نوسانگیری در بازار ارز دیجیتال چگونه است؟

بازار ارزهای دیجیتال از گذشته تا به امروز با نوسانات شدیدی روبرو بوده است. در همین بین زمانی که بازار روند صعودی را در پیش می‌گیرد کاربران معاملات خود را آغاز می‌کنند. اما تحلیلگران و فعالان حوزه ارزهای دیجیتال در این سال‌ها به نتایج زیادی رسیده‌اند و می‌دانند که در این بازار مالی نباید با عجله تصمیمات هیجانی گرفت. برهمین اساس آن‌ها روش دیگری را انتخاب می‌کنند و در بازه‌های زمانی متفاوت نوسانات بازار را زیر نظر می‌گیرند.

ابتدا واژه نوسان گیری ارز دیجیتال برای فعالان این حوزه ناشناخته بود. اما پس از گذشت مدتی و با شناخت ویژگی‌های این روش، کاربران زیادی به سمت آن روی آوردند. برهمین اساس ما در این مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص نوسان گیری ارزهای دیجیتال و مباحث زیر بپردازیم.

  1. نوسان گیری ارز دیجیتال چیست؟
  2. بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری کدام است؟
  3. استفاده از اندیکاتور در نوسان گیری ارز دیجیتال
  4. مزایای نوسان گیری ارز دیجیتال
  5. معایب نوسان گیری ارز دیجیتال

 

نوسان گیری ارز دیجیتال چیست؟

 

نوسان گیری ارز دیجیتال چیست؟

برای کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال روش‌های بسیار زیادی وجود دارد. حتی جالب است بدانید با استفاده از یک سری روش‌ها در بازار ارزهای دیجیتال کاربران می‌توانند بدون خرید و ورود سرمایه خود به بازار ارزهای دیجیتال رمز ارزهای متفاوتی را به دست آورند. روش‌هایی همچون استخراج یک رمز ارز یا شرکت در ایردراپ‌ها که همگی این‌ها از روش‌های مرسوم برای به دست آوردن یک رمز ارز به صورت رایگان می‌باشد. البته نوسان گیری ارز دیجیتال نیز یکی دیگر از روش‌های پرکاربرد در میان سرما‌یه‌گذاران و تریدرها می‌باشد. با استفاده از این روش تحلیلگران و سرمایه گذاران، بازار ارزهای دیجیتال را در بازه‌های متفاوت مورد بررسی قرار می‌دهند.

گاه این بازه‌های زمانی می‌تواند چند ساعته نیز باشد. که در این روش تحلیلگران شرایط بازار را زیر نظر دارند و کف قیمت خرید و فروش را در بازه‌های متفاوت بررسی می‌کنند تا بتوانند در زمان مناسب خرید و فروش خود را انجام دهند. اکنون با دانستن مفهوم نوسان گیری ارز دیجیتال ممکن است به دنبال بهترین رمز ارز برای انجام این کار باشید. برهمین اساس ما در ادامه مقاله قصد داریم به آن بپردازیم.

 

بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری کدام است؟

 

بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری کدام است؟

بازار ارزهای دیجیتال همواره با نوسانات زیادی روبرو بوده است. برهمین اساس با در نظر داشتن این موضوع نمی‌توان به صورت دقیق عنوان کرد که کدام یک از رمز ارزها بهترین گزینه برای نوسانگیری می‌باشد. بلکه با در نظر داشتن نوسانات شدید این بازار مالی ممکن است اتفاقی یا موضوعات متفاوتی باعث شود که روند قیمتی آن رمز ارز تغییر کند.

برهمین اساس اگر به دنبال نوسانگیری در بازار ارزهای دیجیتال هستید برای شناخت بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری و بهترین زمان نوسان گیری ارز دیجیتال باید به سایت‌هایی همچون tradingview مراجعه کنید. پس از ورود به این گونه سایت‌ها ابتدا باید ارزش بازار و حجم معاملات رمز ارزها را با یکدیگر مقایسه و طبق استراتژی نوسان گیری ارز دیجیتال خود را پیاده سازی کنید.

 

استفاده از اندیکاتورها در نوسان گیری ارز دیجیتال

 

استفاده از اندیکاتورها در نوسان گیری ارز دیجیتال

برای نوسانگیری بازار ارزهای دیجیتال تریدرها از ابزارهای بسیاری زیادی برای انجام این کار استفاده می‌کنند. که اندیکاتورها یکی از ابزارهای مهم و مورد نیاز سرمایه‌گذاران در بررسی تحلیل تکنیکال می‌باشد. برهمین اساس در این چندین سال گذشته اندیکاتورهای بسیار زیادی وارد بازار شدند که هر یک از ویژگی‌ها وکاربرد‌های متفاوتی برخوردار هستند. البته انتخاب این اندیکاتورها به نوع استراتژی مورد نظر کاربران برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال بستگی دارد. البته در تعداد بسیار زیادی اندیکاتور متفاوت با ویژگی‌های متمایز بعضی از آن معروف‌تر و شناخته شده‌تر می‌باشد. اندیکاتورهایی همچون اندیکاتور RSI، اندیکاتور استوکاستیک (Stochastic) و مکدی (MACD) که از معروف‌ترین اندیکاتورها برای نوسانگیری بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد.

 

مزایای نوسان گیری ارز دیجیتال

 

مزایای نوسانگیری ارز دیجیتال

همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم نوسان گیری ارز دیجیتال از اهمیت و مزایای بسیار زیادی برخوردار است که ما در این بخش قصد داریم به چند مورد از آن‌ها اشاره کنیم. با در نظر داشتن اینکه بازار ارز دیجیتال نوسانات زیادی را در بر دارد تریدرها همواره در حال رصد دائم بازار می‌باشند. اما با استفاده از نوسان‌گیری بازار ارز دیجیتال کاربران و تریدرها می‌توانند با یک برنامه‌ریزی درست و شناسایی بازار در وقت و انرژی خود صرفه‌جویی کنند. همچنین این روش برای افرادی که به دنبال کسب سود ماهیانه می‌باشند نیز پرکاربرد است و تنها با در برداشتن ابزاری ساده می‌توانند کسب سود کنند.

 

معایب نوسان گیری ارز دیجیتال

 

معایب نوسان گیری ارز دیجیتال

اکنون که با نوسان گیری در بازار ارز دیجیتال آشنا شدید بهتر است بدانید این روش دریافت سود در کنار داشتن ویژگی‌ها و مزایای بسیار زیادی از معایبی نیز برخوردار است. زیرا در این بازار مالی کاربران و سرمایه‌گذاران قبل از ورود سرمایه خود باید آموزش‌های کافی ببینند. نوسان گیری ارز دیجیتال نیز نیاز به آموزش‌های بسیار زیادی دارد و کاربران باید شناخت کافی از بازار داشته باشند.

البته یکی از معایب دیگر نوسان گیری ریسک بالای این فناوری نسبت به تریدرهای روزانه می‌باشد. همچنین با نوسان گیری در بازار ارزهای دیجیتال ممکن است کاربران روند طولانی مدت بازار را بررسی نکنند و تنها به تایم فرم‌های چند ساعته اکتفا کنند. برهمین اساس در کنار نوسانگیری ارزهای دیجیتال باید روندهای متفاوت بازار را بررسی کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها