راه اندازی پلتفرم CyberDefender توسط هنگ کنگ

از زمانی که سخن از دنیای متاورس به میان آمد، حواشی زیادی در خصوص این فناوری نوین ایجاد شد. اکنون نیز طبق گزارش های اخیر در روز 27 می پلیس هنگ کنگ پلتفرمی مختص به جرایم متاورس به نام پلتفرم CyberDefender راه اندازی کرد. هدف اصلی سازمان جرایم اداری امنیت سایبری هنگ کنک از راه اندازی پلتفرم CyberDefender جلوگیری از خطرهای احتمالی در دنیای متاورس می باشد. زیرا به تازگی شایعات و هشدار های زیادی در خصوص جرایم دنیای متاورس به گوش می رسد.

طبق داده های به دست آمده این جرایم همان جرایمی هستند که در دنیای مجازی به راحتی توسط کاربران صورت میگیرد و ممکن است در دنیای متاورس نیز اتفاق بیوفتد. برهمین اساس پلیس هنگ کنک برای پیشگیری از هرگونه جرم و خطری در دنیای متاورس، پلتفرم CyberDefender را راه اندازی کرده است. تا بتواند با راه اندازی این پلتفرم بستری امن و به دور از هرگونه خطر احتمالی برای دنیای متاورس ایجاد کند.

 

جرایم متاورس

 

جلوگیری از جرایم به کمک پلتفرم CyberDefender

طبق گزارش های سایت کوین تلگراف پلتفرم CyberDefender به کاربران آموزش های لازم در خصوص دنیای دیجیتال را می دهد. برهمین اساس آن ها می توانند با استفاده از آموزش های CyberDefender، به راحتی با چالش های پیش رو در دنیای دیجیتال و خطرات احتمالی در فضای متاورس و Web3 مواجه شوند. البته بهتر است بدانید در همان روزی که پلتفرم CyberDefender راه اندازی شد جلسه ای با نام کاوش در متاورس، به صورت مجازی برگزار شد. هدف برگزاری این جلسه صحبت در خصوص استراتژی های لازم برای پیشگیری از جرم در متاورس بود.

جلسه کاوش در متاوس با حضور افتخاری بازرس ارشد جرایم اداری امنیت سایبری هنگ کنگ، جناب آقای Ip Cheuk-yu تشکیل شد. ایشان در طول جلسه تاکید زیادی در خصوص رعایت هر چه بیشتر کار با فضای متاورس داشتند و از شرکت کنندگان در خواست کردند که در هنگام استفاده از متاورس از سطح هوشیاری و دقت بیستری استفاده کنند. البته در ادامه صحبت های خود اعلام کردند تمام جرایمی که در فضای سایبری صورت میگیرد ممکن است در دنیای متاورس نیز اتفاق بیوفتد. جرایمی همچون کلاهبرداری هایی که در زمان سرمایه گذاری اتفاق میوفتد یا دسترسی غیر مجاز به سیستم ها، سرقت و جرایم جنسی و غیره.

او در این جلسه خاطر نشان کرد که از اوایل سال 2023 شاهد افزایش زیاد جرایم سایبری در کشور هنگ کنک بودیم. برهمین اساس قصد داریم با استفاده از پلتفرم CyberDefender نسل جدید را از این جرایم آگاه کنیم تا در تله فرصت طلبان نیوفتند. البته راه اندازی پلتفرم CyberDefender ده روز پس از اعلام خبر رشد توکن های متاورسی صورت گرفت. از همین رو باید منتظر بمانیم تا ببینم این خبر چه بازخوردی از طرف جامعه کریپتو کارنسی برای توکن های متاورسی دارد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها