تحلیل تکنیکال کاردانو ADA؛ تاریخ ۲۱ مرداد ۱۴۰۳

کاردانو را می‌توان جزو ارزهای اصلی بازار دسته بندی کرد. رمزارزی که به سبب سابقه بالا در بازار و همچنین برنامه‌های توسعه فراوان و آپدیت‌های مکرر و همچنین رشد قیمت مناسب در دوره‌های قبلی بازار مورد توجه بسیاری از فعالین در بازار قرار گرفته است. کاردانو طی ماه‌های اخیر عملکرد آنچنان مناسبی از بابت رشد قیمت از خود نشان نداده بود اما با این حال سبب دلسردی سرمایه‌گذاران نشد چرا که به شرایط فاندامنتال این توکن خوش‌بین هستند. اما همانطور که می‌دانید برای فعالیت در بازارهای مالی توجه به شرایط فاندامنتال کافی نبوده و بررسی تحلیل تکنیکال نیز الزامی است.

امروز ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال کاردانو همراه شما هستیم و روند قیمتی این رمزارز را بررسی خواهیم کرد. ضمنا به کمک تحلیل تکنیکال مهم‌ترین محدوده‌های حمایت و مقاومت قیمت را تعیین می‌کنیم.

در 24 ساعت گذشته قیمت کاردانو حدود 1 درصد افزایش داشته و مارکت کپ آن حدود 12.5 میلیارد دلار رسیده است. با این حساب رتبه 10 بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

 

روند قیمت کاردانو ADA

یکی از اهداف اصلی در تحلیل تکنیکال، تشخیص روند اصلی قیمت می‌باشد. همراه شدن با روند قیمت می‌تواند بیشترین بازدهی را برای سرمایه‌گذاران داشته باشد اما حرکت بر خلاف جریان بازار باعث نابودی سود و سرمایه اصلی افراد خواهد شد. برای تعیین روند قیمت کاردانو تحلیل تکنیکال این توکن را در تایم فریم روزانه (1D) پیش می‌بریم. تحلیل در این تایم فریم باعث خواهد شد تا دید وسیع‌تر نسبت به بازار داشته باشیم و به دلیل شکل‌گیری کندل‌ها در بازه زمانی طولانی مدت، تحلیل ارائه شده از اعتبار بالاتری برخوردار خواهد بود.

 

روند قیمت کاردانو ADA

 

کاردانو که با نماد ADA در بازار شناخته میشود پس از رسیدن به قیمت 0.8 دلار در فروردین ماه 1403 توانایی عبور از ناحیه را نداشت و وارد فاز ریزشی شد. انواع خبرهای مثبت و آپدیت‌ها هم نتوانستند مانع از این ریزش شوند و طی روند شکل گرفته حمایت‌های مهمی مانند 0.5 و 0.4 دلار نیز از دست رفتند. در حال حاضر کاردانو پایین‌تر از سطح قیمتی 0.4 دلار معامله می‌شود و به نظر می‌رسد قصد دارد تا محدوده مهم 0.4 دلار را تست کند.

نحوه واکنش قیمت با این ناحیه می‌تواند ادامه روند قیمتی کاردانو را مشخص کند. در این ناحیه مقاومت استاتیک و همچنین داینامیک (خط روند) کاردانو وجود دارند و عبور از این منطقه شرایط را تغییر داده و امیدواری‌ها برای شروع یک روند صعودی افزایش می‌یابند.

در حال حاضر اندیکاتور RSI وارد فاز مثبت شده و نشان دهنده قدرت گرفتن خریداران در بازار می‌باشد. همچین فاصله زیاد کندل‌ها از خط آبی رنگ EMA20 باعث شده تا به افزایش قیمت امیدوار باشیم. به عنوان یک قاعده کلی در تحلیل تکنیکال، کندل‌ها تمایل دارند تا در نزدیکی این خط در حرکت باشند.

 

شرایط کاردانو ADA‌ نسبت به بیت کوین BTC

اگر به دنبال این هستید که زمان مناسب برای خرید یا فروش یک ارز در بازار را تشخیص دهید و بخواهید توکنی انتخاب کنید که نسبت به بیت کوین رشد بهتری داشته باشد باید قیمت توکن مورد نظر را نسبت به بیت کوین به صورت تکنیکالی بسنجید. بنابراین در تحلیل تکنیکال فعلی به سراغ نماد ADABTC می‌رویم تا نسبت قیمت کاردانو به بیت کوین را تحلیل کنیم.

 

شرایط کاردانو ADA‌ نسبت به بیت کوین BTC

 

اگر به نمودار دقت کنید متوجه روند نزولی کاردانو نسبت به بیت کوین خواهید شد و این بدان معنی است که روند حرکتی ADA نسبت به BTC نزولی است و اگر بیت کوین صعود کند شاهد رشد کمتری از کاردانو هستیم و یا در زمان ریزش بازار، احتمال افت قیمت کاردانو بیشتر خواهد بود. اما در این نمودار یک نکته امیدوار کننده برای طرفداران ADA وجود دارد. سیر نزولی نمودار باعث شده تا این نسبت به محدوده حمایتی بسیار مهم و مستحکم 0.00000562 برسد.

در صورت حمایت مناسب در این محدوده کاردانو می تواند شرایط جذابی را تجربه کرده و افزایش قیمت خوبی را حتی نسبت به بیت کوین تجربه کند. مثبت شدن این شاخص کمک شایانی به تصمیم گیری شما برای خرید خواهد کرد.

 

سخن آخر

اگر از علاقه مندان به کاردانو هستید باید این نکته را بدانید که همچنان شرایط فاندامنتال این توکن مناسب و رو به رشد است. تیم توسعه کاردانو فعال هستند و یکی از پیشرو‌ها در بازار محسوب می‌شوند. اما بررسی تحلیل تکنیکال کاردانو نشان می‌دهد علی‌رغم سیگنال‌های مثبت صادر شده نمی‌توانیم روند قیمتی را صعودی تعیین کنیم و تا زمانی که پایین‌تر از 0.4 دلار معامله می‌شود و بالاتر از این محدوده تثبیت نداشته این شرایط برقرار است. اگر قصد یک خرید کم‌ریسک دارید بهتر است منتظر بمانید و پس از مشاهده واکنش مثبت در نواحی گفته شده در تحلیل تکنیکال برای خرید اقدام کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها