تحلیل تکنیکال اتریوم ETH؛ تاریخ ۱۸ مرداد ۱۴۰۳

اکثر افرادی که با قصد سرمایه‌گذاری وارد بازار ارزدیجیتال شده‌اند از خرید بیت کوین صرف نظر کرده و اقدام به خرید آلت کوین‌ها کرده‌اند. به تمامی ارزهای بازار به جز بیت کوین، آلت کوین گفته می‌شود. اتریوم نیز پرچمدار آلت کوین‌ها به شمار می‌رود و تعداد بسیار زیادی از توکن‌ها برای ادامه روند قیمتی خود نیم نگاهی هم به اتریوم دارند. اتریوم با نماد ETH به نوعی دروازه ورود سرمایه به سایر ارزهای بازار است و از همین رو تحلیل تکنیکال اتریوم اهمیت زیادی خواهد داشت.

امروز ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال اتریوم همراه شما خواهیم بود و به بررسی روند قیمتی این رمزارز و تعیین محدوده‌های مهم حمایت و مقاومت آن خواهیم پرداخت. جالب است بدانید که قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته حدود 4.5 درصد کاهش یافته است و با مارکت کپ 287.8 میلیارد دلار حدود 15 درصد از دامیننس بازار را به خود اختصاص داده است.

 

روند قیمت اتریوم ETH

شناخت روند قیمت‌ها به کمک تحلیل تکنیکال باعث می‌شود همراه با موج اصلی بازار باشید و این یکی از مهم‌ترین نکات برای بهره‌گیری از بازار است. متاسفانه بارها مشاهده شده که تصمیم گیری افراد برخلاف جریان اصلی بازار سبب از دست رفتن سود و اصل سرمایه آنان شده است. برای تعیین روند قیمت اتریوم تحلیل تکنیکال را در تایم فریم روزانه (1D) انجام می‌دهیم. این کار باعث می‌شود دامنه دید بیشتری از بازار داشته باشیم و تحلیل معتبرتری هم از لحاظ زمانی ارائه دهیم.

روند قیمت اتریوم ETH

روند قیمت اتریوم از اوایل سال 2024 روندی تقریبا مشابه با بیت کوین داشته است و همانند این رمز ارز خبری از روندهای صعودی یا نزولی در قیمت اتریوم نبوده و صرفا در یک کانال مستطیل شکل با سقف 4000 دلار و کف 2800 دلار در نوسان بوده است. اما ریزش بازار کریپتو در هفته گذشته سبب شد که قیمت اتریوم نهایتا از این کانال خارج شود و حمایت 2800 دلاری را از دست بدهد.

خارج شدن کندل‌ها از کانال‌های مستطیل شکل این انتظار را به وجود می‌آورند که قیمت در جهت خارج شده به روند خود ادامه می‌دهد و معنی این نکته ادامه حرکت اتریوم در مسیر ریزش قیمت است. البته در شرایط فعلی نکاتی وجود دارد که احتمال ریکاوری قیمت و حتی بازگشت اتریوم به روند قبلی را تقویت می‌کنند. در حال حاضر کندل‌های قیمت از خط آبی رنگ میانگین متحرک نمایی (EMA20) فاصله زیادی دارند و به واسطه افزایش قیمت این فاصله کاهش خواهد یافت. ضمنا اندیکاتور RSI هم به محدوده اشباع فروش رسیده و با حمایت خود برخرود کرده است. همین امر باعث می‌شود که روند نزولی قیمت کم‌رنگ‌تر شود و احتمال ریکاوری بالا برود.

ضمنا اتریوم ناحیه حمایتی مهم 2100 دلار را تاچ کرده است و قیمت پس از برخورد با این ناحیه به سمت بالا حرکت کرده است. مجموعه این عوامل به ما هشدار می‌دهند که احتمال پولبک اتریوم به 2800 دلار بالا است و چنانچه به کمک شرایط مثبت در بازار موفق شود به بالای این ناحیه هم برسد امیدواری‌ها برای شروع روند صعودی قوت می‌گیرد. اما در صورتی که پایین‌تر از 2800 دلار تثبیت داشته باشد شرایط به سمت ادامه روند ریزشی قیمت تغییر می‌کند.

 

شرایط اتریوم ETH برای نوسان گیری

احتمالا متوجه شده باشید که فعالیت افراد در بازار ارزدیجیتال صرفا به سرمایه‌گذاری با دید بلند مدت معطوف نیست و ترید یکی از بخش‌های جذاب بازار برای بسیاری می‌باشد. جهت تعیین شرایط اتریوم برای نوسان‌گیری به سراغ تایم فریم 30دقیقه (30m) رفته و تحلیل تکنیکال را پیش می‌بریم.

شرایط اتریوم ETH برای نوسان گیری

روند شکل گرفته قیمت در این تایم فریم نزولی است چرا که حمایت 2450 دلار از دست رفته و پایین‌تر از این سطح معامله می‌شود. به دلیل عدم تکمیل پولبک به این ناحیه و همچنین وارد شدن اندیکاتور RSI به ناحیه مثبت ابتدا انتظار داریم که اتریوم خود را به 2450 دلار رساندن و پس از تکمیل پولبک به روند ریزشی خود ادامه دهد. توصیه می‌شود به دلیل شرایط حساس بازار در درجه اول توصیه می‌شود از بازکردن معامله در شرایط فعلی پرهیز کنید و چنانچه با تحمل ریسک، اصرار به انجام دارید حتما حد سود و ضرر را به صورت منطقی انتخاب کنید و ریسک به ریوارد مناسب را اتخاذ کنید.

 

سخن آخر

ریزش قیمت ارزهای دیجیتال در هفته گذشته سبب شد بسیاری از توکن‌ها محدوده‌های حمایتی خود را از دست بدهند و وارد روند نزولی شوند. این عامل باعث شده رمزارزهایی مانند اتریوم که شرایط مناسب فاندامنتال هم دارند برای خرید دارای ریسک باشند. اگر شما هم قصد ورود به بازار ارزدیجیتال یا خرید اتریوم دارید بهتر است رفتار قیمت در محدوده‌های مهم گفته شده در تحلیل تکنیکال را زیر نظر بگیرید و پس از مشاهده واکنش مثبت نسبت به خرید اقدام کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها