مجوز فعالیت استخراج ارزهای دیجیتال

اخیرا وزارت صمت بخش نامه ای را صادر کرد. طی این بخش نامه، جواز تاسیس و پروانه بهره برداری برای متقاضیان فارم های استخراج رمزارز در صورت تامین برق از طریق نیروگاه های تجدیدپذیر با تایید وزارت نیرو مسیر خواهد شد. ضمن اینکه دارندگان جواز تاسیس این فارم ها که هنوز پروانه بهره برداری دریافت نکردند و دارای قرارداد معتبر تامین انرژی با وزارتخانه های نیرو و نفت هستند، مشکلی برای دریافت این پروانه نخواهند داشت. این فارم ها نیز می توانند جواز تاسیس خود را تامین کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ محسن احتشام دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی در مصاحبه ای اعلام کرد:

وزارت صمت آیین نامه جدیدی را ارسال کرد که ضمن رفع ممنوعیت استخراج مراکز مجاز تا تاریخ 15 اسفند 1400 با شماره 310429/60 صادر شد. پیش تر در پی صدور شیوه نامه اجرایی صدور مجوز فعالیت استخراج رمزارز موظف بودند تا برق خود را صرفا از طریق نیروگاه های تجدیدپذیر تامین کنند و برای این موضوع حتما باید با سازمان ساتبا قرارداد خرید تضمینی برق ببندند.

آینده استخراج در ایران

به نقل از احتشام در این بخش نامه همچنین برای رفع مشکل صدور مجوز پروهی از دارندگان جواز استخراج رمزارز که دارای قرارداد تامین انرژی با وزارتخانه های نیرو و نفت بودند. اما هنوز پروانه بهره برداری خود را دریافت نکردند نیز راهکاری اندیشیدند. به موجب آن متقاضیان دارای جواز تاسیس استخراج رمزارز که دارای قرارداد معتبر تامین برق و یا گاز از وزارت نفت و یا نیرو هستند، صدور پروانه بهره برداری و یا تمدید جواز تاسیس با تایید قرارداد و استعلام از ارکان ذی ربط وزارت خانه های مذکور بلامانع است.

در 15 اسفند وزارت صمت در نامه ای از وزارت نفت خواست تا برای متقاضیان استخراج رمزارز که دارای قرارداد تامین برق یا گاز با وزارت نفت یا نیرو هستند، پروانه بهره برداری صادر کند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بیژن
بیژن
2 سال قبل

چه خوب که شما اخبار روز رو برامون میزارید

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  بیژن

متشکر🙏🙏

دیار
دیار
2 سال قبل

حالا که دارن مجوز میدن جایی هست که بشه ازش دستگاه ماینر خرید معتبر باشه و ثبت رسمی بکنه؟

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  دیار

شرکت های مختلفی ماینر می فروشند شما باید در مورد اعتبارشون تحقیق کنید و در نظر بگیرید که قرار است که مجوز بدن، هنوز ندادن