ارز دیجیتال و بورس چه تفاوتی دارند؟

در چندین سال گذشته سرمایه‌ گذاری در بازار ارز دیجیتال و بورس محبوبیت زیادی پیدا کرده است و به عنوان دو بازار مالی پرطرفدار شناخته می‌شود. اما اگر به تازگی قصد سرمایه‌ گذاری دارید ولی از تفاوت ارز دیجیتال و بورس مطلع نیستید بهتر است پیش از سرمایه‌ گذاری و ورود دارایی خود در این دو بازار مالی از تفاوت‌ ارز دیجیتال و بورس مطلع شوید تا بتوانید با تصمیمی درست دارایی خود را وارد بازار کنید. ابتدا بهتر است بدانید پیش از فراگیری ارزهای دیجیتال معامله‌ گران پول‌های خود را در بورس سرمایه‌ گذاری می‌کردند.

اما پس از شناخته‌تر شدن بازار کریپتوکارنسی، بسیاری از سرمایه‌گذاران به فعالیت خود در بازار بورس پایان دادند و وارد بازار ارز دیجیتال شدند، یا در هر دو بازار مالی به معاملات خود ادامه دادند. زیرا بورس به مراتب بازاری قدیمی‌تر است اما حوزه کریپتوکارنسی فناوری جدید می‌باشد که توانسته در مدت زمان کوتاهی محبوبیت و توجه بسیار زیادی کسب کند. همچنین بازار ارز دیجیتال، معاملاتی جدید و متنوع را برای کاربران به ارمغان می‌آورد و روز افزون در حال پیشرفت می‌باشد. برهمین اساس ما در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت ارز دیجیتال و بورس آشنا کنیم و به مباحث دیگر نیز بپردازیم.

 

ریسک سرمایه گذاری یکی از تفاوت ارز دیجیتال و بورس

 

ریسک سرمایه گذاری در بورس بیشتر است یا ارز دیجیتال؟

ابتدا برای ورود سرمایه خود به بازارهای مالی باید به چندین فاکتور مشخص توجه کرده و با اطلاعات دقیقی دارایی خود را وارد بازار کنید. یکی از فاکتورهای مهم پیش از سرمایه‌ گذاری در نظر داشتن ریسک و ضرر و زیان آن پروژه می‌باشد. البته اگر قصد سرمایه‌ گذاری دارید بهتر است بدانید بازارهای مالی همواره با ریسک‌ها و نوسانات زیادی مواجه هستند و ارز دیحیتال و بورس نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته مقدار ریسک این دو بازار مالی باهم متفاوت است و این موضوع به عنوان تفاوت ارز دیجیتال و بورس شناخته می‌شود. اکنون ممکن است این سوال به میان بیاید که ریسک سرمایه‌ گذاری در بازار ارزهای دیجیتال بیشتر است یا بورس؟

اگر بخواهیم جواب دقیق و درستی در خصوص این موضوع بدهیم باید بگوییم بازار ارز دیجیتال با نوسانات و سود بالایی روبرو است اما در عین حال ریسک بالایی را نیز با خود به همراه دارد و بورس در این خصوص شرایط اثبات شده‌‌ای دارد. البته جالب است بدانید که اگر یک سری فاکتورهای مهم را در خصوص سرمایه‌ گذاری در هر دو بازار مالی رعایت نکنید ممکن است با ریسک‌های بالاتری نیز مواجه شوید. به طور مثال زمانی که قصد دارید سرمایه خود را وارد بورس کنید حتما باید در خصوص سهمی که می‌خواهید خریداری کنید تحقیق کنید تا با مشکل بزرگی روبرو نشوید.

 

آیا روند کار بازار ارز دیجیتال مانند بورس است؟

 

آیا روند کار بازار ارز دیجیتال مانند بورس است؟

اکنون که با ریسک بازار ارز دیجیتال و بورس آشنا شدید بهتر است اطلاعاتی در خصوص روند کار این دو بازار مالی و دیگر تفاوت ارز دیجیتال و بورس داشته باشید. یکی از تفاوت‌های ارز دیجیتال و بورس در تایم کاری آن‌ها می‌باشد زیرا کار و معامله در بازار ارز دیجیتال به صورت 24 ساعته و شبانه روزی و در تمام روزهای هفته است. اما معامله در بورس در زمان محدودی انجام می‌شود و در کشور ایران ساعت رسمی بورس 9 صبح تا 12:30 ظهر می‌باشد و تنها در روزهای کاری فعالیت می‌کنند.

یکی دیگر از تفاوت‌ ارز دیجیتال و بورس در محدودیت سنی معامله‌ گران می‌باشد، زمانی که فردی قصد دارد سرمایه خود را وارد بازار کند حتما باید دارای سن قانونی باشد و کمتر از اجازه ورود به بازار بورس را ندارد. اما در بازار ارز دیجیتال کاربرانی که کمتر از سن قانونی هستند نیز می‌توانند در صرافی‌های غیرمتمرکز معاملات خود را به راحتی انجام دهند.

همچنین یکی از مسائلی که باعث شد معامله‌ گران به کار در بازار ارز دیجیتال اشتیاق بیشتری پیدا کنند فضای غیرمتمرکز کریپتوکارنسی می‌باشد، مسئله‌ای که سال‌ها است بازار بورس از آن محروم است. زیرا پس از سقوط بازار بورس در سال 1929، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) طرحی را برای حمایت سرمایه‌گذاران پیاده کرد که در این طرح شرکت‌ها ملزم به افشای کلیه اطلاعات بودند. برهمین اساس ما در این مقاله قصد داشتیم شما را با تفاوت ارز دیجیتال و بورس آشنا کنیم و می‌توانید در مقالات  طلا و بیت کوین و همچنین فارکس و ارز دیجیتال، بازار ارز دیجیتال را با سایر بازارهای مالی مقایسه کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها