تحلیل تکنیکال دوج کوین DOGE؛ تاریخ 18 تیر 1403

تا قبل از سال 2020 احتمالا هیچکس به میم کوین ها با دید سرمایه گذاری نگاه نمی کرد اما با شروع رشد انفجاری dogecoin کم کم این دیدگاه تغییر یافت و میم کوین ها به یکی از دروازه های جذب سرمایه در بازار کریپتو تبدیل شدند. امروز 18 تیر 1403 با تحلیل تکنیکال دوج کوین با نماد doge همراه شما خواهیم بود. تحلیل تکنیکال در تصمیم گیری برای زمان مناسب جهت خرید یا فروش حائز اهمیت فراوان می باشد و با رعایت نکات مربوط به تحلیل تکنیکال می توانید از دارایی هایی که حتی فاقد ارزش ذاتی بالا هستند هم سود مناسبی کسب کنید. در مقابل اما بدون توجه به تحلیل تکنیکال، بهره بردن از دارایی های ارزشمند هم با پالش همراه خواهد بود.

در حال حاضر دوج کوین doge با حجم سرمایه در گردش حدود 16 میلیارد دلار رتبه 9 بزرگترین ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

 

روند قیمت دوج کوین doge چگونه است؟

شناسایی روند قیمت دوج کوین کمک می کند که پیش بینی تحرکات قیمتی این توکن برای ما آسان تر شود و برای نوسانات احتمالی در آینده آمادگی لازم را داشته باشیم. ضمنا با کمک شناسایی روند قیمت می توانیم تصمیم گیری منطقی تری برای ورود یا خروج از بازار داشته باشیم. جهت اینکه تشخیص بدهیم روند قیمت دوج کوین چگونه است به سراغ تحلیل تکنیکال doge در تایم فریم روزانه 1D می‌رویم. برای پیشبرد تحلیل تکنیکال دوج از نمودار سایت tradingview استفاده می کنیم.

 

روند قیمت دوج کوین doge چگونه است؟

 

قیمت دوج کوین پس از ثبت قیمت 0.22 دلار وارد فاز نزولی شده و طی این روند از حمایت استاتیکی و مهم 0.12 دلار نیز عبور کرده است. به نظر می رسد دوج کوین پولبک خود را به این ناحیه تکمیل کرده و باید منتظر ورود آن به کانال های پایین‌تر قیمت باشیم. با توجه به اینکه دوج کوین در ناحیه 0.12 دلار درگیر مقاومت‌های استاتیک و داینامیک (خط روند) می‌باشد و روند rsi هم با قیمت همگرا بوده و نزولی است، احتمال ادامه روند ریزشی بالاتر می‌باشد. اما چنانچه شرایط بازار تغییر کند و دوج کوین هم به تبعیت از آن گارد صعودی بگیرد می‌تواینم به صعود قیمت دوج کوین به بالاتر از ناحیه مقاومتی 0.12 دلار امیدوار باشیم. تثبیت قیمت بالاتر از این ناحیه نوید یک رالی صعودی را خواهد داد.

 

شرایط دوج کوین doge در کوتاه مدت

اگر قصد شما از خرید دوج کوین سرمایه‌گذاری بلند مدت نیست و صرفا به عنوان یک نوسان‌گیر در بازار فعالیت دارید بهتر است به سراغ تحلیل تکنیکال doge در تایم فریم‌های پایین‌تر از 1ساعته بروید. البته استفاده از نوسانات جزپی بازار نیازمند تسلط به دانش تحلیل تکنیکال و مباحث مدیریت سرمایه می‌باشد و در صورت عدم آشنایی با این موارد از انجام آن باید اجتناب نمود.

در تایم فریم 30m شرایط دوج کوین در کوتاه مدت بهتر مشخص می‌شود.

 

شرایط دوج کوین doge در کوتاه مدت

 

در این تایم فریم روند اصلاحی و صعودی دوج کوین به انتها رسیده و احتمال ریزش قیمت بالاتر است. اندیکاتور rsi هم با رسیدن به محدوده مقاومتی و سرازیر شدن به سمت پایین همین سیگنال را می‌دهد. در صورتی که قیمت نتواند به بالاتر از 0.11500 دلار برسد می‌توانید وارد پوزیشن Sell بشوید و اولین محدوده برای سیو سود نیز 0.95 دلار خواهد بود. تنها در صورت صعودی قیمت به بالاتر از محدوده 0.11 دلار است که این تحلیل fail می‌شود.

 

سخن آخر

دوج کوین با قرار گیری در کانال نزولی فرصت مناسبی را برای افرادی به وجود آورده که قصد خرید در قیمت‌های پایین‌تر را داشته‌اند. اما با این وجود نباید بدون توجه به تحلیل تکنیکال اقدام به خرید کنید. بهتر است قبل از اینکه اقدام خود را عملی کنید بار دیگر محدوده‌های مهم قیمت را که در تحلیل ذکر شد مرور کنید و با مشاهده واکنش قیمت در این نواحی تصمیم به ورود در بازار بگیرید. ضمنا در صورت فعالیت به عنوان تریدر روزمره نیز در حال حاضر بهتر است اولویت را به پوزیشن‌های Sell اختصاص دهید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها