تحلیل تکنیکال اتریوم (ethereum) 21 خرداد 1403

روند حرکتی قیمت اتریوم ETH یکی از مهم‌ترین سر نخ‌ها برای پی بردن به رفتار آتی سایر آلت کوین ها می‌باشد. اتریوم بعد از بیت کوین بیشترین سهم را از بازار ارزهای دیجیتال دارد و به نوعی پرچمدار آلت کوین ها شناخته می‌شود. پس اگر قصد سرمایه گذاری بر روی سایر توکن های بازار را دارید بهتر است توجه بیشتری به اتریوم داشته باشید.

در تحلیل تکنیکال امروز 21 خرداد 1403 روند کلی حرکت اتریوم در تایم فریم‌های بلند مدت و میان مدت را بررسی کرده و محدوده‌های مناسب جهت ورود را معرفی می‌کنیم. همچنین با استفاده از شاخص‌های مختلف تحلیل تکنیکال سعی داریم دقیق‌ترین پیش‌بینی از حرکت قیمت اتریوم در تایم فریم‌های مختلف را ارائه دهیم.

 

تایم فریم 4 ساعته

بعد از شکست روند نزولی اتریوم در حوالی قیمت 3000 دلار این ارز توانست جهش بزرگی داشته باشد و به مرز قیمتی 4000 دلار برسد. در حال حاضر محدوده قیمتی 4000 دلار به عنوان محکم‌ترین سد مقاومتی در مقابل اتریوم شناخته می‌شود و قیمت توانایی عبور از این مقاومت را نداشته است. با توجه به شرایط حاضر قیمت در یک کانال قیمتی با سقف 4000 دلار و کف 3600 قرار گرفته و بین این سقف و کف در نوسان است. از همین رو پیش‌بینی می شود در تایم فریم بلند مدت، ETH ابتدا به محدوده 3800 دلار پولبک زده و از آنجا حرکت اصلاحی خود را به سمت محدوده 3400 دلار آغاز کند.

بدیهی است که تحلیل تکنیکال ارائه شده محتمل‌ترین گزینه برای حرکت اتریوم می‌باشد اما نمی‌تواند به عنوان قطعی‌ترین گزینه مطرح شود. توجه داشته باشید که اگر کانال قیمتی از سمت بالا شکسته شود و قیمت از 4000 دلار عبور کند می‌توانیم شاهد یک رالی صعودی جذاب از اتریوم باشیم. با توجه به شرایط گفته شده چنانچه قصد ورود به بازار را دارید به هیچ وجه عجله نکنید و پس از مشاهده کندل تاییدیه در مناطق مهم قیمتی، تصمیم خود را عملی کنید.

 

تایم فریم 30 دقیقه

اگر اهل نوسانگیری های کوتاه مدت و روزانه هستید حتما به سراغ تایم فریم 30 دقیقه خواهید رفت. چرا که این تایم فریم، هم از ثبات نسبی در تحلیلگری برخوردار است و هم نیازهای مربوط به نوسانگیری روزانه شما را برطرف می‌کند. نمودار قیمتی اتریوم در این تایم فریم از شرایط جذاب تکنیکالی حکایت دارد. قیمت اتریوم با رسیدن به کف کانال یعنی محدوده 3600 دلار نشانه‌هایی از صعودی شدن را نشان می‌دهد. مهم‌ترین محدوده حمایتی که باید در تایم فریم 30 دقیقه در نظر داشته باشید محدوده 3640 دلار می‌باشد. همچنین اولین مقاومت پیش روی ETH هم عدد 3760 دلار است.

لازم به توضیح است که اندیکاتور RSI نیز از محدوده اشباع فروش خارج شده و با پولبک به عدد 40 سیگنال صعود قیمت را صادر کرده است. اندیکاتور rsi با عبور از محدوده 30 سیگنال خرید را صادر می‌کند و پس از رسیدن به عدد 70 هشدار اشباع خرید و خروج را اعلام می‌دارد.

 

جمع بندی:

تحلیل تکنیکال اتریوم این نکته را به ما گوشزد می‌کند که وضعیت این ارز، در حال حاضر از لحاظ تکنیکالی بسیار جذاب بوده و فرصت‌های مناسبی برای پوزیشن گیری ارائه می‌کند. اگر صبور باشید و پس از رسیدن قیمت به محدوده‌های مورد نظر و تاییدیه‌های کندلی وارد موقعیت معاملاتی شوید قطعا سود خوبی را از آن خود خواهید کرد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها