تحلیل تکنیکال کاردانو ADA؛ تاریخ ۳ شهریور ۱۴۰۳

اگر از افراد با سابقه در بازار کریپتو باشید حتما رشدهای انفجاری کاردانو را به سبب برنامه‌های جذاب آن به خاطر دارید. همین شرایط جذاب کاردانو باعث شد افراد تازه وارد هم به سمت خرید این رمزارز هجوم بیاورند اما هم‌زمان با افزایش مارکت کپ کاردانو از میزان نوسان این توکن کاسته شد تا جایی که در برهه‌هایی سبب ناامیدی سرمایه‌گذاران هم گردید. با این حال شبکه کاردانو از فعالیت‌های توسعه و آپدیت دست نکشید و توانست موقعیت خود را در بازار حفظ کند.

امروز ۳ شهریور ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال کاردانو همراه شما هستیم تا ضمن بررسی روند قیمت آن مهم‌ترین محدوده‌های حمایت و مقاومت کرادانو را مشخص کنیم. آیا شما به اوج‌گیری دوباره کاردانو امیدوار هستید؟

در 24 ساعت گذشته قیمت کاردانو حدود 1 درصد افزایش داشته و مارکت کپ آن حدود 12.5 میلیارد دلار رسیده است. با این حساب رتبه 10 بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

 

تحلیل تکنیکال کاردانو ADA در تایم فریم روزانه (1D)

تحلیل تکنیکال در تایم فریم روزانه به ما کمک می‌کند تا روند اصلی بازار را تشخیص داده و طبق آن پیش برویم. روند بازار در واقع ناشی از سنتیمنت و احساسات حاکم بر آن می‌باشد و بدون توجه به این مورد سرمایه‌گذاری پر ریسک می‌شود. اگر بیشتر دقت کنید خواهید دید اکثر کسانی که در بازار ضرر کرده و سرمایه خود را از دست می‌دهند در واقع با روند بازار پیش نرفته‌اند و تصمیم‌گیری برخلاف جریان بازار باعث این اتفاق شده است. در حال حاضر تحلیل تکنیکال کاردانو در تایم فریم روزانه به ما در یافتن روند قیمت این رمزارز کمک خواهد کرد.

 

تحلیل تکنیکال کاردانو ADA در تایم فریم روزانه (1D)

 

کاردانو پس از رسیدن به قیمت 0.8 دلار در فروردین ماه 1403 و عدم عبور از این محدوده وارد یک روند نزولی شد و طی این روند به قیمت 0.27 دلار هم رسید و حمایت‌های مهمی را هم از دست داد. اما برخورد با ناحیه 0.27 دلار که یک محدوده استاتیک محسوب می‌شود همزمان شد با رشد مجدد بیت کوین. همین امر باعث شد تا کاردانو یک ریکاوری مناسب داشته باشد و موفق شود از محدوده مقاومتی مهم 0.35 دلار عبود کند. این ناحیه از آن جهت اهمیت دارد که مقاومت‌های داینامیک (خط روند) و استاتیک کاردانو در این نقطه روی یکدیگر منطبق شده‌اند.

در حال حاضر روند کاردانو از قدرت مناسبی برای ادامه روند صعودی برخوردار است. کندل‌های قیمت با حجم مناسب توانسته‌اند خط آبی رنگ میانگین متحرک نمایی 20 روزه را (EMA20) به سمت بالا کراس کنند و از طرفی اندیکاتور RSI هم در فاز مثبت قرار دارد و هنوز به منطقه اشباع خرید نرسیده است. تثبیت قیمت بالاتر از خط روند نزولی به نوعی تضمین کننده ادامه روند رو به رشد کاردانو خواهد بود. مهم‌ترین محدوده‌های مقاومتی در مسیر رشد ADA عبارتند از نواحی 0.45 و 0.52 دلار. عبور کاردانو از این سطوح قیمتی با چالش همراه خواهد بود.

توجه داشته باشید تحلیل بالا تا زمانی معتبر خواهد بود که کاردانو بالاتر از 0.35 دلار معامله شود. چنانچه بنا به هردلیلی قیمت وارد سطوح پایین‌تر شود شرایط تغییر کرده و احتمال شکل‌گیری روند نزولی قوت می‌گیرد.

 

تحلیل نمودار ADABTC

اگر به دنبال روشی هستید تا وضعیت کاردانو را نسبت به بیت کوین بسنجید تحلیل تکنیکال نمودار ADABTC می‌تواند یک راه حل مناسب باشد. این نمودار در واقع فاصله قیمتی کاردانو و بیت کوین را از یکدیگر می‌سنجد و هرچقدر که به حالت صعودی نزدیک‌تر باشد بیانگر وضعیت بهتر برای کاردانو خواهد بود. شرایط بهتر به این معنی است که کاردانو پتانسیل بیشتری برای رشد قیمت در بازار صعودی خواهد داشت.

 

تحلیل نمودار ADABTC

 

روند نمودار ADABTC برای مدت زمانی طولانی مدت نزولی بود اما پس از رسیدن شاخص به محدوده حمایتی استاتیک و بسیار مهم 0.0000054 که قبلا هم به آن اشاره داشتیم واکنش مثبت نشان داده و در نشانه‌های خوبی از تغییر روند در آن دیده می‌شود. شکل‌گیری مناسب کندل‌ها در این ناحیه و همچنین عبور از خط EMA20 از جمله عوامل امیدوارکننده هستند. در کنار این‌ها باید به وضعیت مناسب اندیکاتور RSI هم اشاره داشت که قدرت بیشتر خریداران در بازار را نشان می‌دهد.

به طورکلی بررسی نمودار قیمت ارز مورد نظر شما نسبت به بیت کوین دید مناسبی از آن در بازار به شما می‌دهد. با زیرنظر گرفتن این نمودار می‌توانید فرصت‌های مناسب برای خرید یا فروش را شناسایی کنید.

 

سخن آخر

به طورکلی کاردانو از جمله رمزارزهایی است که همواره وضعیت مناسبی از لحاظ فاندامنتال داشته و به همین دلیل در زمان‌هایی که رشد قیمتی کمی هم داشت باز هم طرفداران خود را در بازار راضی نگه می‌داشت. اما در حال حاضر به نظر می‌رسد که کاردانو از لحاظ تکنیکال هم شرایط خوبی نسبت به سایر توکن‌های بازار دارد و در حال خروج از روند نزولی می‌باشد. خارج شدن کاردانو از روند نزولی قیمت و همچنین صعودی شدن در برابر بیت‌کوین می‌تواند شرایط خوبی را برای رشد قیمت این رمزارز رقم بزند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها