تحلیل تکنیکال دوج کوین DOGE؛ تاریخ ۸ شهریور ۱۴۰۳

دوج کوین نقطه عطفی برای میم کوین‌‌ها محسوب می‌شود. رشدهای انفجاری این رمزارز باعث شد حتی افرادی که آشنایی قبلی با مارکت ارزدیجیتال نداشتند وارد این عرصه شوند و به امید کسب سودهای چند برابری اقدام به سرمایه‌گذاری یا ترید کنند. در ابتدا این توکن برنامه خاصی نداشت و صرفا به دلیل حمایت‌های ایلان ماسک ترند شد. اما بعد‌ها و با افزایش مارکت‌کپ این میم کوین اخبار مختلفی از برنامه‌های توسعه دوج کوین منتشر شد. در حال حاضر شرایط فاندامنتال دوج کوین بهبود یافته اما این دلیلی کافی برای سرمایه‌گذاری نیست. چنانچه قصد سرمایه‌گذاری دارید بهتر است شرایط تکنیکال را هم تحلیل کنید تا سوار بر روند بازار اقدامات خود را عملی سازید.

امروز ۸ شهریور ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال دوج کوین همراه شما هستیم تا ضمن بررسی روند قیمت این رمزارز به صورت کلی به بیان مهم‌ترین محدوده‌های مقاومت و حمایت آن بپردازیم.

 

تحلیل تکنیکال دوج کوین DOGE در تایم فریم روزانه 1D

همانطور که در مقدمه اشاره شد یکی از اهداف مهم در تحلیل تکنیکال، تعیین روند قیمت به صورت کلی می‌باشد. این کار باعث می‌شود از احساسات حاکم بر بازار آگاه شوید همراه با تصمیمات سرمایه‌گذاران بزرگ پیش بروید. توجه داشته باشید که یکی از عوامل مهم ضرر و زیان در بازار سرمایه، حرکت برخلاف جریان اصلی بازار می‌باشد.
جهت تعیین روند قیمت دوج کوین به سراغ تحلیل تکنیکال این رمزارز در تایم فریم روزانه می‌رویم تا هم دید وسیع‌تری نسبت به بازار داشته باشیم و هم به دلیل شکل‌گیری کندل‌ها در بازه زمانی طولانی تحلیل معتبر‌تری ارائه دهیم.

 

تحلیل تکنیکال دوج کوین DOGE در تایم فریم روزانه 1D

 

اگر به نمودار تحلیل تکنیکال دوج در تایم فریم روزانه دقت کنید متوجه خواهید شد که دوج کوین پس از برخورد با مقاومت 0.228 دلار روندی نزولی پیدا کرده و توانایی عبور از این ناحیه را نداشته است. حرکت دوج در کانال نزولی باعث شده است که حمایت‌های مهمی همچون 0.14 و 0.11 دلار از دست برود. در حال حاضر دوج کوین با مقاومت داینامیک و استاتیک خود برخورد داشته و از این ناحیه پس زده شده است. کندل‌ها خط آبی رنگ میانگین متحرک نمایی (EMA20) را به سمت پایین کراس کرده‌اند و اندیکاتور RSI وارد فاز منفی شده است. مجموعه این عوامل باعث شده تا روند قیمتی دوج را همچنان نزولی بدانیم. اولین مقاومت مهم در مسیر ریزش بیت کوین 0.078 دلار خواهد بود.

این تحلیل تا زمانی معتبر است که قیمت پایین‌تر از خط روند قرار داشته باشد. در صورتی که دوج کوین از خط روند به سمت بالا عبور کند شرایط تغییر کرده و روند صعودی آغاز خواهد شد.

 

تحلیل تکنیکال دوج کوین DOGE در تایم فریم 30 دقیقه 30m

معامله به صورت اهرم‌دار و امکان پوزیشن‌گیری در دو جهت خرید و فروش باعث شده تا ترید و نوسان‌گیری به صورت روزانه از جذابیت بالایی برخوردار باشد. این کار در کنار سود مناسب ریسک بالایی هم دارد و توصیه می‌شود چنانچه تسلط کافی بر تحلیل تکنیکال و مدیریت سرمایه ندارید از انجام آن اجتناب کنید.

جهت تعیین شرایط دوج کوین برای نوسان‌گیری به سراغ تحلیل تکنیکال آن در تایم فریم 30 دقیقه می‌رویم تا جزئیات بیشتری از بازار را مشاهده کنیم.

 

تحلیل تکنیکال دوج کوین DOGE در تایم فریم 30 دقیقه 30m

 

روند قیمتی دوج در این تایم فریم نزولی است. قیمت در ابتدا پس از یک اسپایک با ناحیه حمایتی 0.096 دلار برخورد داشته و برای جمع آوری نقدینگی یک اصلاح صعودی کرده و در حال حاضر آمادگی لازم برای ادامه ریزش را دارد. کندل‌‌ها خط EMA20 را به سمت پایین کراس کرده و اندیکاتور RSI نیز در فاز منفی قرار دارد که نشان از افزایش قدرت فروشندگان در بازار است. با توجه به شرایط مشاهده شده شانس موفقیت در پوزیشن‌های sell بیشتر است. اولین محدوده حمایتی مهم نیز 0.094 دلار می‌باشد. در صورتی که قیمت به بالاتر از 0.0104 دلار برسد شرایط تغییر کرده و پوزیشن‌های buy از شانس بالایی برخوردار خواهند بود.

 

سخن آخر

دوج کوین علیرغم رشدهایی که در گذشته داشته است و توانسته به این واسطه طرفداران زیادی پیدا کند در حال حاضر روندی نزولی دارد و خرید آن با ریسک همراه خواهد بود. چنانچه قصد سرمایه‌گذاری با ریسک کمتر را دارید بهتر است اجازه دهید تا قیمت در نواحی مهم گفته شده واکنش مثبت نشان دهد و سپس به خرید آن اقدام کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها