جفت ارز چیست؛ معرفی جفت ارزهای اصلی و بهترین آن ها برای ترید

از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال نسبت به سایر بازارهای مالی عملکرد و کارکردی متفاوت داشت بسیاری از سرمایه‌گذاران به کار در این بازار مالی علاقه‌مند شدند. زیرا کاربران می‌توانستند در طول شبانه روز به معاملات رمز ارزهای متفاوت که هر یک با هدف‌های متفاوتی ایجاد شدند بپردازند. اما پس از گذشت مدتی تغییرات زیادی در بازار ارزهای دیجیتال به وجود آمد. ایجاد روش‌های معاملاتی همچون فیوچرز و معاملات جفت ارز جزو ویژگی‌هایی بود که به بازار ارزهای دیجیتال اضافه شد و توانست توجه سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کند.

معاملات جفت ارز (Cryptocurrency Pair) جزو ویژگی‌هایی است که بیشتر صرافی‌های شناخته شده از آن پشتیبانی می‌کنند. برهمین اساس در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص معاملات Cryptocurrency Pair و مباحث زیر بپردازیم تا درک بهتری از مفهوم این فناوری داشته باشید.

  1. جفت ارز دیجیتال چیست؟
  2. انواع مختلف Cryptocurrency Pair چیست؟
  3. مزایای جفت ارز دیجیتال چیست؟
  4. معرفی بهترین جفت ارز دیجیتال برای ترید

 

جفت ارز دیجیتال چیست؟

 

جفت ارز دیجیتال چیست؟

معاملات جفت ارز (Cryptocurrency Pair) معاملاتی هستند که سرمایه‌گذاران با استفاده از آن‌ها می‌توانند همزمان با فروش یک رمز ارز رمز ارز دیگری را خریداری کنند. همچنین می‌توان گفت معاملات جفت ارز به معاملاتی گفته می‌شود که 2 ارز دیجیتال متفاوت بتوانند با هم مبادله شوند. یعنی با خود فرض کنید شما بتوانید بیت کوین خود را به راحتی به اتریوم تبدیل کنید و در قبال مقدار بیت کوین خود اتریوم دریافت کنید. البته این روزها استفاده از معاملات Cryptocurrency Pair به یکی از روش‌های رایج در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.

زیرا کاربران و سرمایه‌گذاران با استفاده این نوع روش معاملاتی و تحلیل بازار می‌توانند در بازه زمانی متفاوت از تفاوت قیمت رمز ارزها سود دریافت کرده یا به نوعی آربیتراژ (arbitage) کنند. البته بهتر است بدانید که این نوع معاملات تنها در بازار ارزهای دیجیتال کاربرد ندارد بلکه در بازار فارکس نیز پرکاربرد است. زیرا این بازار مالی از حجم معاملات بسیار زیادی برخوردار است و سرمایه‌گذاران زیادی در بازار فارکس فعالیت می‌کنند. برهمین اساس بازار فارکس برای کاربران خود شرایطی فراهم کرده تا بتوانند تنها با تحلیل بازار و نوسانگیری به معاملات Cryptocurrency Pair بپردازند.

 

انواع مختلف جفت ارز چیست؟

 

انواع مختلف Cryptocurrency Pair چیست؟

اکنون که با مفهوم Cryptocurrency Pair در بازار ارزهای دیجیتال و فارکس آشنا شدید بهتر است بدانید به صورت کلی این روش معاملاتی به دو بخش متفاوت تقسیم می‌شود. که این دو بخش شامل جفت ارز فیات و جفت ارز کوین می‌‌باشد. برهمین اساس در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص انواع مختلف Cryptocurrency Pair بپردازیم.

 

جفت ارز فیات چیست؟

معاملات جفت ارز فیات در بازار فارکس پر کاربردتر از بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد. زبرا در این نوع معاملات تفاوت فارکس و ارز دیجیتال بسیار زیاد است. برهمین اساس بهتر است بدانید در بازار فارکس با ارزهای فیات متفاوت می‌توانید به معاملات خود بپردازید و  Cryptocurrency Pair را به راحتی انجام دهید. اما در بازار ارزهای دیجیتال شما تنها می‌توانید معاملات جفت ارز فیات را طبق کشوری که زندگی می‌کنید انجام دهید. به طور مثال کاربران ایرانی تنها می‌توانند از تومان برای معاملات جفت ارز فیات استفاده کنند.

 

جفت ارز کوین چیست؟

یکی دیگر از انواع معاملات Cryptocurrency Pair در بازار ارزهای دیجیتال جفت ارز کوین می‌باشد. این نوع معاملاتی برخلاف جفت ارز فیات در بازار ارزهای دیجیتال کاربرد بیشتری دارند. همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم در این روش کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را به رمز ارزهای دیگر تبدیل کنند. البته در این روش معاملاتی بسیاری از رمز ارزها به عنوان رمز ارز اصلی محسوب می‌شوند. همچنین بسیاری از صرافی‌‌های شناخته شده نیز از رمز ارزهای اصلی برای معاملات Cryptocurrency Pair استفاده می‌کنند.

 

مزایای جفت ارز چیست؟

 

مزایای جفت ارز دیجیتال چیست؟

اکنون که با این روش معاملاتی و انواع آن آشنا شدید بهتر است بدانید Cryptocurrency Pair از ویژگی‌ها و مزایای بسیار زیادی برخوردار است. همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم آربیتراژ یکی از مزایای این روش معاملاتی می‌باشد. زیرا کاربران به راحتی می‌توانند با استفاده از این نوع معاملات از اختلاف قیمت دو رمز ارز متفاوت سود دریافت کنند. کاهش کارمزد نیز یکی دیگر از مزایای این فناوری می‌باشد. به طور مثال فرض کنید که در حساب کاربری خود بیت کوین دارید و قصد دارید رمز ارز خود را به اتریوم تبدیل کنید.

اگر بخواهید این فرآیند را در پلتفرمی که از معاملات Cryptocurrency Pair پشتیبانی نمی‌کنند انجام دهید باید بیت کوین خود را به تتر یا تومان تبدیل کنید و سپس تومان یا Tether خود را به اتریوم تبدیل کنید. اما در معاملات جفت ارز شما به راحتی می‌توانید بیت کوین خود را به اتریوم تبدیل کرده و کارمزد کمتری پرداخت کنید. همچنی بهتر است بدانید در این روش سرعت معاملات نیز افزایش پیدا می‌کند و در زمان کوتاهی می‌‌توانید معاملات خود را انجام دهید. همچنین معاملات Cryptocurrency Pair در سبد سرمایه‌گذاری شما تنواع ایجاد می‌کند. که همگی این موارد از مزایا و ویژگی‌های این روش معاملاتی به حساب می‌آیند.

 

معرفی بهترین جفت ارز دیجیتال برای ترید

 

معرفی بهترین جفت ارز دیجیتال برای ترید

معاملات Cryptocurrency Pair در بازار ارزهای دیجیتال و بازار فارکس بازخورد بسیار خوبی داشت و در سال‌های اخیر به یکی از روش‌های معاملاتی رایج تبدیل شد. با پیشرفت روز افزون این فناوری بسیاری از پلتفرم‌های معاملاتی به دنبال این بودند که معاملات جفت ارز را برای تمامی ارزهای دیجیتال ممکن سازند. اما بهتر است بدانید در سال‌های گذشته تعداد بسیار کمی از ارزهای دیجیتال به عنوان بهترین جفت ارزها برای ترید انتخاب شدند. که در این بین می‌توانیم تتر و بیت کوین را به عنوان جفت ارزهای اصلی بازار ارزهای دیجیتال نام ببریم.

 

جمع بندی 

معاملات Cryptocurrency Pair یا سایر روش‌‎های معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال و فارکس نیازمند داشتن اطلاعات کافی می‌باشد. از همین رو ما در این مقاله شما را با مفهوم جفت ارز و انواع و مزایای این روش معاملاتی آشنا کردیم. همچنین بهترین جفت ارزهای بازار ارزهای دیجیتال را معرفی کردیم تا هر زمان قصد انجام این نوع معاملات را داشتید با اطلاعات کافی بتوانید معاملات خود را انجام دهید. الیته جالب است بدانید صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن به زودی قصد دارد برای کاربران امکانی فراهم کند تا  بتوانند معاملات Cryptocurrency Pair را در این پلتفرم معاملاتی انجام دهند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها