تحلیل تکنیکال دوج کوین DOGE؛ تاریخ 7 تیر 1403

تحلیل تکنیکال امروز برای بسیاری از افراد می‌تواند حائز اهمیت باشد. تحلیل یکی از پر سر و صداترین توکن های بازار ارز دیجیتال. توکنی که به عنوان یک سرگرمی معرفی شد و در مدت زمان کوتاهی توانست به یکی از 10 ارز بزرگ مارکت کریپتو تبدیل شود. امروز 7 تیر 1403 با تحلیل تکنیکال دوج کوین dog همراه شما خواهیم بود. هرچند که مدت زمان زیادی از شروع محبوبیت و معروف شدن این ارز نمی‌گذرد اما جالب است بدانید دوج کوین اولین بار در سال 2013 معرفی شد و از این حیث یکی از توکن‌های با‌ سابقه محسوب می‌شود.

به دلیل محقق نشدن ایده‌های تیم اولیه توسعه دهنده دوج کوین، پروژه این توکن مدت‌ها مسکوت ماند و سپس با کمک ویتالین بوترین، بنیان گذار اتریوم و همچنین حمایت‌های ایلان ماسک مجددا به بازار بازگشت. در حال حاضر مارکت کپ دوج کوین حدود 18.2 میلیارد دلار است و در رتبه 9 بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد.

 

تحلیل تکنیکال دوج کوین در تایم فریم 4H

تحلیل تکنیکال دوج کوین در تایم فریم 4h شما را در جریان روند حرکت کلی این ارز قرار می‌دهد. آگاه شدن از روند کلی قیمت کمک خواهد کرد تصمیم گیری شما در معامله و سرمایه گذاری دقیق‌تر شود و بدانید که اولویت با موقعیت های خرید است یا فروش. با این تفاسیر به سراغ نمودار تحلیل تکنیکال dog در سایت tradingview می‌رویم.

 

تحلیل تکنیکال دوج کوین در تایم فریم 4H

 

دوج کوین در تایم فریم 4h از روند رنج یا خنثی خود خارج شده و کانال قیمتی خود را به سمت پایین کراس کرده است. در نتیجه این شکست، دوج کوین محدوده حمایتی 0.13 دلار را از دست داده است. تثبیت پایین تر از این محدوده نوید شروع یک روند نزولی را می‌دهد. در حال حاضر قیمت در حال تکمیل پولبک به ناحیه 0.13 دلار می‌باشد و در صورت تکمیل آن، میتوانیم با احتمال بالاتر شاهد ریزش قیمت dog باشیم. چنانچه این ریزش صورت بگیرد اولین محدوده حمایتی که می تواند از ادامه روند نزولی جلوگیری کند محدوده 0.11 دلار خواهد بود. بدیهی است بازگشت دوج کوین به روند صعودی مشروط به شکست منطقه قیمتی 0.14 به سمت بالا و تثبیت در این ناحیه است.

اندیکاتور Rsi در تحلیل تکنیکال دوج کوین نیز با برخورد به مقاومت خود در عدد 60 نشان از شروع روند ریزشی می‌دهد و احتمال اصلاح قیمت این توکن حداقل تا زمان رسیدن کندل‌ها به خط EMA20، بالا می‌باشد. در حال حاظر EMA20 دوج کوین در قیمت 0.12100 می باشد.

 

تحلیل تکنیکال دوج کوین در تایم فریم 30m

با تحلیل تکنیکال دوج کوین در تایم فریم 30m شرایط این ارز را برای نوسان گیری های روزانه بررسی می‌کنیم. تایم فریم 30m با نشان دادن نوسانات بیشتر در مدت زمان کمتر به تحلیل ما برای نوسان گیری کمک می‌کند.

 

تحلیل تکنیکال دوج کوین در تایم فریم 30m

 

در تایم فریم30m روند دوج کوین پس از برخورد با حمایت 0.11400 صعودی شد اما با رسیدن به محدوده 0.12800 و تشکیل الگوی سقف 2 قلو به نظر میرسد آماده ریزش مجدد باشد. اندیکاتور rsi نزدیک به محدوده مقاومتی است و کندل‌ها نیز در حال شکل گیری پایین‌تر از EMA20 هستند. شواهد تحلیل تکنیکال دوج کوین نشان می‌دهند که احتمالا قیمت دوج کوین از این ناحیه به سمت پایین حرکت خواهد کرد و اگر قصد نوسان‌گیری کوتاه مدت را دارید بهتر است با رعایت حد ضرر 0.12800 به سمت پوزیشن های sell متمایل شوید. توجه داشته باشید که در صورت تثبیت قیمت بالاتر از 0.12800 این تحلیل از اعتبار ساقط می‌شود و احتمال تغییر روند در دوج کوین وجود خواهد داشت.

 

سخن آخر

در حال حاضر روند کلی قیمت دوج کوین نزولی می‌باشد و اگر قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت را دارید نباید انتظار این را داشته باشید که به سرعت سرمایه شما وارد سود شود. اما با این حال می‌توانید قیمت این ارز را زیر نظر بگیرید و با رسیدن به محدوده‌های مهمی که در تحلیل تکنیکال گفته شد منتظر واکنش قیمت دوج کوین باشید. در صورت مشاهده واکنش‌های مثبت، می‌توانید این نواحی را به عنوان پله‌های ورود در نظر بگیرید. اگر هم به عنوان تریدر روزانه در بازار فعالیت دارید با رعایت حد ضررهای منطقی بهتر است که توجه خود را بیشتر به پوزیشن‌های فروش معطوف کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها