استخراج ابری ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می شود

سرمایه‌گذاری و ورود به بازار ارزهای دیجیتال در چندین سال اخیر با پیشرفت‌های زیادی روبرو بوده است. در گذشته کاربران برای دریافت رمز ارزها باید به یک صرافی ارز دیجیتال مراجعه می‌کردند تا بتوانند ارزهای مورد نظر خود را با پرداخت مبلغی خریداری کنند. اما با پیشرفت این بازار مالی روش‌های متفاوتی برای سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شده است. می‌توان گفت یکی از روش‌های پرکاربرد و محبوب برای کسب درآمد استخراج رمز ارزها است.

زیرا سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از ماینرها یا ماینینگ ها ارزهای دیجیتال دریافت کنند. البته این روش نیز با مشکلاتی همچون تجهیزات گران، مصرف زیاد برق و غیره روبرو است. برهمین اساس توسعه‌دهندگان برای حل این مشکلات استخراج ابری یا کلود ماینینگ (Cloud Mining) را راه‌اندازی کرده‌اند. تا کاربران بتوانند بدون داشتن تجهیزات و مصرف برق به استخراج بیت کوین یا سایر رمز ارزها بپردازند. برهمین اساس در ادامه مقاله قصد داریم شما را با استخراج ابری آشنا کنیم و به مباحث زیر نیز بپردازیم.

  1. استخراج ابری ارز دیجیتال چیست؟
  2. بهترین سایت های استخراج ابری چیست؟
  3. مزایای و معایب کلود ماین چیست؟
  4. طرح پانزی در استخراج ابری

 

استخراج ابری ارز دیجیتال چیست؟

 

استخراج ابری ارز دیجیتال چیست؟

همانطور که به آن اشاره کردیم استخراج در بازار ارزهای دیجیتال با مشکلات زیادی روبرو است از همین رو افرادی که مشتاق به دریافت رمز ارزها از طریق استخراج می‌باشند می‌توانند از استخراج ابری استفاده کنند. برای انجام این کار شرکت‌های زیادی راه‌اندازی شده است که می‌توانید برای ماینینگ ابری قراردادی با آن‌ها طراحی کنید. این شرکت‌ها در قبال دریافت مبلغی به صورت ماهیانه با استفاده سخت افزارهای خود شروع به ماین ابری کردن رمز ارزها می‌کنند. در آخر نیز سود به دست آمده از این استخراج ابری میان شما و شرکت مورد نظر تقسیم می‌شود.

البته دقت کنید که سودی که از طریق ماینینگ ابری به دست می‌آید قیمت ناچیزی نسبت به استخراجی است که شخص یا دستگاه ماینر انجام می‌دهد. یعنی اگر بخواهیم به صورت ساده‌تر توضیح دهیم باید بگوییم سرمایه‌گذاران می‌توانند در این روش بدون خرید تجهیزات گران قیمت و تنها با پرداخت مبلغی از راه‌دور استخراج ابری انجام دهند برای انجام این کار تنها کافی است که از یک رایانه یا تلفن همراه استفاده کنید تا سود دریافتی خود را از آن طریق بررسی کنید برهمین اساس می‌توانید ماینینگ ابری ارز دیجیتال با موبایل را به راحتی انجام دهید. همچنین بهتر است بدانید این فناوری به حدی پیشرفت کرده است که استخراج ابری در ایران نیز رواج پیدا کرده است.

 

بهترین سایت های استخراج ابری چیست؟

 

بهترین سایت های استخراج ابری چیست؟

اکنون که توانستیم پاسخ مناسبی به سوال ماینینگ چیست یا کلود ماینینگ چیست بدهیم بهتر است در خصوص سایت‌هایی که این فعالیت را انجام می‌دهند نیز اطلاعاتی داشته باشید. به صورت کلی در سال‌های اخیر با پیشرفت بازار ارزهای دیجیتال و شناخت کاربرد و مزایای ماینینگ ابری سایت‌ها و شرکت‌های زیادی برای انجام این فعالیت راه‌اندازی شدند. اما بهتر است بدون تحقیق و دریافت اطلاعات در خصوص این شرکت‌ها با آن‌ها وارد معامله‌ نشوید. برهمین اساس ما برای راحتی کار شما قصد داریم چند مورد از بهترین سایت های استخراج ابری معتبر را معرفی کنیم که بهترین سایت ماین ابری عبارت‌اند از:

  1. سایت ای سی او اس (ECOS)
  2. سایت استورم گین (StormGain)
  3. سایت هشینگ 24 (Hashing24)
  4. سایت بی‌ماین (BeMine)

 

مزایا و معایب کلود ماین چیست؟

 

مزایا و معایب کلود ماین چیست؟

استخراج ابری ارزهای دیجیتال یکی از فناوری‌های کاربردی در حوزه کریپتوکارنسی می‌باشد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به عنوان یکی از روش‌های کسب درآمد محسوب می‌شود. البته ماینینگ ابری در کنار داشتن ویژگی‌های بسیار زیاد از معایب و مشکلاتی نیز برخوردار است.

مزایا:

برای استفاده از این روش کاربران نیاز به اطلاعات تخصصی ندارند و تنها کافی است در خصوص این بازار مالی و روند استخراج تا حدی اطلاعات داشته باشند. کاربران در این روش ماینینگ ابری نیازی به خرید تجهیزات گران قیمت و مشکل نگهداری و مصرف برق زیاد را ندارند و تنها با پرداخت مبالغی به صورت ماهیانه می‌توانند از کلود ماینینگ سود دریافت کنند. همچنین در استخراج های معمولی کاربران و سرمایه‌گذاران باید بر روی روند استخراج نظارت داشته باشند اما استخراج ابری نیازی به نظارت معامله‌گران ندارد.

معایب:

همانطور که ماینینگ ابری از مزایای زیادی برخوردار است از معایبی نیز بهره‌مند است. زیرا از آنجایی که سود این روش استخراج میان سرمایه‌گذاران و شرکت‌های استخراج ابری تقسیم می‌شود کاربران سود زیادی نسبت به استخراج معمولی دریافت نمی‌کنند. همچنین از آنجایی که در چندین سال اخیر سایت‌ها و شرکت‌های زیادی در حوزه کلود ماینینگ کار خود را آغاز کرده‌اند ممکن است تعدادی از آن‌ها کلاهبرداری باشند و از امنیت کافی برخوردار نباشند.

 

طرح پانزی در استخراج ابری

 

طرح پانزی در استخراج ابری

در چند سال اخیر سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال در میان سرمایه‌گذاران رواج پیدا کرده است و همین موضوع باعث شده توجه بسیاری از کلاهبرداران به این بازار جلب شود. این افراد سودجو سعی دارند از هر روشی به هدف خود برسند. برهمین یکی از روش‌های رایج در کلاهبرداری طرح پانزی می‌باشد در استخراج ابری کلاهبرداران پانزی کاربران را با وعده استخراج ابری ارزهای دیجیتال به سمت خود می‌کشانند.

این طرح در ماه‌های اولیه شروع به استخراج ارزهای دیجیتال می‌کند و سود سرمایه‌گذاران جدید را به سرمایه‌گذاران قدیمی می‌دهد تا بتواند اعتماد آن‌ها را جذب کند و سرمایه‌گذاران قدیمی این سایت‌ها را به دوستان خود معرفی کنند و افراد دیگری نیز به این پروژه جذب شوند. از همین رو پس از اینکه طرح پانزی توانست سرمایه‌گذاران زیادی را به سمت خود بکشاند شرایط برای کلاهبرداری فراهم می‌شود.

 

جمع بندی

استخراج یکی از راه‌های محبوب کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است که به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. کلود ماینینگ یا استخراج ابری نیز یکی از این روش‌ها می‌باشد که دردسر کمتری نسبت به استخراج فیزیکی دارد. با این حال در ماینینگ ابری ارز دیجیتال خطراتی هم وجود دارد که متقاضیان این کار باید از آن‌ها آگاه باشند.

کلاهبرداری‌های این حوزه یکی از این خطرات است که می‌تواند استخراج‌کنندگان را به دام اندازد. پس چنانچه نسبت به استخراج ابری رمز ارزها اشتیاق دارید، باید موارد امنیتی و تخصصی پیرامون آن را نیز فرا بگیرید تا بتوانید به شکلی اصولی از آن سود بگیرید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها