زمستان کریپتو در راه است

با کاهش ارزش کلی بازار کریپتو در دو هفته گذشته و سقوط آن به زیر 2 تریلیون دلار، تحلیلگران قدیمی بر این بازار به طور گسترده در رابطه با ورود به بازار نزولی خرسی یا زمستان کریپتو صحبت می کنند. به گزارش کوین تلگراف، برخلاف انتظار بسیاری بیت کوین توانست در سال 2021 به قیمت بالاتر 68,000 دلار رسید و در ادامه مسیر به زیر 40,000 دلار سقوط کرد. این سقوط باعث زیان قابل توجهی برای  سرمایه گذاران بزرگ همچون مایکرواستراتژی شد.

ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم معتقد است زمستان کریپتو برای بازار رمزارزها  می تواند برای این صنعت مفید واقع شود. چراکه بازار ریزشی باعث رشد فناوری می شود. به عقیده ی این میلیاردر 28 ساله، قیمت های پایین تر در بازار پروژه های بلند مدت را تقویت می کند. همچنین پروژه های سوداگرانه را از بین می برد. بوترین در گفت و گویی با بلومبرگ در رابطه با ورود به فاز نزولی یا همان زمستان کریپتو گفت:

“در زمستان کریپتو و در جریان بازارهای نزولی بسیاری از پروژه‌ ها حذف می‌ شوند و می‌ توانید ببینید کدام پروژه‌ ها در طولانی‌ مدت همچنان پابرجا هستند و مدل کاری، تیم و جامعه آنها با ثبات است.”

ویتالیک بوترین معتقد است افرادی که به بازار رمزارزها واقعا علاقه دارند، از بازار نزولی استقبال خواهند کرد. چراکه با افزایش قیمت در بازار برای دوره ای طولانی، هرچند بسیاری خوشحال می شوند، تعداد کثیری از سرمایه‌ گذاران و سوداگران کوتاه‌ مدت به بازار جذب می‌ شوند که به ضرر بازار است.

در صورتی که پیش بینی رهبران صنعت از وقوع بازار نزولی درست باشد، پروژه های رمزارز قطعا زمان کافی برای بهبود و توسعه تا رالی صعودی بعدی خواهند داشت. برخی از تحلیلگران معتقد اند که فاز بعدی صعودی ممکن است تا سال 2025 از راه نرسد.

 

نمودار هاوینگ بیت کوین

 

چه زمانی زمستان کریپتو پایان می رسد

یکی از بنیانگذاران صرافی هوبی معتقد است روند صعودی بعدی بیت کوین تا سال 2024 اتفاق نخواهد افتاد. احتمالا تا هاوینگ بعدی بیت کوین در جولای 2024 (تیر 1403) شاهد صعود دوباره قیمت خواهیم بود. هر سه هاوینگ قبلی بیت کوین از جمله آخرین هاوینگ که در سال 2020 رخ داد باعث رشد تصاعدی قیمت شد. هاوینگ بیت کوین هر چهار سال یک بار رخ می دهد و طی آن تعداد بیت کوین های استخراج شده به نصف کاهش می کند.

در حال حاضر هر بلاک چین بیت کوین ، پاداشی معادل 6.25 واحد بیت کوین را دارد. پس از هاوینگ بعدی این پاداش به 3.125 واحد کاهش خواهد یافت. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد تاریخچه هاوینگ و اثر آن بر قیمت بیت کوین توصیه می شود. این تحلیلگر با اشاره به زمستان کریپتو در سال 2018 به دنبال دومین هاوینگ بیت کوین و رالی سال 2017 رخ داد، گفت که بازار در سال اخیر در چرخه های مرتبط با هاوینگ در حرکت بود. وی در این رابطه گفت:

اگر این چرخه ادامه داشته باشد، ما الان در مراحل اولیه یک بازار نزولی هستیم. پس از این فاز نزولی، تا پایان سال 2024 و یا آغاز سال 2025 بازار صعودی بعدی را نخواهیم دید.”

در اواخر سال 2021 جسی پاول، مدیر عامل صرافی کراکن نیز در رابطه با وقوع زمستان کریپتو در آینده صحبت کرد و خاطرنشان کرد هر قیمتی کمتر از 40,000 دلار فرصتی برای خرید به شمار می رود. قیمت بیت کوین در زمان نگارش این خبر در محدوده 37,653 دلار قرار دارد و طی 365 روز گذشته، بیش از 33% کاهش یافت.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ساره
ساره
2 سال قبل

برای مواقعی که بازار روند نزولی داره آپشن استاپلاس واقعا کاربردیه امیدوارم به زودی به بیت ایمن هم اضافه بشه

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  ساره

سلام
بله ایشالا به زودی این آپشن ها اضافه خواهد شد

لیلا
لیلا
2 سال قبل

کی این زمستون کریپتو تموم میشه پس؟

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  لیلا

بازار احتمالا تا 2024 رشد هایی مثل سال 2021 رو تجربه نمی کنه اما باز هم نوسانات پر سود داره

نادر پیروی
نادر پیروی
2 سال قبل

فک کنم الان تو همون زمستان کریپتویی گیر کردیم😑😑

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  نادر پیروی

بله متاسفانه بازار مدام در حال رنج زدنه ولی خب هنوز هم میشه ازش سود گرفت اما سخت تر