شکایت از ایلان ماسک به دلیل تبلیغ دوج کوین

ایلان ماسک به دلیل تبلیغ دوج کوین با شکایت 258 میلیارد دلاری مواجه شد! طبق آخرین اخبار U.TODAY، ایلان ماسک به دلیل تبلیغاتی که برای دوج کوین انجام داد، دیروز در دادگاه فدرال منهتن با یک شکایت 258 میلیارد دلاری مواجه شد. کیت جانسون، شاکی، ادعا می کند که می خواهد نماینده افرادی باشد که توسط میم کوین ها ضرر کردند.

ماسک، “پدر دوج” که خود منصوب شده و همچنین تسلا و اسپیس ایکس به مشارکت در “نقشه هرمی رمزارزی” متهم شدند. جانسون ادعا می کند که دوج کوین یک کلاهبرداری است که برای احمق های بزرگ طراحی شده است.

شاکی به توییتی استناد می کند که جکسون پالمر بنیانگذار دوج کوین برای تقویت پرونده خود ارسال کرد. طبق آخرین اخبار U.TODAY پالمر، منتقد سرسخت ارزهای دیجیتال، معتقد است که این صنعت در حال تداوم یک طرح فرقه مانند است. جانسون مدعی است که ماسک به دروغ اعلام کرد که دوج کوین سرمایه است و در عین حال مخاطبان خود را تشویق به خرید این ارز دیجیتال می کند.

 

آیا دوج کوین و میم کوین ها فریبند؟

به نقل از متهمان و کارمندان آنها شاکیان را فریب داده اند تا تقلید بیت کوین را به عنوان یک دارایی مقاوم ببینند. این شکایت از ماسک و شرکتش می خواهد که ترویج ارز دیجیتال میم را متوقف کنند. شاکی ادعا می کند که متهمان با کمک اعمال فریبکارانه خود، به طور ناعادلانه به اندازه حدود 86 میلیارد دلار ثروتمند شدند. شاکیان همچنین به دنبال غرامت 172 میلیارد دلاری است.

با بهره مندی از توییت های مکرر ماسک، دوج کوین در اوایل سال 2021 یک روند صعودی عظیم را تجربه کرد. با این حال، هیاهویی که در مورد ارز دیجیتال دوج وجود داشت به سرعت از بین رفت. این میم کوین اکنون از رکورد 0.73 دلاری خود به اندازه 92.12 درصد (53 میلیارد دلاری) در سال جاری در حال حاضر 217 میلیارد دلار است.

 

سوابق حمایت های ایلان ماسک از دوج کوین

بر اساس گزارش های موجود، با گذشت بیش از یک ماه از اظهارات بدبینانه ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت SpaceX و تسلا درباره بیت کوین ظاهرا دوباره در حال حمایت از دوج کوین (Dogecoin) است. ماسک که از قبل به عنوان یکی از طرفداران بزرگ دوج کوین شناخته شده است. در توییتر خود بار دیگر حمایت خود را اعلام کرد. وی در توییتر خود بار در قبل از آن اعلام کرده بود که دوج کوین، بهترین ارز دیجیتال است.

این اولین باری نیست که مدیرعامل شرکت تسلا موضع مثبت خود را نسبت به دوج کوین ابراز کرد. در آوریل 2019، ایلان ماسک توییت کرد که دوج کوین ممکن است که ارز دیجیتال مورد علاقه وی باشد و اینکه آن یک ارز دیجیتال “خیلی عالی” است.

ماسک همچنین به دلیل تلاش های مشترکی که با جکسون پالمر (Jackson Palmer)، خالق دوج کوین در زمینه مبارزه با کلاهبرداران ارزهای دیجیتال در توییتر داشت، شناس است. این کارآفرین مشهور در زمینه فناوری حتی در توییتر انتخاب است تا به عنوان مدیرعامل دوج کوین انتخاب شود و نامزدهای دیگری همچون ویتالیک بوترین، بنیان گذار اتریوم (ETH) و چارلی لی، خالق لایت کوین (LTC) را نیز پشت سر گذاشت.

همانطور که توسط کوین تلگراف گزارش است، دوج کوین یک ارز دیجیتال همتا به همتای مبتنی بر بلاک چین است که در سال 2013 راه اندازی شد و به یک ارز دیجیتال پرکاربرد تبدیل شد و محبوبیت آن تا اندازه ای افزایش یافت که از سطح انتظارات بیلی مارکوس (Billy Markus)، بنیانگذار آن نیز بالاتر رفت. نام و لوگوی این ارز دیجیتال از جوک اینترنتی (Meme) محبوب و نژاد سگ شیبا اینو (Shiba Inu) الهام گرفتند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها