sharp) نخواهد بود و نوسانات قیمتی زیادی در این بین وجود خواهند داشت.

البته برای بیت کوین تحلیل های دیگری هم وجود دارد که برخی از آن ها دید نزولی دارند. تعداد زیادی از تحلیل گران معتقد اند که بیت کوین در این سال میلادی نه تنها به سقف 100 هزار دلاری خود می رسد، بلکه می تواند با شکستن آن به سمت اهداف بالاتر نیز حرکت کند. چنین تحلیلی در سال گذشته هم ارائه شد اما تحقق پیدا نکرد. نگاه های نزولی به بازار نیز، انتظار رسیدن قیمت بیت کوین به سطوح پایین تر و ورود مجدد به کانال 30 هزار و 20 هزار دلار را دارند. البته عوامل فاندامنتالی پیرامون بازار نیز می توانند این تحلیل ها را به سمت دیگری بچرخانند و اتفاقات غیر منتظره ای را رقم بزنند. بنابراین از تحلیل فاندامنتال نیز نباید غافل شد.

 

افزایش قیمت اتریوم

 

افزایش قیمت اتریوم

طبق تحلیل مایک مک گلون، اتریوم نیز می تواند اوج قیمت تاریخی جدیدی را به ثبت برساند. او باور دارد که قیمت اتریوم در سال جاری به 5000 دلار خواهد رسید. در سال گذشته پیشبینی می شد که اتریوم در بازار گاوی، بتواند اوج قیمت 10 هزار دلاری خود را ثبت کند. با این حال اتریوم نتوانست به مرز 5 هزار دلار برسد و این پیشبینی باطل شد. در سال پیش رو، اتریوم هم می تواند سقف جدیدی را تجربه کند. در صورت بروز این اتفاق، آلت کوین های بازار نیز احتمال از اتریوم پیروی کنند و روندی صعودی داشته باشند. بنابراین احتمالا کوین هایی که مارکت کپ کمتری دارند جای بیشتری برای رشد خواهند داشت.

همانطور که برای بیت کوین سناریوهای مختلفی وجود داشت، برای اتریوم هم می توان حالات مختلفی را متصور شد. با توجه به نظرات تحلیلگران، اتریوم در صورت رفتار صعودی، می تواند اوج قیمت 5 هزار دلاری و حتی بالاتر را ببیند. اما در صورت کاهش قیمت و نزولی بودن بازار کریپتوکارنسی، ممکن است که قیمت اتریوم مجددا به سطح پایین تر از 3 هزار دلار بازگردد.

 

جمع بندی

بر خلاف سال گذشته، تحلیل های سرمایه گذاران بازار چندان با یکدیگر هم جهت نمی باشد. از طرفی فدرال رزرو نیز فشار خود را بیشتر کرده و سرمایه گذاران را ترسانده است. شاخص ترس و طمع بیت کوین (F&G) طی ریزش اخیر بازار به 15 رسید. این اتفاق نشان دهنده بروز ترس شدید در بازار ارز دیجیتال می باشد. بنابراین نمی توان در حال حاضر تصمیمی قطعی درباره آینده بازار در سال جاری گرفت. با این حال در صورت همراهی عوامل فاندامنتالی، رسیدن قیمت بیت کوین و اتریوم به سطوح 100 هزار و 5 هزار دلاری امری محتمل است. برای جا نماندن از سود بازار و همچنین جلوگیری از ضررهای سنگین، بهتر است که همواره مقداری سرمایه برای ورود مجدد در قیمت های پایین تر ذخیره کنید.

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها