درگاه پرداخت ارز دیجیتال چیست؛ چند مورد از بهترین درگاه ها

اگر تا به حال خرید غیرحضوری و آنلاین انجا داده باشید نام درگاه پرداخت را شنیده‌اید. با پیشرفت هرچه بیشتر فضای وب و اینترنت افراد زیادی به عملیات غیرحضوری همچون سفارش غذا، خرید لباس و حتی تاکسی اینترنتی علاقه‌مند شدند. برهمین اساس استقبال از انجام عملیات غیرحضوری به حدی رسید که بسیاری از سایت‌ها نیز به فروش غیرحضوری و استفاده از درگاه پرداخت روی آورند. با در نظر داشتن این موضوعات بهتر است بدانید که دنیای ارزهای دیجیتال نیز از این قافله عقب نماند و به این روش پرداخت مشتاق شد.

برهمین اساس درگاه پرداخت جدیدی با نام درگاه پرداخت ارز دیجیتال وارد بازار شد. این درگاه توانسته توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند و افراد زیادی را به حوزه کریپتوکارنسی علاقه‌مند کند. با در نظر داشتن این نکات در ادامه مقاله قصد داریم شما را با درگاه پرداخت ارز دیجیتال و موارد زیر آشنا کنیم تا با این فناوری جذاب آشنا شوید.

  1. آشنایی با مفهوم درگاه پرداخت ارز دیجیتال
  2. مزایا و معایب درگاه پرداخت ارز دیجیتال
  3. آیا امنیت درگاه های پرداخت ارز دیجیتال مهم است؟
  4. درگاه پرداخت ارزهای دیجیتال چه تفاوتی با درگاه پرداخت فیات دارد؟
  5. بهترین درگاه پرداخت ارز دیجیتال کدام است؟

 

آشنایی با مفهوم درگاه پرداخت ارز دیجیتال

 

آشنایی با مفهوم درگاه پرداخت ارز دیجیتال

در سال‌های اخیر پیشرفت بازار ارزهای دیجیتال و فضای بلاک چین به حدی رسیده است که این روزها این فناوری توانسته در زندگی روزمره افراد نیز کاربرد داشه باشد. درگاه پرداخت ارز دیجیتال یکی‌دیگر از پیشرفت‌های بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد. روند کار درگاه پرداخت ارزهای دیجیتال تفاوت زیادی با سایر درگاه های پرداخت ندارد و کاربرد آن‌ها مشابه یک‌ دیگر است. بهتر است بدانید با استفاده از درگاه پرداخت ارز دیجیتال خریداران و فروشندگان می‌توانند به صورت اینترنتی با کمک رمز ارزها در زمان کوتاهی مبادلات متفاوتی را انجام دهند.

همچنین این فناوری می‌تواند واسطه‌ای میان فعالان حوزه ارزهای دیجیتال و فروشندگان باشد. قابل ذکر است که این درگاه پرداخت تنها برای خرید اینترنتی کاربرد ندارد بلکه افراد می‌توانند به صورت حضوری به فروشگاه مراجعه کنند و در زمان پرداخت از درگاه پرداخت ارزهای دیجیتال استفاده کنند. به طور مثال فرض کنید در یک فروشگاه پس از انتخاب محصول مورد نظر بتوانید به راحتی خریدهای خود را با انواع ارزهای دیجیتال پرداخت کنید.

 

مزایا و معایب درگاه پرداخت ارز دیجیتال

 

مزایا و معایب درگاه پرداخت ارز دیجیتال

اکنون که با مفهوم درگاه پرداخت ارزهای دیجیتال آشنا شدید بهتر است بدانید این فناوری همچون سایر فناوری‌های ارزهای دیجیتال از مزایا و معایبی زیادی برخوردار است. برهمین اساس ما در این بخش قصد داریم چند مورد از مزایا و معایب درگاه پرداخت ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم.

مزایا:

  • یکی از مهم‌ترین مزایای درگاه پراخت ارز دیجیتال تسویه سریع این فناوری می‌باشد.
  • تمامی تراکنش‌هایی که در این درگاه انجام می‌شود واضح و شفاف است. برهمین اساس این موضوع باعث اطمینان هرجه بیشتر خریدار و فروشنده نسبت به درگاه پرداخت ارزهای دیجیتال می‌شود.

 

معایب:

  • امنیت یکی از موضوعات اساسی در این فناوری می‌باشد. برهمین اساس اگر قصد استفاده از درگاه پرداخت ارز دیجیتال را دارید حتما از امنیت آن مطمئن شوید. زیرا اگر این فناوری با هک و سرقت روبرو شود ممکن است ارزهای دیجیتال شما از دست برود.
  • درگاه پرداخت ارزهای دیجیتال سعی داشته واسطه‌ها را از سر راه خود بردارد تا روند کار سریع‌تر پیش رود و کاربران کارمزد کمتری پرداخت کنند. اما با این حال کارمزد این فناوری از پرداخت مستقیم بیشتر است.

 

آیا امنیت درگاه های پرداخت ارز دیجیتال مهم است؟

 

آیا امنیت درگاه های پرداخت ارز دیجیتال مهم است؟

امنیت یکی از موضوعات مهم در درگاه پرداخت ارزهای دیجیتال می‌باشد و توسعه‌دهندگان این فناوری باید این موضوع را همواره در دستور کار خود قرار دهند. زیرا همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم اگر این درگاه پرداخت از امنیت پایینی برخوردار باشد ممکن است با هک روبرو شود. که این موضوع می‌تواند دارایی کاربران را برای همیشه نابود کند و تبعات بدی را به همراه داشته باشد. همچنین امنیت این درگاه پرداخت باید بالا باشد تا بتواند اعتماد کاربران را جلب کند.

 

بهترین درگاه پرداخت ارز دیجیتال کدام است؟

 

بهترین درگاه پرداخت ارز دیجیتال کدام است؟

اکنون که با مفهوم درگاه پرداخت ارز دیجیتال آشنا شدید بهتر است بدانید برای انتقال و مبادلات از طریق این درگاه باید به دنبال یک درگاه مطمئن باشید. زیرا در آینده ممکن است با مشکلات زیادی روبرو شوید. البته در سال‌های گذشته درگاه های پرداخت زیادی برای ارزهای دیجیتال به وجود آمد. برهمین اساس ما در ادامه مقاله قصد داریم شما را با بهترین درگاه پرداخت ارز دیجیتال در سال 2023 آشنا کنیم.

 

کوین بیس (Coinbase) 

کوین بیس Coinbase یکی از بهترین درگاه های پرداخت ارز دیجیتال در کشور آمریکا می‌باشد. در ایتدا این درگاه پرداخت به صورت یک پلتفرم معاملاتی برای خرید و فروش رمز ارزها بود. همچنین توانست به عنوان یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال سابقه خوبی را برای خود رقم بزند. اما پس از ورود به حوزه درگاه پرداخت ارزهای دیجیتال خدمات خود را توسعه داد.

 

بلاکونومیکس  (Blockonomics)

یکی دیگر از درگاه های پرداخت ارز دیجیتال بلاکونومیکس (Blockonomics) می‌باشد که برای کسب و کارها و مشاغلی که به دنبال مجوز نیستند بسیار کاربردی است. زیرا این درگاه پرداخت نیاز به احراز هویت ندارد و بیش از 10 هزار سایت تجارت الکترونیک در سراسر را پشتیبانی می‌کند.

 

 کوین‌گیت (CoinGate)

کوین گییت (CoinGate) یکی از بهترین درگاه های پرداخت می‌باشد که به دلیل داشتن رابطه کاربری راحت و ساده در میان کاربران محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. اما مزایای این درگاه پرداخت ارز دیجیتال تنها به رابط کاربری خلاصه نمی‌شود بلکه از ویژگی‌ها و مزایای بسیار زیادی نیز برخوردار است. یکی از ویژگی‌های این فناوری پشتیبانی از تعداد زیادی رمز ارز متفاوت پشتیبانی می‌کند.

 

بیت پی (BitPay)

بیت پی (BitPay) به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌ترین درگاه های پرداخت ارز دیجیتال شناخته می‌شود. این درگاه پرداختی نیز همچون سایر درگاه ها از ویژگی‌ و مزایای بسیار زیادی برخوردار است. همچنین بیت بین از نظر عملکرد تکنیکی جزو بهترین‌ها حساب می‌شود از کارمززد پایین بهره‌مند است. برهمین اساس محبوبیت بسیار زیادی در میان کاربران به دست آورده است.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها