تحلیل تکنیکال کاردانو؛ تاریخ 24 خرداد 1403

رمز ارز کاردانو cardano با نام اختصاری ADA یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین رمز ارزهای بازار می‌باشد. تحلیل تکنیکال کاردانو می‌تواند راهنمای خوبی برای تعیین روند قیمت و زمان مناسب جهت ورود به این رمز ارز محبوب باشد. امروز 24 خرداد 1403 با تحلیل تکنیکال ADA همراه شما هستیم. اصولا بدون توجه به تحلیل تکنیکال و صرفا با تکیه به اخبار و اطلاعات، ورود به بازار ریسک فراوانی به همراه دارد. پس حتی اگر توکن مورد نظر شما یک پروژه قوی مثل کاردانو باشد باز هم لازم است به تحلیل تکنیکال توجه کنید.

در تحلیل تکنیکال کاردانو با هم روند قیمتی این ارز را در بلند مدت مشخص میکنیم، محدوده‌های مهم قیمت را جهت ورود و سرمایه گذاری تعیین کرده و با استفاده از پارامتر‌های مهم در تحلیل تکنیکال، شرایط ADA را از نظر نوسان گیری بررسی می‌کنیم.

 

روند قیمت ADA چگونه است؟

 

روند قیمت ADA چگونه است؟

با نگاهی به نمودار tradingview متوجه خواهید شد از اواخر سال 2023 کاردانو پس از وقفه‌ای طولانی حرکت صعودی خود را آغاز کرد و با از میان برداشتن مقاومت‌های پیش رو توانست به قیمت 0.8 دلار برسد و به عبارتی رشد حدودا 100 درصدی داشته باشد.

 

نمودار کاردانو

 

کاردانو پس از تشکیل سقف دو قلو در محدوده 0.8 دلار در نهایت موفق نشد از این سطح عبور کند و ریزش خود را آغاز کرد. ریزش کاردانو شدت گرفت تا اینکه مجددا به محدوده 0.4 دلار یعنی جایی که روند صعودی خود را از آنجا آغاز کرده بود رسید. اکنون قیمت ada در یک کانال مستطیل شکل با سقف 0.5 دلار و کف 0.4 دلار قرار دارد و چندین بار به این سقف و کف واکنش نشان داده است. زمانی که قیمت در یک کانال مستطیل شکل قرار می‌گیرد اصول کار به این شکل است که در کف کانال باید منتظر فرصت خرید و در سقف کانال باید منتظر فرصت‌های فروش باشید.

در حال حاضر قیمت کاردانو در کف کانال قرار دارد و اندیکاتور rsi نیز سیگنال صعودی می‌دهد. در صورتی که شرایط کلی بازار ارزهای دیجیتال مساعد باشد می‌توانیم انتظار رشد قیمت را از این ناحیه داشته باشیم. ضمنا به دلیل اهمیت محدوده 0.4 دلار که قبل‌تر درباره آن صحبت کردیم این ناحیه می‌تواند به عنوان یکی از پله‌های ورود برای سرمایه گذاری بلند مدت در نظر گرفته شود.

اگر شاهد رشد قیمت از این ناحیه باشیم، اولین محدوده مقاومتی 0.48 دلار و پس از آن 0.50 دلار می باشد. اما اگر EMA20 مانع از تثبیت و رشد قیمت کاردانو شود سناریو متفاوت می‌شود و احتمال از دست رفتن محدود 0.4 دلار نیز وجود دارد. در صورت بروز چنین سناریویی، اولین و مهم‌ترین حمایت برای کاردانو ناحیه 0.37 دلار می‌باشد.

 

تحلیل کاردانو در تایم فریم 30m

اگر به نوسانگیری و ترید روزانه علاقه دارید بهتر است که تایم‌فریم خود را کوچک‌تر کنید و ما هم به همین دلیل تایم فریم خود را بر روی 30m تنظیم می‌کنیم.

 

تحلیل کاردانو در تایم فریم 30m

 

مهم ترین نکته‌ای که در نمودار قیمت کاردانو در تایم فریم 30m به چشم می‌خورد، پایان یافتن روند نزولی کاردانو پس از برخورد به حمایت 0.4140 دلار می‌باشد. همانطور که در تصویر مشاهده می‌شود، خط روند نزولی کاردانو شکسته شده و قیمت در حال پولبک به خط روند می باشد. اگر قصد نوسان گیری از کاردانو را دارید بهتر است کمی صبر کنید و پس از تکمیل پولبک وارد معامله شوید. در صورت رشد قیمت میتوانید محدوده 0.44 دلار را به عنوان اولین مقاومت در نظر بگیرید.

 

جمع بندی

رمز ارز کاردانو ADA به دلیل برنامه‌های توسعه ای و رشد خوبی که در سال‌های گذشته داشته همواره مورد توجه فعالین بازار قرار دارد. با توجه به این موارد شما هم می‌توانید این ارز را برای اضافه کردن به سبد خرید خود تحت نظر قرار دهید اما پیشنهاد می‌کنیم یک بار دیگر تحلیل تکنیکال ارائه شده را مرور کنید تا در نقاط ارزنده‌تری این ارز را خریداری کنید. هر چقدر نقطه خرید بهینه تری داشته باشید ریسک از بین رفتن سرمایه شما کمتر و سرعت به سود رسیدن آن بیشتر می‌شود.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها