استخراج ارز دیجیتال با موبایل؛ بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با موبایل

در سال‌های اخیر، ارزهای دیجیتال به یکی از پرطرفدارترین و بحث برانگیزترین موضوعات دنیای فناوری و اقتصاد تبدیل شده‌اند. بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال توانسته‌اند تحولی شگرف در سیستم‌های مالی سنتی ایجاد کنند و فرصت‌های جدیدی برای سرمایه گذاری و کسب درآمد فراهم آورند. با این حال، استخراج ارز دیجیتال که یکی از روش‌های اصلی تولید و تامین این ارزها است، به دلیل نیاز به تجهیزات قدرتمند و مصرف بالای انرژی، همواره با چالش‌های زیادی روبرو بوده است.

البته با پیشرفت فناوری‌های موبایل و افزایش توان پردازشی گوشی‌های هوشمند، امکان استخراج ارز دیجیتال با موبایل فراهم شده است. که این امر موجب شده تا افرادی که به تجهیزات پیشرفته دسترسی ندارند نیز بتوانند به دنیای ارزهای دیجیتال وارد شوند و از مزایای استخراج آن بهره‌مند گردند. با در نظر داشتن این موضوع ما در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کاملی در خصوص این روش استخراج بپردازیم و نحوه استخراج ارز دیجیتال با گوشی را به شما آموزش دهیم.

 

استخراج ارز دیجیتال با موبایل چگونه است؟

 

استخراج ارز دیجیتال با موبایل چگونه است؟

استخراج ارزهای دیجیتال به دلیل افزایش سختی شبکه‌های بلاک چینی توسط تجهیزات پیشرفت با قدرت پردازشی بالا انجام می‌شود. البته این دستگاه‌ها از هزینه‌های بالایی برخوردار بودند و تهیه دستگاه‌های ماینر برای تمامی افراد امکان پذیر نیست. از همین رو افرادی که مشتاق به استخراج ارزهای دیجیتال می‌باشند به سراغ روش‌های دیگری همچون استخراج ابری و استخراج ارز دیجیتال با موبایل رفتند.

از همین رو برای استخراج ارزهای دیجیتال با موبایل ماینرها باید نرم افزارهایی را بر روی تلفن همراه خود نصب کنند و به استخرهای استخراج ارزهای دیجیتال رمز ارز مورد نظر متصل کنند. با در نظر داشتن این موضوع سیستم‌های سخت افزاری تلفن همراه، به استخرهای استخراج کمک می‌کنند تا ماینینگ رمز ارزها، به راحتی انجام شود. برهمین اساس بسته به میزان مشارکتی که افراد در امر استخراج داشته‌اند پاداش دریافت می‌کنند.

 

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل

 

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل

اکنون که با مفهوم استخراج ارز دیجیتال با موبایل آشنا شدید ممکن است این سوال برایتان به میان آید که آیا با استفاده از تلفن همراه می‌توان بیت کوین یا سایر ارزهای قابل استخراج را به دست آورد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که استخراج تمامی ارزها به خصوص بیت کوین با استفاده از موبایل امکان پذیر نیست. زیرا در چندین سال گذشته شبکه‌های بلاک چینی با پیشرفت‌های زیادی روبرو بودند؛ از همین رو سختی شبکه‌های بلاک چینی افزایش یافته و امکان استخراج تعداد زیادی از رمز ارز با استفاده از کامپیوترهای خانگی یا تلفن همراه امکان پذیر نمی‌باشد و افراد تنها می‌توانند با استفاده از تجهیزات قدرتمند به استخراج این نوع رمز ارزها بپردازند.

با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید که سختی شبکه بیت کوین نیز در این سال‌ها افزایش یافته از همین رو امکان ماین کردن این رمز ارز با استفاده از موبایل امکان پذیر نمی‌باشد. البته تعدادی از رمز ارزها به شکلی طراحی شده‌اند که ماینرها می‌توانند با استفاده از موبایل خود به استخراج آن‌ها بپردازند که ما در این بخش قصد داریم دو مورد از بهترین ارزهای دیجیتال قابل استخراج با موبایل را به شما معرفی کنیم که این رمز ارزها عبارت‌اند از:

ارز دیجیتال مونرو (XMR): مونرو (Monero) یکی از انواع ارزهای دیجیتال است که تمرکز ویژه‌ای بر روی حریم خصوصی، امنیت و عدم قابلیت ردیابی تراکنش‌ها دارد. به صورت کلی این رمز ارز از فناوری‌هایی مانند حلقه امضاها (Ring Signatures) و آدرس‌های مخفی (Stealth Addresses) استفاده می‌کند تا هویت فرستنده، گیرنده و مقدار تراکنش را مخفی نگه دارد. از همین رو از آنجایی که مونرو از الگوریتم RandomX برای استخراج استفاده می‌کند و به گونه‌ای طراحی شده است که با CPU ها و GPU ها کار کند، به همین دلیل می‌توان این رمز ارز را با موبایل‌های هوشمند نیز استخراج کرد.

ارز الکترونیوم (ETN): Electroneum یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است که هدف آن تسهیل پرداخت‌های سریع، آسان و امن با تمرکز بر بازارهای در حال توسعه است. البته این پروژه از ویژگی‌های دیگری نیز بهره‌مند است و امکان استخراج از طریق موبایل را برای کاربران فراهم می‌کند. به صورت کلی این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به تجهیزات پیشرفته و با استفاده از گوشی‌های هوشمند خود به استخراج ارز دیجیتال با موبایل بپردازند.

 

مزایای استخراج ارز دیجیتال با موبایل

 

مزایای استخراج ارز دیجیتال با موبایل

استخراج ارز دیجیتال با موبایل از مزایای متعددی برخوردار است و ماینرها می‌توانند به راحتی و آسانی به استخراج ارز دیجیتال با موبایل بپردازند. همچنین از آنجایی که استخراج ارز دیجیتال با موبایل رایگان، نیاز به تجهیزات گران قیمت ندارد و برخلاف استخراج با دستگاه‌های تخصصی مانند ASIC، استخراج ارز دیجیتال با موبایل هزینه‌های کمتری به همراه دارد.

از همین رو استخراج رمز ارز با موبایل می‌تواند برای کسانی که تازه وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده‌اند، به عنوان یک روش آموزشی مفید باشد تا با فرآیند استخراج و مفاهیم مرتبط با آن آشنا شوند. همچنین استخراج با تلفن همراه روند ساده‌تری است و افراد به راحتی می‌توانند با کمک سایت استخراج ارز دیجیتال با موبایل به دریافت رمز ارزها بپردازند. از همزن رو در چندین سال اخیر سایت‌های زیادی راه اندازی شده است که افراد می‌توانند با استفاده از سایت استخراج ارز دیجیتال با موبایل رمز ارز دریافت کنند که یکی از این سایت CryptoTab Browser می‌باشد.

 

معایب استخراج ارز با گوشی

 

معایب استخراج ارز با گوشی

استخراج ارز دیجیتال با موبایل در کنار داشتن مزایای متعدد از معایبی نیز برخوردار است به صورت کلی موبایل‌ها قدرت پردازش کمتری نسبت به دستگاه‌های تخصصی استخراج دارند، بنابراین میزان استخراج و سوددهی آن‌ها بسیار کمتر است. همچنین استخراج ارز دیجیتال با موبایل مصرف باتری بالایی دارد و می‌تواند عمر باتری تلفن همراه را کاهش دهد. از همین رو استفاده طولانی مدت از موبایل برای استخراج رمز ارزها ممکن است به دستگاه آسیب بزند.

البته این موارد تنها معایب استخراج ارز دیجیتال با موبایل نیست بلکه استفاده از اپلیکیشن‌های استخراج ناشناخته یا غیرمعتبر ممکن است امنیت دستگاه شما را به خطر بیندازد و داده‌های شخصی شما را در معرض خطر قرار دهد. همچنین همانطور که در بخش‌های بالا به آن اشاره کردیم در استخراج ارز دیجیتال با موبایل ماینرها نمی‌توانند تمامی ارزهای قابل استخراج را از این روش به دست آورند و تنها برخی از ارزهای دیجیتال با الگوریتم‌های خاصی برای استخراج با موبایل مناسب هستند. از همین رو این محدودیت‌ها باعث می‌شود که افراد انتخاب‌های کمتری برای استخراج داشته باشند.

 

روش استخراج ارز دیجیتال با گوشی

 

روش استخراج ارز دیجیتال با گوشی

پس از گذشت مدتی با استقبال هرچه بیشتر افراد از استخراج ارز دیجیتال با موبایل روش‌های متعددی برای این نوع استخراج معرفی شد. یکی از این روش‌ها استخراج ارز دیجیتال با موبایل به صورت انفرادی و بدون حضور در استخرهای استخراج می‌باشد. به صورت کلی در این روش افراد باید بهترین برنامه های استخراج ارز دیجیتال اندروید و آیفون را بر روی تلفن همراه خود نصب کنند، در این صورت می‌توانند به استخراج رمز ارزها بپردازند. با در نظر داشتن این موضوع قابل ذکر است که استفاده از برنامه استخراج ارز دیجیتال با موبایل از مزایا و معایبی بهره‌مند است.

به صورت کلی از آنجایی که این روش استخراج ارز دیجیتال با موبایل رایگان انجام می‌شود ماینرها دیگر نیاز به پرداخت هزینه‌های شرکت در استخرهای استخراج را ندارند. اما در مقابل تلفن‌های همراه قدرت کمتری نسبت به استخرهای استخراج دارند که این موضوع منجر به سخت‌تر شدن فرایند استخراج و دریافت درآمد کمتری می‌شود.

البته روش‌های دیگری نیز برای استخراج ارز دیجیتال با موبایل طراحی شده است که استخرهای استخراج موبایل و بازی‌های کریپتویی جزو آن‌ها می‌باشند. به صورت کلی در روش استخرهای استخراج افراد می‌توانند تلفن همراه خود را به یکی از استخرهای استخراج متصل کنند و فرایند ماینینگ را هم سو با سایر ماینرها انجام دهند. البته در این روش ماینرها باید برای شرکت در استخرهای استخراج هزینه پرداخت کنند و پس از گذراندن روند استخراج استخرها بخشی از درآمد خود را به عنوان کارمزد دریافت کنند. از همین رو در مقابل پرداخت کارمزد افراد می‌توانند با قدرت پردازشی بیشتری به استخراج ارز دیجیتال با موبایل بپردازند.

 

استخراج رمز ارزها به کمک بازی های تلگرامی

 

استخراج رمز ارزها به کمک بازی های تلگرامی

همانطور که در بخش بالا نیز به آن اشاره کردیم ماینرها می‌توانند از روش‌های متفاوتی به استخراج رمز ارزها بپردازند که یکی از این روش‌ها بازی های کریپتویی است. در چندین سال اخیر بازار کریپتوکارنسی به بیشتر حوزه‌ها از جمله صنعت بازی نفوذ کرده است. از همین رو با ادغام صنعت بازی با حوزه ارزهای دیجیتال بازی‌های متفاوتی راه اندازی شدند که ارز دیجیتال می‌دادند. با در نظر داشتن این موضوع می‌توان گفت استخراج رمز ارزها با کمک بازی‌های کریپتویی یکی از روش‌های نوین است که به تازگی توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

زیرا در این روش افراد می‌توانند با بازی کردن کسب درآمد کنند و ارز دیجیتال استخراج کنند. از همین رو با استقبال هر چه بیشتر افراد از بازی‌های کریپتویی روز افرون تعداد این بازی‌ها در حال گسترش است. پیام رسان تلگرام نیز در چندین ماه اخیر پروژه‌های متفاوتی را راه اندازی کرده است تا افراد بتوانند به کمک آن‌ها ارز دیجیتال دریافت کنند. نات کوین، همستر و تپ سواپ یکی از بهترین بازی‌های تلگرامی است که افراد می‌توانند با ضربه زدن بر روی صفحه موبایل خود ارز دیجیتال استخراج کنند.

 

بهترین نرم افزار برای استخراج ارز دیجیتال با موبایل

 

بهترین نرم افزار برای استخراج ارز دیجیتال با موبایل

در چندین سال اخیر اپلیکیشن‌های متفاوتی برای استخراج ارز دیجیتال با موبایل راه اندازی شدند که هر یک از ویژگی‌های متعددی برخوردار بودند. با در نظر داشتن این موضوع ما در این بخش قصد داریم به معرفی بهترین اپلیکیشن‌های استخراج ارز دیجیتال با موبایل ایفون و اندروید و ایفون بپردازیم.

به صورت کلی ECOS یکی از پلتفرم‌های معتبر و شناخته‌شده در زمینه استخراج ابری ارزهای دیجیتال است. این پلتفرم امکانات متعددی را برای کاربران فراهم می‌کند تا به راحتی و بدون نیاز به تجهیزات پیچیده، به استخراج ارزهای دیجیتال با موبایل بپردازند. به صورت کلی اپلیکیشن و وب سایت ECOS دارای رابط کاربری ساده و جذابی هستند که بر روی تلفن همراه آیفون و اندروید به راحتی قابل نصب است.

از همین رو برای نصب این برنامه کاربران ابتدا باید وارد اپلیکیشن گوگل پلی و اپ استور شوند و نام این برنامه را سرچ کنند و به نصب آن بپردازند تا بتوانند از این برنامه استفاده کنند. با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید که تا یک مدت محدود استفاده از ECOS به صورت رایگان است اما پس از گذشت مدتی ماینرها باید برای استخراج ارز دیجیتال با این اپلیکیشن هزینه‌ای پرداخت کنند.

اپلیکیشن NiceHash یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین پلتفرم‌های استخراج ارز دیجیتال با موبایل است که برای کاربران شرایطی فراهم می‌کند تا از افراد طریق اجاره یا فروش قدرت پردازش (Hash Power)، ارزهای دیجیتال مختلفی را استخراج کنند. همچنین این برنامه نرم افزاری، از رابط کاربری ساده‌ای بهره‌مند است که بر روی اپلیکیشن اندروید و آیفون به راحتی قابل نصب است و کاربران مبتی افراد حرفه‌ای می‌توانند از این اپ استفاده کنند.

MinerGate نیز یکی از نرم‌افزارهای محبوب برای استخراج ارزهای دیجیتال است که نسخه موبایلی آن برای آیفون و اندروید نیز موجود است. به صورت کلی این نرم افزار از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و از رابط کاربری ساده‌ای برخوردار است. اما در مقابل نیز از قدرت استخراج پایینی بهره‌مند است و از آنجایی که استخراج با استفاده از این اپ مصرف بالایی باتری را به همراه دارد پس از گذش مدتی تلفن همراه ماینرها با مشکلات زیادی روبرو می‌شود.

 

جمع بندی

در چندین سال اخیر با استقبال هر چه بیشتتر افراد از بازار کریپتوکارنسی افراد زیادی به دنبال کسب درآمد از طریق استخراج ازهای دیجیتال بودند. اما از آنجایی که استخراج رمز ارزها به تجهیزاتی با پردازش بالا و پر هزینه نیاز دارد افراد زیادی قادر به پرداخت این هزینه‌ها نیستند. از همین رو با پیشرفت بازار کریپتو رمز ارزهایی راه اندازی شدند که افراد می‌توانند با کمک تلفن همراه خود به استخراج آن‌ها بپردازند.

از همین رو استخراج ارز دیجیتال با موبایل برای افرادی که به دنبال کسب تجربه می‌باشند گزینه مناسبی است. زیرا این روش به تجهیزات گران قیمت نیاز ندارد  و افراد تازه کار به راحتی می‌توانند با این روش به استخراج رمز ارزها بپردازند. اما در مقابل نیز این روش با معایبی همچون مصرف بالای باتری، درآمد کم، قدرت پردازشی کم و غیره روبرو است. با در نظر داشتن این موضوع ما در این مقاله سعی داشتیم به صورت کامل استخراج ارز دیجیتال را با موبایل به شما توضبح دهیم.

 

سوالات متداول

آیا استخراج ارز دیجیتال با موبایل قانونی است؟

در حال حاضر قوانین یکسانی برای استخراج ارز دیجیتال با موبایل منتشر نشده است و هم اکنون قوانین مربوط به استخراج ارز دیجیتال بسته به کشورها متفاوت است. اما استخراج ارز دیجیتال با موبایل در بیشتر کشورها قانونی است.

استخراج ارز دیجیتال با موبایل چقدر زمان می برد؟

مدت زمان استخراج به قدرت پردازشی موبایل، الگوریتم ارز دیجیتال و میزان سختی شبکه بستگی دارد. اما معمولا زمان زیادی طول می‌کشد تا استخراج ارز دیجیتال با موبایل انجام شود.

آیا استخراج ارز دیجیتال با موبایل امن است؟

استخراج با نرم‌افزارهای معتبر به طور کلی امن است، اما باید از نرم‌افزارهای ناشناخته و غیرمعتبر خودداری کنید تا از سرقت اطلاعات و کلاهبرداری جلوگیری شود.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها