تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک ETC تاریخ ۱۵ مرداد ۱۴۰۳

دانستن اینکه چه چیزی را بخریم بر عهده تحلیل فاندامنتال و اینکه چه زمانی بخریم بر عهده تحلیل تکنیکال است. اتریوم کلاسیک یک فروک از اتریوم به شمار می‌رود و علی‌رغم تشابهات فنی در عمل به یکدیگر وابسته نیستند. مهم‌ترین تفاوت بین این دو رمزارز نحوه کار آنها است. اتریوم کلاسیک با نماد ETC بر اساس سیستم اثبات کار POW کار می‌کند و اتریوم با نماد ETH بر اساس سیستم اثبات سهام POS عمل می‌کند و این یعنی اتریوم کلاسیک بر خلاف اتریوم قابلیت استخراج دارد.

شرایط فاندامنتال اتریوم کلاسیک قابل قبول است و امروز ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ قصد داریم با تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک همراه شما باشیم. به کمک تحلیل تکنیکال می‌توانیم روندهای قیمت را تعیین کرده و محدوده‌های مهم حمایت و مقاومت را مشخص کنیم. قیمت اتریوم کلاسیک در 24 ساعت گذشته 4.5 درصد افت داشته است. در حال حاضر مارکت کپ 2.9 میلیارد دلار است و بر این اساس رتبه 26 بزرگترین‌ ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

 

روند قیمت اتریوم کلاسیک ETC

شناخت روندهای قیمت در بازار مالی به کمک تحلیل تکنیکال صورت می‌گیرد. این کار سبب می‌شود بر موج اصلی بازار سوار شوید و بیشترین بازدهی را از بازار بگیرید. همچنین حرکت بر خلاف جریان حاکم بر بازار باعث خواهد شد تا به سرعت سرمایه خود را از دست بدهید. برای تعیین روند قیمت اتریوم کلاسیک تحلیل تکنیکال را در تایم فریم روزانه (1D) پیش می‌بریم. در این حالت دید وسیع‌تری نسبت به بازار داریم و به دلیل شکل‌گیری کندل‌ها طی بازه‌ای طولانی مدت، هیجانات کمتری متوجه تحلیل‌گر شده و تحلیل ارائه شده ثبات بیشتری خواهد داشت.

 

روند قیمت اتریوم کلاسیک ETC

 

مشاهده نمودار تحلیل تکنیکال اتریوم در این تایم فریم ما را به این نتیجه می‌رساند که روند قیمت نزولی است. نکته جالب توجه اینجاست که طی این روند ریزشی حمایت مهم 25 دلار هم از دست رفته است. همچنین تکمیل پولبک اتریوم کلاسیک به این ناحیه باعث شده تا روند ریزشی قدرت بیشتری بگیرد و به نوعی تایید شود. البته شرایط مطلقا بد نبوده و جای امیدواری هم وجود دارد.

در تحلیل تکنیکال معمولا کندل‌ها علاقه دارند تا نزدیک به خط میانگین متحرک نمایی EMA حرکت کنند. در حال حاضر فاصله کندل‌ها با این خط (آبی رنگ) زیاد شده است و از طرفی اندیکاتور RSI هم به ناحیه اشباع فروش نزدیک شده است. در کنار این موارد رسیدن قیمت به محدوده حمایتی 18 دلار را هم باید اضافه کنید که یک ناحیه استاتیک مهم است. مجموعه این عوامل سبب می‌شوند تا احتمال ریکاوری قیمت از این منطقه افزایش یابد. در صورتی که این ریکاوری باعث شود ETC به بالای خط روند نزولی برسد می‌توانیم به شروع یک رالی صعودی امیدوار باشیم اما در غیر این صورت اتریوم کلاسیک همچنان در کانال نزولی به مسیرش ادامه می‌دهد.

 

شرایط اتریوم کلاسیک ETC برای نوسان گیری

علاقه افراد به بازار ارزهای دیجیتال صرفا به دلیل رشد قیمت‌ها در بلند مدت نبوده و شرایط جذاب ترید و نوسان‌گیری نیز سبب ورود افراد به این مارکت شده است. اگر تریدر باشید این امکان را دارید تا هم از موقعیت‌های خرید و هم از موقعیت‌های فروش سود خود را به صورت روزانه از بازار برداشت کنید. البته که این کار ریسک بالایی دارد و نیازمند مهارت و تجربه کافی است.

جهت تعیین شرایط اتریوم کلاسیک برای نوسان‌گیری تایم فریم معاملاتی را تغییر داده و تحلیل تکنیکال را در تایم 30 دقیقه (30m) پیش می‌بریم.

 

شرایط اتریوم کلاسیک ETC برای نوسان گیری

 

در این تایم فریم هم قدرت روند نزولی به خوبی قابل مشاهده است و طبیعتا چنین شرایطی احتمال موفقیت پوزیشن‌های Sell‌را افزایش می‌دهد. اتریوم کلاسیک در حال حاضر پایین‌تر از سطح مقاومتی 19.8 دلار معامله می‌شود و خط EMA20 را هم کراس کرده است. اندیکاتور RSI هم که یک ابزار کمکی در تحلیل تکنیکال به شمار می‌آید پس از برخورد با مقاومت خود به سمت پایین در حرکت است. بنابراین اگر نسبت ریسک به ریوارد مناسبی در استراتژی شما پیدا شود و حد ضرر را به صورت منطقی تنظیم کنید می‌توانید با وارد شدن به پوزیشن‌های sell شانس مناسبی برای موفقیت داشته باشید.

این تحلیل تا زمانی پایدار است که اتریوم کلاسیک به بالاتر از 19.8 دلار نرسیده باشد. چرا که در این صورت شرایط تغییر کرده و احتمال موفقیت در موقعیت‌های buy هم افزایش می‌یابد.

 

سخن آخر

اتریوم کلاسیک هنوز هم بین افرادی که در تکنولوژی بلاکچین سررشته دارند و از فاندامنتال آگاه هستند طرفداران زیادی دارد و برخلاف نام خود خارج از رده به شمار نمی‌آید. اما اگر شما هم به هر دلیلی به خرید این توکن فکر می‌کنید بهتر است صبر کنید تا روند نزولی آن به پایان برسد و پس از مشاهده واکنش مثبت و تقویت نشانه‌های رشد قیمت نسبت به خرید اقدام کنید. توجه داشته باشید که برای خرید یک رمزارز صرفا اصلاح عمیق کافی نیست و باید از شکل‌گیری روندهای صعودی اطمینان پیدا کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها