ارز دیجیتال اتریوم به اوج تاریخی قبلی خود در سال 2018 رسید!!

قیمت اتریوم اکنون به زیر سطح اوج تاریخی سال 2018 رسید و کارشناسان از احتمال سقوط بیشتر این ارز دیجیتال خبر می دهند. با این حال، یکی از تحلیلگران و سرمایه گذاران برجسته بازار با اشاره به یک سیگنال مهم روی نمودار اتریوم، به نوعی یه احتمال تغییر روند نزولی این ارز دیجیتال اشاره کرد. به گزارش U.TODAY، اتریوم امروز در پایین ترین سطح به 1,423 دلار سقوط کرد که کمترین قیمت این ارز دیجیتال از اول مارس 2021 (11 اسفند 1399) است.

 

اتریوم

 

سقوط 70% ارز دیجیتال اتریوم!

این آلت کوین پرچمدار اکنون بیش از 70 درصد از اوج قیمتی ماه نوامبر (آبان) خود یعنی 4,878 دلار افت داشت. اتریوم تنها در 24 ساعت گذشته نزدیک به 13 درصد از ارزش خود را از دست داد. علاوه بر این، داده های وب سایت تحلیلی کوین گلس (Coin glass) نشان می دهد بیش از 128 میلیون دلار موقعیت معاملاتی اتریوم تنها در 24 ساعت گذشته لیکویید شد. بیش از 70 درصد از این موقعیت های معاملاتی، لانگ (خرید) بود.

در واقع، در اتفاقی حیرت انگیز برای خریداران، اتریوم اکنون به قیمتی پایین تر از اوج سال 2018 خود، یعنی 1,440 دلار سقوط کرد. با این حال، اگر به تاریخ اتریوم نگاه کنیم. با توجه به اینکه این ارز دیجیتال در بازار نزولی قبلی خود به ناحیه دو رقمی (زیر 100 دلار) سقوط کرد، احتمالا همچنان جای بیشتری برای افت خواهد داشت.

همچنین گزارش های گلسنود (Glassnode)، پلتفرم تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال، نیز نشان می دهد که اتریوم اکنون بیش از 18 درصد کمتر از قیمت پایدار خود 1,782 معامله می شود. منظور از قیمت پایدار متوسط قیمت خرید تمام اتریوم های در گردش اتریوم دچار ضرر خواهد شد. از طرفی، قیمت پایدار برای سپرده های اتریوم سهام گذاری شده در اتریوم 2.0 حدود 2,404 دلار است. به این معنا که سهام گذاران اتریوم 2.0 اکنون با ضرر تقریبا 40 درصدی روبه رو هستند.

همان طور که اسکات ملکر (scott Melker)، سرمایه گذار برجسته بازار نیز اخیرا اشاره کرد. شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار هفتگی اتریوم برای دومین بار در طول تاریخ این ارز دیجیتال در محدوده اشباع فروش قرار دارد.

 

ارز دیجیتال اتریوم

 

جمع بندی

با این حال، انتظار داریم انتقال اتریوم به مدل اجماع اثبات سهام که احتمالا تا اواخر امسال انجام می شود، تاثیر مثبتی روی بازار اتریوم بگذارد. اوایل هفته گذشته توسعه دهندگان اتریوم توانستند انتقال آزمایشی اتریوم به نسخه دوم را با کمک شبکه آزمایشی راپستن (Ropsten) به اتمام برسانند. هرچند ظاهرا در جریان این انتقال توسعه دهندگان با چند مشکل فنی هم مواجه شدند. ممکن است تاریخ احتمالی این به روزرسانی که تابستان امسال اعلام شد، دوباره به تعویق بیفتد.

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرهاد
فرهاد
2 سال قبل

اگه این حمایتو از دست بده اتریوم رو از دست میدیم😖😖

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  فرهاد

متاسفانه از دست دادیم