تحلیل تکنیکال کاردانو ADA؛ تاریخ ۸ مرداد ۱۴۰۳

رمز ارز کاردانو که با نماد ADA شناخته می‌شود یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال است. از نخستین آلت‌ کوین‌هایی که لقب قاتل اتریوم را گرفت و یکی از پیشرو‌ترین بلاکچین‌های بازار. رشد قیمت قابل توجه در دوره‌های صعودی قبلی نیز باعث شد بر شمار علاقه‌مندان به این توکن افزوده شود. تمام این عوامل در کنار هم بیانگر وضعیت فاندامنتالی مناسب برای cardano است. اما امروز ۸ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال ada همراه شما هستیم تا به بررسی وضعیت قیمتی این توکن پرطرفدار بپردازیم. به کمک تحلیل تکنیکال کاردانو از روند قیمت این رمزارز آگاه شده و محدوده‌های مهمی که به عنوان حمایت و مقاومت عمل می‌کنند را شناسایی خواهیم کرد.

کاردانو در حال حاضر در رتبه 10 کوین مارکت کپ قرار دارد و حجم سرمایه در گردش آن 14.8 میلیارد دلار است. ضمنا در 24 ساعت گذشته قیمت این توکن 0.9 درصد کاهش داشته است.

 

روند قیمت کاردانو ADA

اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری دقیقی داشته باشید و در دام نوسانات بازار گرفتار نشوید لازم است به کمک تحلیل تکنیکال روند کلی قیمت را شناسایی کنید. این کار سبب می‌شود از تمایلات فعالین بازار آگاه شوید و تا حد زیادی جهت حرکت قیمت را تشخیص دهید. با آگاهی از روند کلی قیمت از خرید و فروش در مناطق اشباع شده دوری خواهید کرد و رعایت همین نکته از وقوع بسیاری از ضررها جلوگیری می‌کند. برای تعیین روند قیمت کاردانو تحلیل تکنیکال را در تایم فریم روزانه (1D) انجام می‌دهیم. این کار باعث خواهد شد دید وسیع‌تر و با ثبات‌تری نسبت به بازار داشته باشیم. پس در نمودار سایت tradingview تنظیمات مربوطه انجام داده و تحلیل را پیش می‌بریم.

 

روند قیمت کاردانو ADA

 

قیمت کاردانو طی ماه‌های گذشته روند نزولی داشت و پس از آن مدتی هم در یک کانال مستطیل شکل قیمت در حال نوسان و رنج زدن بود تا اینکه سرانجام از ناحیه کف این کانال خارج شد. در تحلیل تکنیکال معمولا پس از خروج قیمت از کانال‌های مستطیل شکل انتظار شروع یک روند قوی قیمت را داریم اما برای Ada این اتفاق رخ نداد و قیمت مجددا به داخل کانال برگشت. به نظرمی‌رسد قیمت کاردانو توان عبور از مقاومت 0.45 دلار را نداشته و با رسیدن به این ناحیه گارد نزولی گرفته است. اگر برای بازار ارزهای دیجیتال اتفاق مثبتی رخ ندهد احتمال ریزش کاردانو زیاد خواهد بود چرا که کندل‌های قیمت به پایین‌تر از خط میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA20) رسیده اند و اندیکاتور rsi هم سیگنال ریزشی صادر می‌کند.

در صورت ادامه این روند اولین محدوده حمایتی که می‌تواند مانع از ریزش بیشتر قیمت شود 0.35 دلار خواهد بود. توجه داشته باشید اگر قیمت کاردانو تحت تاثیر عوامل مختلف در بازار بتواند بر این نشانه‌های نزولی غلبه کند و به بالاتر از 0.45 دلار برسد شرایط تغییر کرده و روند قیمت صعودی خواهد شد و در آن صورت رسیدن به محدوده 0.50 دلار دور از ذهن نخواهد بود.

 

شرایط کاردانو ADA برای نوسان‌گیری

ترید یا نوسان‌گیری یکی از بخش‌های جذاب بازار کریپتو می‌باشد چرا که در کنار نوسان بالا امکان معاملات در دو جهت خرید و فروش را فراهم می‌کند. تریدرها می‌توانند عایدی خوبی از بازار داشته باشند اما دقت کنید که این امر بدون داشتن دانش تکنیکال و تجربه کافی امکان‌پذیر نیست و ریسک بالایی خواهد داشت. جهت تعیین شرایط کاردانو برای نوسان‌گیری به سراغ تحلیل تکنیکال این توکن در تایم فریم 30 دقیقه (30m) می‌رویم تا نوسانات کوچکتر بازار را مشاهده کنیم.

 

شرایط کاردانو ADA برای نوسان‌گیری

 

قیمت کاردانو در این تایم فریم روندی نزولی دارد و هنوز موفق نشده خط روند خود را به سمت بالا بشکند. تا زمانی که کندل‌های قیمتی پایین‌تر از این خط روند باشند اولویت با پوزیشن‌های فروش یا Sell خواهد بود. در صورت عبور قیمت از حمایت 0.40 دلار حمایت بعدی در این تایم فریم 0.38 دلار خواهد بود. بدیهی است که در صورت شکسته شدن خط روند، شرایط تغییر کرده و اولویت با پوزیشن‌های buy خواهد بود.

 

سخن آخر

علیرغم شرایط مناسب cardano از لحاظ فاندامنتال، تحلیل تکنیکال این توکن نشان مي‌دهد که خرید کردن در شرایط فعلی با دید بلند مدت همراه با ریسک خواهد بود و بهتر است اجازه دهید تا روند صعودی کاردانو تایید شود و بعد از آن تصمیم خود را برای خرید عملی کنید. ضمنا افرای که به صورت روزانه ترید می‌کنند باید آگاه باشند که روند قیمت در کوتاه مدت نزولی خواهد بود و تا زمانی که قیمت از این کانال خارج نشده اولویت با پوزیشن‌های فروش خواهد بود.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها