تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک ETC؛ تاریخ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳

دانستن اینکه چه چیزی را بخریم بر عهده تحلیل فاندامنتال و اینکه چه زمانی بخریم بر عهده تحلیل تکنیکال است. اتریوم کلاسیک یک فورک از اتریوم به شمار می‌رود و علی‌رغم تشابهات فنی در عمل به یکدیگر وابسته نیستند. مهم‌ترین تفاوت بین این دو رمزارز نحوه کار آنها است. اتریوم کلاسیک با نماد ETC بر اساس سیستم اثبات کار PoW کار می‌کند و اتریوم با نماد ETH بر اساس سیستم اثبات سهام PoS عمل می‌کند و این یعنی اتریوم کلاسیک بر خلاف اتریوم قابلیت استخراج دارد.

شرایط فاندامنتال اتریوم کلاسیک قابل قبول است و امروز ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ قصد داریم با تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک همراه شما باشیم. به کمک تحلیل تکنیکال می‌توانیم روندهای قیمت را تعیین کرده و محدوده‌های مهم حمایت و مقاومت را مشخص کنیم.

قیمت اتریوم کلاسیک در 24 ساعت گذشته 1.5 درصد افزایش داشته است. در حال حاضر مارکت کپ 2.8 میلیارد دلار است و بر این اساس رتبه 28 بزرگترین‌ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

 

روند قیمت اتریوم کلاسیک ETC

شناخت روندهای قیمت در بازار مالی به کمک تحلیل تکنیکال صورت می‌گیرد. این کار سبب می‌شود بر موج اصلی بازار سوار شوید و بیشترین بازدهی را از بازار بگیرید. همچنین حرکت بر خلاف جریان حاکم بر بازار باعث خواهد شد تا به سرعت سرمایه خود را از دست بدهید. برای تعیین روند قیمت اتریوم کلاسیک تحلیل تکنیکال را در تایم فریم روزانه (1D) پیش می‌بریم. در این حالت دید وسیع‌تری نسبت به بازار داریم و به دلیل شکل‌گیری کندل‌ها طی بازه‌ای طولانی مدت، هیجانات کمتری متوجه تحلیل‌گر شده و تحلیل ارائه شده ثبات بیشتری خواهد داشت.

 

روند قیمت اتریوم کلاسیک ETC

 

با دقت به نمودار اتریوم کلاسیک در این تایم فریم به طور واضحی روند نزولی این رمزارز طی 6 ماه گذشته را متوجه خواهید شد. طی این روند ریزشی حمایت مهم 25 دلار هم از دست رفته و اکنون قیمت در میانه کانال نزولی و بر روی حمایت مهم و استاتیک 18 دلار معامله می‌شود. واکنش قیمت در این محدوده تعیین کننده روند قیمت ETC در آینده خواهد بود. چنانچه شاهد تثبیت اتریوم کلاسیک بالاتر از منطقه 18 دلار باشیم امیدواری‌ها در خصوص ریکاوری قیمت و رسیدن به سقف کانال نزولی در مرحله اول و سپس عبور از این کانال در مرحله دوم افزایش می‌يابد.

در حال حاضر مهم‌ترین محدوده مقاومتی که بر مسیر صعود ETC قرار دارد 24 تا 25 دلار است. دلیل اهمیت این ناحیه ناشی از منطبق شدن مقاومت‌های استاتیک و داینامیک بر روی یکدیگر است.

اما در صورتی که قیمت بالاتر از 18 دلار تثبیت نداشته باشد احتمال سقوط به کانال‌های پایین‌تر قیمت افزایش می‌يابد. اگر این اتفاق رخ دهد اولین محدوده حمایتی مهم که می‌تواند مانع از ریزش قیمت شود 12 دلار خواهد بود.

اندیکاتور RSI همچنان در فاز منفی قرار دارد و نشان دهنده قدرت کم خریداران در بازار است. همچنین کندل‌های قیمت پایین‌تر از خط آبی رنگ EMA20 در حال تشکیل شدن هستند و نشانی از تشکیل الگوهای مبنی بر صعود دیده نمی‌شود. مجموعه این عوامل از سردرگمی اتریوم کلاسیک حکایت دارند و باید برای شکل‌گیری یک روند مشخص صبور باشید.

 

شرایط اتریوم کلاسیک ETC نسبت به بیت کوین BTC

روندهای شکل گرفته در بازار ارزدیجیتال معمولا ناشی از روندهای بیت کوین هستند. اما همواره برخی از ارزهای وجود دارند که در زمان رشد یا ریزش بازار عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین از خود نشان می‌دهند. برای اینکه مطلع شوید کدام رمزارز مستعد‌تر است باید نمودار قیمت آن را نسبت به بیت کوین بسنجید. در حال حاضر برای سنجش وضعیت اتریوم کلاسیک نسبت به بیت کوین به سراغ نمودار ETCBTC می‌رویم و به کمک تحلیل تکنیکال این کار را پیش می‌بریم.

 

شرایط اتریوم کلاسیک ETC نسبت به بیت کوین BTC

 

روند نزولی در نمودار تکنیکال ETCBTC نشان می‌دهد که اتریوم کلاسیک در حال فاصله گرفتن از بیت کوین است و عملکردی ضعیف‌تر داشته است. تا زمانی که این روند ادامه داشته باشد خرید اتریوم کلاسیک باعث خواهد شد که بخشی از رشد بازار را از دست بدهید. اما نکته امیدوار کننده در نمودار، رسیدن شاخص به عدد 0.0003 است که یک حمایت مهم به شمار می‌رود. طرفداران ETC می‌توانند امیدوار باشند که با حمایت در این ناحیه شاهد عملکرد مثبت و بهتر نسبت به بیت کوین و حتی سایرارزها باشند.

اگر قصد خرید اتریوم کلاسیک را دارید یکی از معیارهای مهم برای تعیین زمان خرید، بررسی نمودار ETCBTC می‌باشد.

 

سخن آخر

اتریوم کلاسیک در بازار همچنان طرفدارن خود را داشته و شرایط فاندامنتال مناسبی هم دارد. با این تفاسیر طبیعی است که افراد زیادی به خرید آن علاقه‌مند باشند. اما بررسی تحلیل تکنیکال این توکن نشان می‌دهد که روند قیمت در حال حاضر نزولی است و هنوز نشانه‌ای قوی مبنی بر تغییر روند مشاهده نشده است. چنانچه شما هم قصد خرید اتریوم کلاسیک را دارید بهتر است فعلا دست نگه‌دارید و منتظر واکنش مثبت قیمت به نواحی مهم گفته شده در تحلیل تکنیکال باشید. در این صورت ریسک سرمایه‌گذاری شما تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها