رمزارز ها تحت حمایت شرکت های خودروسازی جهان 

در چند سال اخیر شاهد اخبار مختلف از حمایت های  شرکت های بزرگ و کوچک جهان از رمزارز ها بودیم. از بین این شرکت ها پس از شرکت های فناوری و تکنولوژی شاهد حمایت شرکت های مختلف خودروسازی بودیم.برای مثال حمایت اخیر آلفارومئو از NFT ها؛

شرکت خودروسازی ایتالیایی آلفارومئو (Alfa Romeo) از جدید ترین خودروی شاسی بلند خود با نام توناله (Tonale) رونمایی کرد. ویژگی متمایز کننده این شاسی بلند، اتصال هر خودرو تولیدی این مدل به یک توکن غیر مثلی مبتنی بر شبکه بلاک چین است. فرانچسکو کالکاریا، رئیس بخش بازاریابی و ارتباطات جهانی آلفارومئو درباره این ویژگی می‌ گوید:

” در صورت رضایت مشتریان، NFT دیتاهای خودرو را ثبت و نگهداری می‌ کند و می‌ تواند به‌ عنوان تضمینی برای وضعیت کلی خودرو ها استفاده شود.”

 

شرکت تسلا و حمایت از رمزارز ها

 

رمزارز های حمایت شده توسط تسلا

وقتی از حمایت های شرکت های خودرو سازی از رمزارز ها صحبت می کنیم، نمی توانیم به بزرگترین خودروسازی؛ تسلا اشاره نکنیم. ایلان ماسک صاحب شرکت تسلا در اوایل سال 2021 از بیت کوین به‌ عنوان روش پرداختی خرید خودرو هایش استفاده کرد. این تنها بخشی از استقبال گسترده بیت کوین از طرف تسلا بود. چرا که این شرکت در ماه های اول 2021، حدود 1.5 میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه‌ گذاری کرد. با وجود این، بلافاصله بعد از اینکه تسلا با انتقاداتی مبنی بر اینکه روش استخراج اثبات کار بر محیط زیست تاثیر منفی دارد مواجه شد. از آن خبر به بعد تسلا حمایت از بیت کوین را متوقف کرد.

در ژوئن 2021، ایلان ماسک اعلام کرد که تسلا زمانی دوباره از بیت کوین حمایت می‌ کند که حداقل نیمی از نرخ هش شبکه این ارزدیجیتال با انرژی‌ های تجدیدپذیر تامین شود.

بر اساس گزارش forbes، کمی بعد از بیت کوین، ایلان ماسک در توییتی نوشت که این شرکت به مردم اجازه می‌ دهد برخی از محصولات برندش را با استفاده از ارزدیجیتال Dogecoin خریداری کنند. اقدامی که ماه‌ ها پس از آزمایش کوتاه مدت این شرکت برای اجازه دادن به مشتریانش برای پرداخت خودرو‌های الکتریکی با بیت کوین بالاخره به تصویب رسید.

 

 

تویوتا رمزارز خود را خواهد ساخت

 

شرکت تویوتا رمزارز اختصاصی خود را خواهد ساخت

چند ماه قبل هم اخباری از شرکت خودروسازی تویوتا، یکی از بزرگترین شرکت های جهان مربوط به دنیای رمزارز ها را شنیدیم. این شرکت با ایجاد یک صرافی و یک ارزدیجیتال قصد ورود به حوزه رمزارز ها  را دارد.

تویوتا سیستمز (Toyota Systems) بازوی فناوری اطلاعات شرکت تویوتا در 26 اکتبر 2021، طی اطلاعیه ای از مقاصد خود برای ایجاد یک ارزدیجیتال پرده برداشت. همچنین این شرکت در حال همکاری با صرافی رمزارز ژاپنی دی کورت (Decurret) است تا یک ارزدیجیتال با برند خود را بسازد.

 2500 نفر از کارکنان تویوتا سیستمز در مراحل آزمایش این سیستم شرکت می‌ کنند. این پلتفرم نقش عمده‌ ای در پرداخت‌ های ارزدیجیتال برای مزایای این کارمندان ایفا می‌ کند. براساس اطلاعیه شرکت تویوتا، کارمندانی که در این طرح آزمایشی مشارکت می‌ کنند می‌ توانند این ارزدیجیتال را با مزایا و هدایایی که از شرکت دریافت می‌ کنند، مبادله کنند. تویوتا سیستمز به این موضوع هم اشاره کرد که ارز دیجیتال مزبور را نمی‌توان با ین ژاپن مبادله کرد.

این طرح آزمایشی جدید از پلتفرم مبتنی بر بلاک چین و اختصاصی صرافی دی‌ کورت برای صدور و مدیریت رمزارز ها استفاده می‌ کند. این طرح علاوه بر آزمایش مقیاس‌ پذیری یک مدل همتا به همتا بر روی بلاک چین، مسائل حوزه کسب‌ وکار و مرتبط با پرداخت به تعداد زیادی از افراد را نیز آزمایش می‌ کند. شرکت تویوتا به شکلی پویا در حال پژوهش بر روی صنعت بلاک چین است و در همین راستا تویوتا بلاک چین لب (Toyota Blockchain Lab) را در ماه مارس سال 2020 (اسفند98) تاسیس کرد. این شرکت خودروسازی همچنین در سال 2016 به کنسرسیوم R3 که یکی از ائتلاف‌ های اصلی در صنعت بلاک چین به‌ حساب می‌آید، ملحق شد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Darya sharifi
Darya sharifi
2 سال قبل

منتظر روزی هستیم که تمام کمپانی های شناخته شده رمز ارز اختصاصی خودشون رو داشته باشن🤔

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  Darya sharifi

امیدواریم
به امید اون روزی که رمزارزها توسط کل دنیا پذیرفته بشن🙏🙏