تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک ETC؛ تاریخ 11 شهریور 1403

اتریوم کلاسیک برخلاف نامی که دارد یک رمزارز فراموش شده نیست و در واقع خود اتریوم با نماد ETH نیز یک فورک از اتریوم کلاسیک به شمار می‌رود. این دو رمزارز به دلایل فنی از یکدیگر جدا شدند و در حال حاضر شباهت و وابستگی خاصی به یکدیگر ندارند. مهم‌ترین تفاوت آن‌ها نیز در نحوه کار شبکه می‌باشد که در اتریوم کلاسیک به صورت اثبات کار POW و در اتریوم به صورت اثبات سهام POS است. به بیان واضح‌تر اتریوم کلاسیک امکان استخراج را هم دارد. شبکه اتریوم کلاسیک همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و از دید فاندامنتال مشکلی ندارد.

امروز 11 شهریور 1403 با تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک همراه شما هستیم و به کمک آن سعی داریم روند قیمتی این رمزارز را تعیین کرده و مهم‌ترین محدوده‌های حمایت و مقاومت آن را مشخص کنیم. به نظر شما بازار اتریوم کلاسیک می‌تواند به واسطه سابقه‌ای که دارد با قدرت گذشته رونق بگیرد؟

اتریوم کلاسیک با مارکت کپ 2.74 میلیارد دلار رتبه 30 بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

 

تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک ETC در تایم فریم روزانه (1D)

معمولا افرادی که به سمت بازارارزهای دیجیتال جذب می‌شوند قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت (HOLD) دارند. بنابراین لازم است در زمان مناسب خرید خود را انجام داده و همراه با روند بازار پیش بروند تا قبل از اشباع شدن بتوانند سرمایه خود را همراه با سود کسب شده خارج کنند. لازمه چنین کاری شناسایی روند قیمت به شکل صحیح می‌باشد. برای تشخیص روند قیمت اتریوم کلاسیک به سراغ تحلیل تکنیکال آن در تایم فریم روزانه می‌رویم. تحلیل در این تایم فریم سبب می‌شود دید بهتری نسبت به بازار داشته و تحلیل باثبات‌تری ارائه دهیم.

 

تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک ETC در تایم فریم روزانه (1D)

 

نمودار تحلیل تکنیکال ETC در تایم فریم روزانه نشان می‌دهد که روند قیمتی این رمزارز طی 6 ماه گذشته نزولی بوده و در حال حاضر قیمت در میانه این کانال قرار دارد. در طول این روند ریزشی حمایت استاتیک 25 دلار نیز از دست رفته است. اما در اینجا نکته امیدوارکننده‌ای مشاهده می‌شود که می‌تواند خبر خوشی برای سرمایه‌گذاران اتریوم کلاسیک باشد.

در حال حاضر قیمت اتریوم کلاسیک روی محدوده حمایتی و استاتیک 18 دلار قرار دارد. این ناحیه به سبب قدرتی که دارد قادر است از ریزش قیمت جلوگیری کرده و به ریکاوری آن کمک کند. در صورت تثبیت قیمت بالاتر از این محدوده می‌توان به رشد قیمت امیدوار بود. اما چنانچه محدوده 18 دلار از دست برود ریزش اتریوم کلاسیک ادامه‌دار می‌شود و حمایت‌های بعدی نیز در 14 و 11 دلار قرار دارند.

توجه داشته باشید حمایت شدن ETC در 18 دلار به معنی تایید روند صعودی نیست و این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که کندل‌ها از خط روند به سمت بالا عبور کنند.
در شرایط فعلی اندیکاتور RSI در فاز منفی قرار دارد و اتریوم کلاسیک پایین‌تر از خط EMA20 معامله می‌شود. این شواهد گویای قدرت بیشتر فروشندگان در بازار هستند.

 

تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک ETC در تایم فریم 30دقیقه (30m)

تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک در تایم فریم 30 دقیقه مناسب افرادی است که به ترید و نوسان‌گیری به صورت روزانه علاقه دارند. ترید در بازار ارزدیجیتال به واسطه امکان معامله به صورت اهرم‌دار و همچنین پوزیشن‌گیری در دو جهت خرید و فروش از جذابیت بالایی برخوردار است اما در کنار این جذابیت، ریسک بالایی هم دارد لذا چنانچه بر مباحث تحلیل تکنیکال و مدیریت ریسک و سرمایه مسلط نیستید از انجام آن پرهیز کنید.

 

تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک ETC در تایم فریم 30دقیقه (30m)

 

با دقت در نمودار تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک در تایم فریم 30 دقیقه به نظر می‌رسد که قیمت توانایی عبور از مقاومت 18 دلار را نداشته و قصد دارد به روند نزولی خود ادامه دهد. اندیکاتور RSI و رفتار کندل‌ها با خط EAM20 نیز سیگنال مثبتی نمی‌دهند و شانس موفقیت در پوزیشن‌های sell‌ برای نوسان‌گیری بیشتر خواهد بود. در این صورت ETC پتانسیل رسیدن به محدوده 15 دلار را هم خواهد داشت. توجه داشته باشید این شرایط تا زمانی معتبر است که قیمت به بالاتر از 18 دلار نرسیده باشد. چرا که در این صورت احتمال موفقیت در پوزیشن‌های buy بیشتر می‌شود.

 

سخن آخر

اتریوم کلاسیک علی‌رغم شرایط نسبتا پایدار و مناسبی که از لحاظ فاندامنتال دارد، در حال حاضر در بحث تحلیل تکنیکال ضعیف ظاهر شده و سیگنالی قوی مبنی بر شروع روند صعودی را ارسال نمی‌کند. بنابراین چنانچه قصد خرید این رمزارز را دارید بهتر است فعلا دست نگه‌‌داشته و منتظر واکنش مثبت در نواحی مهم عنوان شده در تحلیل تکنیکال بمانید. خرید به قصد سرمایه‌گذاری در شرایط فعلی ریسک بالایی دارد و ممکن است باعث از دست رفتن سرمایه شما شود.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها