پیش بینی قیمت اتریوم با توجه به بروزرسانی مرج

بروزرسانی مرج یکی از اتفاقاتی است که می تواند علاقه تحلیلگران به پیش بینی قیمت اتریوم را افزایش دهد. با نزدیک تر شدن به زمان اجرای بروزرسانی مرج (Merge) اتریوم، مارک کوبان (Mark Cuban) میلیاردر و از طرفداران مشهور رمزارزها، اعلام کرد که در خصوص بروزرسانی بسیار مهم اتریوم به شدت خوش بین است. هم زمان گزارش ها حاکی از این است که کارشناسان، قیمت های بالاتر از 4,000 دلار و 6,000 دلار را در کوتاه مدت و میان مدت برای اتریوم پس از انجام این تغییرات متصور هستند.

به گزارش U.Today انتظار می رود بروزرسانی مرج در فصل تابستان 2022 اجرایی شود و بلاک چین اتریوم را بیش از قبل سازگار با محیط زیست و پاک تر از گذشته کند. همچنین تغییراتی را برای زیرساخت این بلاک چین فراهم خواهد آورد. آخرین مرحله آزمایشی پیش از انجام مرج در اواخر ماه اسفند روی شبکه آزمایشی کیلن (Kiln) با موفقیت انجام شد. در این شرایط، پیش بینی قیمت اتریوم معمولا با در نظر گرفتن رویداد مرج انجام می شود و این بروزرسانی اهمیت ویژه ای برای تحلیل گران دارد.

 

آپدیت مرج و پیش بینی قیمت اتریوم

کوبان معتقد است بروزرسانی مرج به دو دلیل برای اتریوم بسیار مهم خواهد بود. دلیل اول این است که شبکه اتریوم از الگوریتم گواه اثبات کار به گواه اثبات سهام تغییر می کند. این تغییر، اتریوم را در جایگاه بالاتری از بیت کوین، لایت کوین و سایر کوین های PoW، از جنبه سازگاری با محیط زیست قرار خواهد داد.

با این اتفاق، ماینرهای اتریوم دیگر از انرژی بسیار زیاد برای فعالیت خود استفاده نخواهند کرد و تاثیرات منفی اتریوم بر محیط زیست کاهش خواهد یافت. انتظار می رود مصرف انرژی توسط شبکه اتریوم تا 99% کاهش یابد. در روش گواه اثبات سهام، بر اساس مقدار کوین هایی که توسط ولیدیتورها سهام گذاری شدند، به بررسی و تایید تراکنش ها می پردازند.

در حال حاضر، اتریوم دو زنجیره را اجرا می کند. یکی از زنجیره ها از گواه اثبات کار و زنجیره دیگر از گواه اثبات سهام استفاده می کنند. در حال حاضر فقط زنجیره مربوط به گواه اثبات کار به تایید تراکنش ها می پردازد. با انجام آپدیت مرج، شبکه اتریوم به طور کامل به الگوریتم گواه اثبات سهام منتقل خواهد شد. این اتفاق می تواند علاقه سرمایه گذاران به خرید اتریوم را افزایش دهد و پیش بینی قیمت اتریوم را برای سرمایه گذاران مهم تر از گذشته کند.

دلیل دوم این است که به احتمال بسیار زیاد با انجام ارتقای Merge، موجودی در گردش اتریوم کاهش خواهد یافت. زیرا کوین های بسیار کمتری صادر خواهد شد و در نتیجه، ETH کمیاب تر می شود و در این شرایط پیش بینی قیمت اتریوم و روند آن از نظر اکثر افراد صعودی است. علاوه بر این کوبان معتقد است که با این بروزرسانی، جریان ورودی سرمایه گذاری های سازمانی به اتریوم افزایش چشمگیری خواهد یافت.

 

ارزش واقعی اتریوم

قیمت واقعی اتریوم چقدر است؟

در یک پیش بینی قیمت اتریوم که اخیرا انجام شد، نشریه مطرح بلومبرگ گزارشی را منتشر کرد که در آن با استفاده از مدل سازی جریان نقدینگی (Cash Flow) به پیش بینی قیمت اتریوم پرداخت. مطابق این گزارش، از 3 نوع مدل سازی استفاده می شود. پیش بینی قیمت اتریوم بر اساس هر کدام از این مدل ها به ترتیب 6,128، 5,539 و 9,328 دلار بود. میانگین این 3 مدل، قیمت 6,998 دلار را نشان می دهد که اختلاف فاحشی با قیمت های کنونی دارد.

مطابق این گزارش، آپدیت مرج برای اتریوم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا روش ارزش گذاری و تعیین قیمت این رمزارز را تغییر می دهد و ارزش شبکه به جای اتریوم های استخراج شده، بر اساس سودآوری بدست آمده محاسبه خواهد شد. این رویکرد جدید ارزش گذاری، نسبت هایی نظیر ضریب P/E که در امور مالی سنتی استفاده می شود را به تحلیل اتریوم وارد می کند. کارمزدهایی که در شبکه پرداخت می شوند به عنوان درآمد برای پروژه و توکن سوزی مستمر نیز به عنوان بازخرید عمل خواهند کرد.

 

پیش بینی قیمت اتریوم با توجه به رشد NFT ها

به دنبال رشد دیفای و توکن های NFT، کارمزد تراکنش های شبکه اتریوم در سال 2021 به 9.8 میلیارد دلار افزایش می یابد که نسبت به سال 2020، افزایش 16 برابری را نشان می دهد. اتریوم به اولین و بزرگترین شبکه پروژه های دیفای و توکن های NFT تبدیل شد. تاکنون، شبکه اتریوم در مقایسه با تمام شبکه های دیگر، سرمایه قفل شده بیشتری را به خود اختصاص داد. به طوری که 123 میلیارد دلار در قراردادهای هوشمند قفل و غیرقابل دسترس است. این عوامل هم در صورت ادامه دار بودن می توانند پیش بینی قیمت اتریوم را تحت تاثیر قرار دهد.

به نقل از متخصصان، اتریوم در سال 2022 کارمزد به مراتب بیشتری را نسبت به سال 2021 تجربه خواهد کرد. پیش بینی می شود تا پایان سال جاری 12 میلیارد دلار کارمزد در این شبکه پرداخت شود که رشد 30 درصدی نسبت به سال گذشته محسوب می شود. بنابراین پیش بینی قیمت اتریوم در سال 2022 از دیدگاه بسیاری از تحلیلگران مطابق میل سرمایه گذاران اتریوم نخواهد بود. با این حال با توجه به بخش های قبلی، تحلیل گران زیادی پیش بینی قیمت اتریوم را با دید خوشبینانه تر انجام می دهند.

 

قیمت اتریوم

 

پیش بینی قیمت اتریوم با توجه به تحلیل تکنیکال

در تایم فریم روزانه، نمودار قیمت اتریوم به تازگی موفق شد تا الگوی مثلث متقارن را به سمت بالا بشکند و آن را تثبیت کند. از دیدگاه تکنیکال، حداکثر فاصله بین خطوط روند صعودی و نزولی در الگوی مثلث متقارن، تحت عنوان پتانسیل رشد آن دارایی معرفی می گردد. یعنی از نقطه ای که شکسته می شود، به اندازه فاصله ذکر شده می توان صعود را متصور بود. با بررسی این فاصله در نمودار ETH، پیش بینی قیمت اتریوم برای هدف بالاتر از سطح 4,000 دلار است.

شما نیز می توانید پیش بینی قیمت اتریوم از دیدگاه خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، پیگیری اخبار اتریوم در وبلاگ صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن می تواند تحلیل های شما را به روز و معتبر نگه دارد. برای مطالعه اخبار اتریوم در وبلاگ صرافی آنلاین بیت ایمن، می توانید به بخش اخبار اتریوم مراجعه کنید. در بخش تحلیل اتریوم نیز، پیش بینی قیمت اتریوم از دیدگاه تحلیل گران مطرح بازار قرار داده می شود و می توانید تحلیل خود را با بزرگان بازار مقایسه کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شمیم
شمیم
2 سال قبل

چقدر خوبه که همه چیز و اطلاع رسانی میکنید فقط میخواستم ببینم صرافی شما به کاربران سیگنال نیز میدهد ؟

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  شمیم

سلام ممنون از نظرتون
خیر سیگنال مستقیم نمی دیم اما با دنبال کردن آموزش های ما میتونین بهترین معاملات رو انجام بدید

آرش
آرش
2 سال قبل

ای کاش بازار دوباره برگرده به شرایط قبلی و سود های خوب بتونیم ازش بکنیم ☹️

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  آرش

بازار همیشه نوسان داره و همیشه پتانسیل رشد و ضرر مطمئن باشید شرایط قدیم برمی گرده

سیاوش
سیاوش
2 سال قبل

خیلی دنیای باحالی داره اتریوم و قابلیت هایی که داره خیلی خوبه

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  سیاوش

بله واقعا اتریوم پروزه خیلی قویی ایه

مصطفی
مصطفی
2 سال قبل

اگه همچین اتفاقی بیوفته میشه بیشتر از 100 درصد سود
خیلی خوبه

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  مصطفی

سلام دوست عزیز
احتمالش زیاده چون این پیشبینی میانگین قیمت سه پیش بینی با هم هست